Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων

Οι Έλληνες εφοπλιστές  κατάφεραν και στέφθηκαν για μια ακόμη χρονιά πρωταθλητές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Μάλιστα οι ‘Ελληνες εφοπλιστές   εξακολουθούν να διατηρούν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο αυξάνοντας περαιτέρω τη χωρητικότητά του όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η “nafteboriki”.

Τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την πορεία του παγκόσμιου στόλου από την Clarkson Research Services δείχνουν ότι 1.653 πλοία, χωρητικότητας 49,4 εκατ. gt, έχουν πουληθεί από τις αρχές της χρονιάς μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου. Η εξέλιξη αυτή αντιπροσωπεύει μία μείωση κατά 7% της συνολικής χωρητικότητας σε σχέση με το ρεκόρ του 2017. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν οι πιο δραστήριοι αγοραστές και πωλητές χωρητικότητας κατά το τρέχον έτος και αγόρασαν 284 μονάδες 14,8 εκατ. gt και προχώρησαν στην πώληση 216 μονάδων 10,6 εκατ. gt, σημείωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson.

Ο ελληνικός στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο με 5.555 σκάφη, με μέσο όρο ηλικίας 14,9 ετών, αξίας 104,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και χωρητικότητας 223,1 εκατ. gt, έναντι χωρητικότητας 216,6 εκατ. gt το 2017.

Στο μεταξύ, ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal εστιάζει στο έντονο ενδιαφέρον αγοράς δεξαμενόπλοιων από τους Έλληνες εφοπλιστές. Καθώς η αγορά δεξαμενόπλοιων βυθίστηκε, οι Έλληνες εφοπλιστές  έσπευσαν να εξασφαλίσουν δεξαμενόπλοια σε ελκυστικές τιμές, αναφέρει ο ελληνικών συμφερόντων ναυλομεσιτικός οίκος.

Η Intermodal σημείωσε στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή της πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες  αγόρασαν τις τελευταίες έξι εβδομάδες 24 δεξαμενόπλοια, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 28% του συνόλου των δεξαμενόπλοιων που αγόρασαν το 2018 μέχρι στιγμής.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον Οκτώβριο του 2018 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2017 παρουσίασε αύξηση 0,5% σε αριθμό πλοίων. Η ολική χωρητικότητα όμως μειώθηκε κατά 4.1%

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα