Σε θέσεις μάχη όλοι στη Νέα Δημοκρατία

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μοίρασε τις αρμοδιότητες για την προεκλογική προετοιμασία του κόμματος

Με την ανακοίνωση της Εκλογικής Επιτροπής αρχίζει να συμπληρώνεται το οργανόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας ενόψει των εκλογικών μαχών που έρχονται. Τόσο στις πρώτες εκλογές με το σύστημα της απλής αναλογικής, όσο και στις δεύτερες με το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής, όπου το κυβερνών κόμμα θα διεκδικήσει την αυτοδυναμία.

Του Μιχάλη Κωτσάκου

Αυτό που μένει τώρα είναι ο καταρτισμός του προγράμματος, αν και σε γενικές γραμμές ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει στείλει το μήνυμα στους πολίτες σχετικά με τους στόχους της δεύτερης τετραετίας, που είναι περισσότερες δουλειές και καλύτερες αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Εξάλλου προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε ακόμη κι εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων με τις τρεις αυξήσεις στον κατώτερο μισθό, αλλά και την αύξηση προς τους συνταξιούχους στο ύψος του 7,75%.

Για τον καταρτισμό του προγράμματος συνεργάζονται πέντε άνθρωποι, οι οποίοι και θα το επιμεληθούν, πάντα με βάση τις οδηγίες του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν επιθυμεί υποσχέσεις που δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν. Τουναντίον έχει ζητήσει το πρόγραμμα να κινείται σε ρεαλιστικά πλαίσια, ώστε εύκολα η νέα κυβέρνηση να τηρήσει τις δεσμεύσεις της.

Ο Παύλος Μαρινάκης, ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής, είναι εκείνος που σε πρώτη φάση έρχεται σε επαφή με τον κομματικό μηχανισμό πανελλαδικά και συλλέγει πληροφορίες, καταθέτοντας ακολούθως το «πρωτογενές υλικό» από τις περιοδείες στον υπεύθυνο προγράμματος Χάρη Θεοχάρη. Αυτό το υλικό πριν λάβει την τελική του μορφή εξετάζεται και κοστολογείται και τελικά κρίνεται από τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο και από τον γενικό γραμματέα Συντονισμού της κυβέρνησης, Θανάση Κοντογεώργη. Ο πέμπτος άνθρωπος που θα ασχοληθεί με το πρόγραμμα της Ν.Δ. είναι ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης, ο οποίος και θα σταθμίσει τα οικονομικά μεγέθη.

Όπως ανέφεραν συνεργάτες του πρωθυπουργού «το κρίσιμο σκέλος του προγράμματος είναι η οικονομική στάθμιση, διότι ο βασικός στόχος είναι το πρόγραμμα με το οποίο η Ν.Δ. θα διεκδικήσει την αυτοδυναμία να είναι πραγματικά πανελλαδικό και να δίνει λύσεις στις πολλές ανάγκες της περιφέρειας».

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, θα περιλαμβάνει τέσσερα σκέλη. ΠΡΩΤΟΝ: τις οριζόντιες πολιτικές, όπως είναι η μείωση των φόρων. ΔΕΥΤΕΡΟΝ: τα ειδικά κοινά, όπως είναι οι άνεργοι και οι αγρότες. ΤΡΙΤΟΝ: Ειδικές παρεμβάσεις για μεγάλα κοινά, όπως είναι οι γυναίκες, οι νέοι και οι συνταξιούχοι. ΤΕΤΑΡΤΟΝ: ο σχεδιασμός για τις τοπικές κοινωνίες και τα τοπικά προβλήματα.

Οι υποψήφιοι

Κι ενώ οι παραπάνω θα ασχολούνται με το κυβερνητικό πρόγραμμα, που θα παρουσιάσει η Νέα Δημοκρατία στους πολίτες διεκδικώντας την αυτοδυναμία, τρία πρόσωπα από το στενό κύκλο του πρωθυπουργού ακτινογραφούν τις υποψηφιότητες, οι οποίες θα ανακοινωθούν εντός του Φεβρουαρίου. Αν και οι νυν βουλευτές έχουν πάρει το «οκ» να βγουν στη μάχη (εκτός φυσικά όσων δεν επιθυμούν), αλλά και πολλοί πολιτευτές, η ανακοίνωση θα γίνει συνολικά για λόγους αρχής.

Αναμφίβολα υπάρχουν εκκρεμότητες και οι Παύλος Μαρινάκης, Θανάσης Νέζης και Γιάννης Μπρατάκος καλούνται να τις επιλύσουν. Ο Θανάσης Νέζης έχει τον πιο κομβικό ρόλο, καθώς γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον τη «γαλάζια» ανθρωπογεωγραφία. Στην επιλογή των υποψηφίων έχει ρόλο και ο Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος επίσης κάνει πολλά ραντεβού και βλέπει βιογραφικά, ενώ στην όλη διαδικασία συμμετέχει και ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος που πέραν της θέσης του ως υφυπουργός παρά των πρωθυπουργώ διατηρεί και την ιδιότητα του διευθυντή του κόμματος, αλλά και του Προέδρου της Εκλογικής Επιτροπής.

Η «τρόικα», λοιπόν, με την δεύτερη ακτινογραφία στους υποψηφίους θέλουν να αποφύγουν νέες περιπτώσεις Πάτση, Χειμάρα, Σπυράκη. Κύριο στοιχείο η συλλογή πληροφοριών για το κάθε πρόσωπο, ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Σε ό,τι αφορά την ανανέωση των υποψηφίων αυτή θα κυμανθεί μεταξύ του 25%-30%.

Εντατικά περιοδείες

Κι ενώ οι δύο ομάδες έχουν ξεκινήσει τη δουλειά, η Εκλογική Επιτροπή ετοιμάζει το κόμμα για τις δύο μάχες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εντατικοποιεί τις περιοδείες του. Αυτές θα διεξαχθούν με τρεις τρόπους. Είτε με επικεφαλής τον πρωθυπουργό μαζί με κυβερνητικά και κομματικά στελέχη, είτε μόνο με κομματικά στελέχη, είτε και μόνος του, όπως για παράδειγμα έγινε στην Γαύδο, ή στην Αυλώνα. Όλα εξαρτώνται από τις συγκυρίες, αλλά και κατά πόσο ο πρωθυπουργός έχει κάτι χειροπιαστό να εξαγγείλει για κάθε περιοχή.

Στις κατά μόνας επισκέψεις του πρωθυπουργού ο Θανάσης Νέζης είναι αυτός που τις προγραμματίζει. Και συνήθως δεν προαναγγέλλονται πολλές ημέρες νωρίτερα. Τουναντίον στις περιοδείες σε πρωτεύουσες νομών και σημαντικά αστικά κέντρα περιφερειών, όπου υπάρχουν και συναντήσεις με τοπικά κομματικά στελέχη, παραγωγικούς φορείς και νεολαίους μετέχουν πολλοί περισσότεροι στον σχεδιασμό.

Σε αυτές ενεργό συμμετοχή έχει η στενή του συνεργάτιδα του πρωθυπουργού Κύρα Κάππη, ο γραμματέας Παύλος Μαρινάκης, ο Γιάννης Μπρατάκος, ο Άκης Σκέρτσος σε ό,τι έχει να κάνει με το κυβερνητικό έργο, αλλά και το γραφείο Τύπου. Για παράδειγμα ο Χρήστος Ζωγράφος, αναπληρωτής διευθυντής, έχει αναλάβει τα περιφερειακά μέσα και πριν από κάθε επίσκεψη του πρωθυπουργού κάνει τις επαφές με τοπικές εφημερίδες και ιστότοπους, ενώ ο έτερος αναπληρωτής Γιώργος Ευθυμίου έχει «χρεωθεί» και τις επισκέψεις στην περιφέρεια.

Φυσικά όλο αυτό το διάστημα είναι σε εξέλιξη και οι κομματικές επισκέψεις τις οποίες πραγματοποιεί ο γραμματέας του κόμματος Παύλος Μαρινάκης έχοντας στο πλάι του τον γραμματέα οργανωτικού Στέλιο Κονταδάκη. Στην παρέα τελευταία προστέθηκε και ο νέος αναπληρωτής διευθυντής του κόμματος Γιάννης Σμυρλής.

Οι δημοσκοπήσεις

Σε ό,τι αφορά τα επικοινωνιακά πέραν των κεντρικών κατευθύνσεων του αμερικανού γκουρού Σταν Γκρίνμπεργκ και της ομάδας του, υπάρχει και ο Θοδωρής Λιβάνιος, ο οποίος έχει αναλάβει εδώ και καιρό την ανάλυση των δημοσκοπήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη στα χέρια του πρωθυπουργού υπάρχουν αναφορές για το ποιες είναι οι δυνατότητες του κόμματος ανά περιφέρεια, και ανά κοινωνική ομάδα. Ο Λιβάνιος είναι αυτός που έχει επισημάνει το έλλειμμα στις νεώτερες ηλικίες και γι’ αυτό έχει ζητηθεί από την ΟΝΝΕΔ να ενεργοποιηθεί.

Η διαφημιστική καμπάνια θα κινηθεί με βάση το πρόγραμμα. Και φυσικά πρωτεύων ρόλο θα έχει το ήδη γνωστό σύνθημα «συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα». Αναμφίβολα θα υπάρχουν κι άλλα, όμως προς ώρας τα μηνύματα κρατούνται μυστικά.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα