Σωτηρία τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τα νοικοκυριά

Από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI προκύπτει ότι στο καλάθι των 60 βασικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 7,99% όταν ο ρυθμός αύξησης στο καλάθι των επωνύμων είναι 6,84%.

Το 50% των καταναλωτών έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Αυτό προκύπτει από την έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 καταναλωτών.  Σε σύγκριση με αντίστοιχη περσινή έρευνα το ποσοστό αυξήθηκε μέσα σε ένα χρόνο κατά 12%. Πέρυσι το 38% αγόραζε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ φέτος έφτασε στο 50%, δείγμα της οικονομικής δυστοκίας των νοικοκυριών.

Όλοι παραδέχονται ότι τα προϊόντα της ιδιωτικής ετικέτας είναι και φθηνότερα και ίδιας ποιότητας. Κι όπως αποδεικνύει η έρευνα εάν κάποιος καταναλωτής αγοράσει μόνο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τότε το καλάθι της νοικοκυράς θα είναι φθηνότερο κατά 30% τουλάχιστον. Διαφορά σημαντική, σε μια περίοδο όπου το μέσο νοικοκυριό προσπαθεί να περιορίσει τα έξοδα του. Πέρυσι το αντίστοιχο καλάθι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήταν φθηνότερο κατά 31,35% σε σχέση με το καλάθι των επωνύμων. Αυτή η έστω και οριακή σύγκλιση της αξίας μεταξύ των δύο καλαθιών συνδέεται με τη μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία οι τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται σε σχέση με αυτή των επωνύμων.

Κοντά στα 60 ευρώ η διαφορά

Από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI προκύπτει ότι στο καλάθι των 60 βασικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 7,99% όταν ο ρυθμός αύξησης στο καλάθι των επωνύμων είναι 6,84%. Βέβαια σε απόλυτους αριθμούς το καλάθι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με το αντίστοιχο επώνυμο καλάθι απέχει σημαντικά. Στην περίπτωση των 60 βασικών προϊόντων που εξέτασε η IRI η διαφορά στην απόδειξη φθάνει στα 58,93 ευρώ.

Σημαντικό ποσό το οποίο εξηγεί, ακόμη περισσότερο, τον λόγο της στροφής των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το πρώτο εξάμηνο του έτους το μερίδιο των εν λόγω προϊόντων αυξήθηκε κατά 8,6% και άγγιξε το 16% από 14,8% το 2021. Μερίδιο που απέχει σημαντικά όμως από αυτό που απολαμβάνει η συγκεκριμένη κατηγορία σε άλλα κράτη. Από έκθεση της McKinsey και της EuroCommerce, προκύπτει πως το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα FMCG (Fast Moving Consumer Goods) στην Ευρώπη ήταν πέρυσι στο 34,7% του συνόλου.

Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο πρωταθλητές στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένουν οι Ελβετοί, οι Βέλγοι και οι Βρετανοί. Σε ότι αφορά τους Έλληνες βρίσκονται στην 14η θέση σε σύνολο 18 χωρών που εξετάστηκαν. Το μερίδιο σε όγκο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε Ελβετία, Βέλγιο και Ηνωμένο Βασίλειο, είναι 57,6%, 54,6% και 50,4% αντίστοιχα και στην Ελλάδα, σύμφωνα με την PLA στο 29,4% σε όγκο και 21,4% σε αξία. Στην Ισπανία το μερίδιο των PL είναι 49,9% σε όγκο και 41,6% σε αξία, στην Πορτογαλία 49,6% σε όγκο και 36,3% σε αξία και στην Ιταλία 33,2% σε όγκο και 26% σε αξία.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα