ΣΤΑΣΥ: «Καμία σύγκριση του Τραμ με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς»

Διαψεύδει η ΣΤΑΣΥ τις καταγγελίες για προβλήματα ασφαλείας στη λειτουργία του Τραμ

Διαψεύδει η ΣΤΑΣΥ τις καταγγελίες για προβλήματα ασφαλείας στο Τραμ, που ήρθαν ξανά στο φως της δημοσιότητας μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, και τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι «δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς».

Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη έγινε μια σοβαρή καταγγελία για τη λειτουργία του Τραμ από τον πρόεδρο των εργαζομένων, Χρήστο Τσώλη, ο οποίος είπε ότι «η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν ξέρει πού βρίσκονται οι συρμοί. Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες κατεβαίνουν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ‘ψαλίδια’ αλλάζουν ανά πάσα ώρα και στιγμή».

Επιπλέον, την ίδια αποκάλυψη για την κυκλοφορία των τραμ στην Αττική έκανε και ο δημοσιογράφος Νίκος Μπογιόπουλος, ο οποίος ανέφερε πως τα 10 από τα 25 τραμ στην Αττική κυκλοφορούν «τυφλά», δηλαδή χωρίς σύστημα τηλεματικής.

Σε αυτές τις καταγγελίες απαντά, με ανακοίνωσή της, η ΣΤΑΣΥ, διαψεύδοντας όσα υποστηρίζοντας για προβλήματα ασφαλείας στη λειτουργία του Τραμ.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

Το Τραμ είναι ένα μέσο μεταφοράς σταθερής τροχιάς, που συνυπάρχει στο οδικό δίκτυο των πόλεων με κινούμενα οχήματα και πεζούς. Ως όχημα δρόμου, οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι χαμηλές και κινείται, τηρώντας τον ΚΟΚ και το σύστημα σηματοδότησης οδικής κυκλοφορίας.

Η κίνηση και ο έλεγχός του γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό, μέσω της οπτικής επαφής που έχει με το δρόμο. Γι΄αυτό τον λόγο, δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς.

Στο δίκτυο του Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα τηλεματικής, συνδεδεμένο με το σύστημα οδικής κυκλοφορίας, που δίνει προτεραιότητα στο Τραμ και ενημερώνει το Κέντρο Ελέγχου για την ακριβή θέση των οχημάτων. Το σύστημα παράλληλα ενημερώνει τον επιβάτη κατά την παραμονή του στη στάση για τους χρόνους άφιξης των συρμών και αναμονής.

Σε περιπτώσεις τεχνικών δυσλειτουργιών του συστήματος, το Πρωτόκολλο Λειτουργίας προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες, που ακολουθούνται από τους άρτια εκπαιδευμένους και έμπειρους ηλεκτροδηγούς της ΣΤΑ.ΣΥ.

«Υπάρχει συνεχής επικοινωνία με το Κέντρο Ελέγχου»

Η επικοινωνία των ηλεκτροδηγών με το Κέντρο Ελέγχου είναι συνεχής και αδιάλειπτη καθ’ όλη τη διάρκεια του δρομολογίου, μέσω σύγχρονου συστήματος επικοινωνίας (tetra).

Στο Κέντρο Ελέγχου Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα παρακολούθησης όλων των οχημάτων, που κινούνται στο δίκτυο σε πραγματικό χρόνο, με ανανέωση του στίγματος και της θέσης του κάθε οχήματος κάθε 20 δευτερόλεπτα. Όταν ανακύπτουν τεχνικά ζητήματα, επιδιορθώνονται άμεσα, ακολουθώντας και στην περίπτωση αυτή τις ισχύουσες διαδικασίες και τους κανονισμούς ασφάλειας.

Με την προμήθεια και κυκλοφορία των 25 σύγχρονων νέων οχημάτων Τραμ από τον Δεκέμβριο του 2021, οι δυσλειτουργίες στο σύστημα της τηλεματικής έχουν ελαχιστοποιηθεί. Υπογραμμίζουμε πως το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί επικουρικά και δεν αφορά στην ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα