Σε τροχιά ανάπτυξης, η Coca-Cola AG το Γ’ τρίμηνο του 2021

Η εστιασμένη στρατηγική οδηγεί σε επιτάχυνση της ανάπτυξης και σε αύξηση του μεριδίου αγοράς

Η Coca-Cola HBC AG, ένας Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, ανακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του τρίτου τριμήνου 2021.

Βασικά σημεία επιδόσεων τρίτου τριμήνου

  • Ισχυρή αύξηση κατά 17,1% των καθαρών εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Eπιτάχυνση της ανάπτυξης σε διετή βάση, +16,8% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2019 και +8,9% σε σύγκριση με το εννιάμηνο του 2019, σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης 1.
    • Μέσω της στοχευμένης υλοποίησης της στρατηγικής μας αποκομίσαμε τα οφέλη της καλοκαιρινής περιόδου, επωφελούμενοι από το εκ νέου άνοιγμα του καναλιού της εκτός σπιτιού κατανάλωσης. Επίσης, οι καλές επιδόσεις στις αναδυόμενες αγορές συνεχίστηκαν.
    • Πετύχαμε αύξηση του μεριδίου αγοράς κατά 70 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά κατά το εννιάμηνο.
  • Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 13,1% στηρίχθηκε στις κατηγορίες προτεραιότητας του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης: ανθρακούχα αναψυκτικά +13,1%, ανθρακούχα αναψυκτικά με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη +54,6%, ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες +27,5% και ποτά ενέργειας +29,4%.
  • Αύξηση τιμών/μείγματος κατά 5,1% από την αρχή του έτους έως σήμερα και κατά 3,5% κατά το τρίτο τρίμηνο,το οποίο συγκρίνεται με υψηλότερη βάση. Οι τρεις αγορές μας σημείωσαν επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης τιμών/μείγματος σε σύγκριση με το 2019.
  • Aυστηρή διαχείριση του κόστους πωληθέντων και συνεπής έλεγχος των λειτουργικών εξόδων.
  • Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company o fEgypt αναμένεται να λάβει χώρα έως το πρώτο τρίμηνο του 2022.
  • Ανακοινώθηκε η δέσμευση της εταιρείας για επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα έως το 2040.

Βασικά στοιχεία ανά τομέα

  • Αναπτυγμένες αγορές: Διατηρήθηκε η ανάπτυξη τιμών/μείγματος. Η ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων υποστηρίχθηκε από την επιτυχή υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο και το εκ νέου άνοιγμα του καναλιού της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Οι όγκοι πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το 2019, παρά την επίδραση από το φόρο ζάχαρης στην Πολωνία.
  • Αναδυόμενες αγορές: Ισχυρή δυναμική στη Νιγηρία και στη Ρωσία στο τρίμηνο, παρά την υψηλότερη συγκριτική βάση.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Το τρίτο τρίμηνο πετύχαμε ισχυρή αύξηση των επιδόσεών μας, ως αποτέλεσμα της στοχευμένης και καλά προετοιμασμένης υλοποίησης της στρατηγικής μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς και της συνεχιζόμενης δυναμικής ανάπτυξης στον τομέα των αναδυόμενων αγορών.

Ο ρυθμός αύξησης των καθαρών εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ενισχύθηκε σε όλους τους τομείς σε σχέση με το 2019 και οδήγησε σε ταχύτερη αύξηση του μεριδίου αγοράς στο τρίμηνο. Αυτές οι επιδόσεις οφείλονται στην ισχύ του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης, στις ικανότητές μας διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, στη προσαρμοστικότητα της στρατηγικής μας ως προς τη διανομή και κυρίως στην ευελιξία των ανθρώπων μας, οι οποίοι υλοποιούν τη στρατηγική μας στην αγορά μέσω στενής συνεργασίας με τους πελάτες μας. 

Στο τρέχον πληθωριστικό περιβάλλον που επηρεάζει όλους τους κλάδους, τα εργαλεία διαχείρισης της αύξησης των εσόδων μας, καθώς και η ικανότητά μας να διαμορφώνουμε τις τιμές αξιοποιώντας τα αποτελέσματα λεπτομερών αναλύσεων και στοιχείων, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο. Οι ενέργειές μας το 2021, καθώς και τα σχέδια που έχουμε για το τέταρτο τρίμηνο και έπειτα θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του τρέχοντος περιβάλλοντος κόστους. Είμαι στην ευχάριστη θέση να επαναλάβω τους στόχους του 2021, για ισχυρή ανάκαμψη των καθαρών εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους κατά 20-30 μονάδες.»

1 Εάν δεν αναφέρεται διαφορετικά, οι επιδόσεις εννιαμήνου 2021 επηρεάζονται αρνητικά από την αλλαγή στην ταξινόμηση της Multon, της επιχείρησής μας πώλησης χυμών στη Ρωσία, από κοινή επιχείρηση σε κοινοπραξία, μετά την αναδιοργάνωσή της τον Μάιο του 2020 και επηρεάζονται θετικά από την εξαγορά της Bambi τον Ιούνιο του 2019, συγκρινόμενες με τις επιδόσεις του εννιαμήνου  2019.

 

  Καθαρά έσοδα από πωλήσεις Όγκος πωλήσεων Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο
Μεταβολή (%)

Γ’ τρίμηνο 2021 με

Γ’ τρίμηνο  2020

σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση 2 σε δημοσιευ-μένη βάση   σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση 2 σε δημοσιευ-μένη βάση
Σύνολο Ομίλου 17,1 16,1 13,1 3,5 2,7
Αναπτυγμένες αγορές 9,8 10,0 8,0 1,7 1,9
Αναπτυσσόμενες αγορές 11,8 11,0 -1,9 14,0 13,1
Αναδυόμενες αγορές 26,1 23,7 21,3 3,9 2,0

 

2 Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί δείκτες μέτρησης απόδοσης» και «Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης (ΕΔΜΑ)».

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν στο μέσο επίπεδο του εύρους 20%-30%. Οι επιδόσεις υποστηρίχθηκαν από τις τάσεις στον τουρισμό, οι οποίες εξελίχθηκαν καλύτερα από ό,τι αναμενόταν και από τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων στα ταξίδια κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γεγονός που ωφέλησε εξίσου τα κανάλια κατανάλωσης εκτός και εντός σπιτιού. Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά περίπου 30% στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και κατά το μέσο επίπεδο του εύρους 10%-20% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, κυρίως λόγω των επιδόσεων της CoΚe Zero και των αναψυκτικών για ενήλικες.

Όμιλος Coca-Cola HBC

Η Coca-Cola HBC είναι ένας Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company. Δημιουργούμε αξία για όλους τους κοινωνικούς εταίρους μας στηρίζοντας ενεργά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη των κοινοτήτων όπου δραστηριοποιούμαστε και πιστεύουμε ότι η μελλοντική ανάπτυξή μας συνδέεται στενά με τη δέσμευσή μας για έναν θετικότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Από κοινού, οι πελάτες μας και εμείς εξυπηρετούμε περισσότερους από 600 εκατομμύρια καταναλωτές σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή που καλύπτει 28 χώρες σε τρεις ηπείρους. Το χαρτοφυλάκιό μας είναι ένα από τα πιο ισχυρά, τα πιο πλούσια και τα πιο ευέλικτα στη βιομηχανία ποτών και αναψυκτικών, καθώς προσφέρει κορυφαία σήματα στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των χυμών, του εμφιαλωμένου νερού, των ποτών για αθλούμενους, των ποτών ενέργειας, των ποτών βασισμένων σε φυτά, του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, του καφέ, των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες και των premium οινοπνευματωδών ποτών. Τα σήματα αυτά συμπεριλαμβάνουν τα εξής:
Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Schweppes, Kinley, Costa, Valser, Romerquelle, Fanta, Sprite, Powerade, Fuze Tea, Dobry, Cappy, Monster και Adez. Προάγουμε ένα ανοικτό περιβάλλον εργασίας χωρίς αποκλεισμούς για τους 26.000 και πλέον εργαζομένους μας, ενώ βρισκόμαστε στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων βιωσιμότητας στους δείκτες αναφοράς ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση), όπως τους Δείκτες Βιωσιμότητας Dow Jones και τους Δείκτες CDP, MSCI ESG και FTSE4Good.

Η Coca-Cola HBC είναι εισηγμένη στην premium κατηγορία του Χρηματιστηρίου Αξιών του Λονδίνου (LSE: CCH), καθώς και στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (ATHEX: EEE). Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στη διεύθυνση https//www.coca-colahellenic.com.

Πρόσκληση δικτυακής τηλεδιάσκεψης

Η Coca-Cola HBC πρόκειται να διοργανώσει τηλεδιάσκεψη μεταξύ αναλυτών και επενδυτών του χρηματοοικονομικού τομέα, στην οποία θα συζητηθούν τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου του 2021, την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021 και ώρα Λονδίνου 9:00π.μ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν την ταυτόχρονη ηχητική μετάδοση της τηλεδιάσκεψης στην ιστοσελίδα της Coca-ColaHBC
https://www.coca-colahellenic.com/en/investor-relations/results-reports-presentations.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα