Ρήξη για το λιμάνι των κρουαζιερόπλοιων

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε, ότι ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης και ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης διεξήγαγαν ένα ιδιότυπο «κλεφτοπόλεμο» για το που θα κατασκευαστεί το νέο λιμάνι που θα φιλοξενεί τα κρουαζιερόπλοια που θα καταφθάνουν στην Αττική.

Ο υφυπουργός είναι υπέρμαχος της κατασκευής του νέου λιμανιού στο Φάληρο, εξαγγέλλοντας μάλιστα πως ο σχετικός διαγωνισμός θα προκηρυχθεί «εντός οκτώ εβδομάδων». Την ίδια ώρα ο επικεφαλής του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, που αντιδρά στο σχέδιο για το νέο λιμάνι, υποστηρίζει, πως άλλα προκύπτουν από τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά με δύο ανώτερα στελέχη πολυεθνικών ομίλων της κρουαζιέρας.

Ο Τιζόρα Ίσραελ, πρώτος αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation, φέρεται να είπε στον πρωθυπουργό πως ο διεθνής κολοσσός δεν ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό. Σε ότι αφορά τον Τζον Φοξ (αντιπρόεδρος της Royal Carribean Cruises), δεν έγινε γνωστό το τι μετέφερε στον πρωθυπουργό, όμως οι «άσπονδοι» φίλοι του Ν. Μηταράκη υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει και μεγάλη προσφορά υποψηφίων για να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τον νέο λιμένα, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Παράλληλα ο Γ. Ανωμερίτης, όπως υποστηρίζουν συνεργάτες του, φέρεται αποφασισμένος να φτάσει ακόμη και σε παραίτηση, σε περίπτωση όπου προχωρήσουν οι εξαγγελίες για το νέο λιμάνι, καθώς θεωρεί πως ο ΟΛΠ μπορεί ταχύτερα και φθηνότερα να ενισχύσει τη θέση της χώρας στην αγορά κρουαζιέρας. Ο ίδιος επιμένει πως ο ΟΛΠ και η Ελλάδα θα χάσουν πολύτιμα κοινοτικά κονδύλια που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια ομιλίας στο τουριστικό συνέδριο «The Posidonia Sea Tourism Forum», ο επικεφαλής του ΟΛΠ υποστήριξε πως το 2021, «που θα εορτάζονται τα 2.500 χρόνια από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και την εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας, το τερματικό κρουαζιερόπλοιων του ΟΛΠ θα έχει μεταμορφωθεί στην κύρια πύλη εισόδου του τουρισμού για την Ελλάδα».

Διαφωνίες
Την άποψη Ανωμερίτη συμμερίζονται ανώτερα κυβερνητικά στελέχη, τα οποία εκτιμούν πως θα χρειαστούν κοντά στα πέντε χρόνια μέχρι να ωριμάσει το σχέδιο Μηταράκη για λιμάνι κρουαζιερόπλοιων στο Φάληρο. Οι πλέον τολμηροί παρομοιάζουν το σχέδιο με τους περίφημους διαγωνισμούς για τη μετατροπή του Ελληνικού σε Μητροπολιτικό Πάρκο, το οποίο διαρκώς εξαγγέλλονταν, αλλά ουδέποτε ολοκληρώνονταν.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, δήλωσε, πως οποιοδήποτε λιμάνι κρουαζιέρας κατασκευαστεί θα λειτουργεί συμπληρωματικά με του Πειραιά. Κατά του σχεδίου έχουν βγει ακόμα και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, με τελευταίο παράδειγμα τον Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, ο οποίος έγραψε και σχετικό άρθρο στην «Καθημερινή».

Με δεδομένα την αρνητική στάση της Carnival και το γεγονός πως αρκετοί εκ των ισχυρών ομίλων της κρουαζιέρας δε συμμετέχουν στη διαχείριση λιμανιών, στην αγορά προσπαθούν να καταλάβουν ποιοι είναι οι «δύο ισχυροί όμιλοι» που ενδιαφέρονται, όπως υποστήριζαν τους τελευταίους μήνες στο ΥΠΑΝ. Τα οφέλη από την ενίσχυση του Πειραιά ως λιμανιού εκκίνησης για κρουαζιέρα είναι δεδομένα, όμως όπως φαίνεται αυξάνονται όσοι θεωρούν φαραωνικό το έργο στο Φάληρο.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα