
Σ. Ζαχαράκη: Η ΤΝ, εργαλείο για μία εκπαίδευση που δε διαιρεί, ούτε αποκλείει
Στην ημερίδα με θέμα «Η Ελλάδα και η ΕΕ στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης», η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, τόνισε, ότι η ΤΝ θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο, προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά να ανακαλύψουν τη γνώση
Με στόχο την ανάδειξη «ενός ασφαλούς, ανθρώπινου και δημοκρατικού ψηφιακού μέλλοντος» και την ενίσχυση της Ελλάδας, «ως χώρας που συνεισφέρει στην καινοτομία και τη χάραξη πολιτικών με επίκεντρο τον άνθρωπο», πραγματοποιείται σήμερα, Σάββατο, ημερίδα με θέμα «Η Ελλάδα και η ΕΕ στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης».
Στην εκδήλωση συμμετέχουν Ευρωπαίοι Επίτροποι, κυβερνητικά στελέχη, ακαδημαϊκοί και επαγγελματίες του κλάδου της ΤΝ και στο δεύτερο πάνελ της εκδήλωσης, το οποίο έχει θέμα «Tεχνητή Νοημοσύνη και Παιδεία» .
Στις πρακτικές εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, μίλησε η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, στο οποίο συμμετέχουν παιδιά από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το οποίο δίνει τη δυνατότητα διερμηνείας στη νοηματική, αλλά και υποτιτλισμού παράλληλα με τη διεξαγωγή του μαθήματος.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στη Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ, το οποίο περιλαμβάνει διαδραστικά μαθήματα, εξατομικευμένους μαθησιακούς οδηγούς, τρισδιάστατα ολογράμματα, δίνει τη δυνατότητα διερεύνησης από πλευράς εκπαιδευτικών, των μαθησιακών αναγκών του κάθε μαθητή, αλλά και εξατομικευμένων προγραμμάτων επιμόρφωσης.
Ακόμη, σημείωσε ότι πραγματοποιείται και θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025 η επιμόρφωση 155.000 εκπαιδευτικών στα ψηφιακά εργαλεία και τη γνώση της ΤΝ. «Βοηθούμε τους εκπαιδευτικούς σε αυτό το μονοπάτι να βαδίσουμε μαζί», είπε χαρακτηριστικά η κα. Ζαχαράκη.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, επίσης, από πλευράς υπουργού, στο σχεδιασμό νέου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ο οποίος αξιοποιώντας τα εργαλεία της ΤΝ θα είναι «πιο ουσιαστικός, πιο σύγχρονος και πολύ πιο προσαρμοσμένος στις ανάγκες των παιδιών».
«Πρόκειται για πρακτικές εφαρμογές, οι οποίες μπορούν να καταστήσουν την εκπαίδευση πολύ πιο κοντά σε μία εκπαίδευση που δε διαιρεί, δεν αποκλείει, αλλά με όραμα, συνέπεια και μεθοδικότητα θα μπορεί να μας φτάσει στο επόμενο βήμα», κατέληξε η υπουργός.
Κρίστιαν Έλερ: Η Τεχνητή Νοημοσύνη, κεντρικό σημείο της ευρωπαϊκής πολιτικής ατζέντας
«Επίκαιρη και αναγκαία» χαρακτήρισε τη σημερινή συζήτηση ο ευρωβουλευτής και συντονιστής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στην Επιτροπή ITRE (Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας), Κρίστιαν Έλερ (Christian Ehler).
Κατά τη βιντεοσκοπημένη παρέμβασή του, ο κ. Έλερ τόνισε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε πτυχής της καθημερινότητας και, παράλληλα, αποτελεί « κεντρικό σημείο της ευρωπαϊκής πολιτικής ατζέντας».
«Δεν ξεκινάμε από το μηδέν», είπε ο κ. Έλερ χαρακτηριστικά και αναφέρθηκε στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή της ΤΝ, τον νόμο για την ΤΝ, που έχει ψηφιστεί από το 2019, καθώς επίσης και την επενδυτική πρωτοβουλία από πλευράς Ένωσης ύψους 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην ΤΝ και 20 δισεκατομμυρίων για τη δημιουργία giga factories Τεχνητής Νοημοσύνης στην ΕΕ.
Χαράλαμπος Τσέκερης: Η επαύξηση της εκπαίδευσης και η τόνωση της ηθικής χρήσης της ΤΝ, βασικές προτεραιότητες της Παιδείας
Την εκτίμηση ότι η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης ενέχει περισσότερες ευκαιρίες παρά κινδύνους, έκανε ο Χαράλαμπος Τσέκερης, αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, ερευνητής στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ).
« Πιστεύω ότι μπορούμε να επαυξήσουμε την εκπαίδευση, τις δυνατότητες των παιδιών, με ηθικές και δημοκρατικές διασφαλίσεις, να υπάρχει κατάλληλη εγγραμματοσύνη από την πλευρά των εκπαιδευτικών και να αγαπήσουν τα παιδιά την τεχνολογία και τη γνώση», ανέφερε ο κ. Τσέκερης. Και πρόσθεσε ότι «αν η Τεχνητή Νοημοσύνη παιγνιοποιήσει την εκπαίδευση μέσα από τα επαυξημένη περιβάλλοντα και τις προσομοιώσεις τα παιδιά θα αγαπήσουν πολύ όλα τα μαθήματα».