Στη φυλακή οδηγήθηκε ο Δημήτρης Λιγνάδης

Στη φυλακή οδηγήθηκε μετά τη μαραθώνια απολογία του στην ανακρίτρια ο Δημήτρης Λιγνάδης. Ο σκηνοθέτης δεν μπόρεσε να αντικρούσει το αδίκημα του βιασμού κατά συρροή που του απαγγέλθηκε και με την σύμφωνα γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος.

Kατά τη μαραθώνια απολογία του ο Δημήτρης Λιγνάδης αρνήθηκε την κατηγορία που του έχει απαγγελθεί, ενώ ως μάρτυρες επιβεβαίωσης των ισχυρισμών του κλήθηκαν και κατέθεσαν στην ανακρίτρια η πρώην υπουργός Πολιτισμού Έλενα Κούρκουλα και ο ιδιοκτήτης του Action24 Διονύσης Παναγιωτάκης.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης κρίθηκε προφυλακιστέος για την κατηγορία του βιασμού κατά συρροή μετά την απολογία του ενώπιον της 19ης τακτικής ανακρίτριας και με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου εισαγγελέα γνωμοδοτήσεων.

Ο κατηγορούμενος κρίθηκε προφυλακιστέος με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, για λόγους πρόληψης τέλεσης νέων αδικημάτων εκ μέρους του.

«Ήταν μία πολύ δύσκολη διαδικασία. Θα προσφύγουμε κατά της διάπραξης της ανακρίτριας για την προσωρινή κράτηση. Είναι μία δικογραφία χωρίς στοιχεία, μία δικογραφία που αν δεν ήταν Λιγνάδης θα ήταν με συνοπτικές διαδικασίες ελεύθερος», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Αλέξης Κούγιας.

Το χρονικό

Στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης ο Δημήτρης Λιγνάδης πέρναγε την πύλη των δικαστηρίων της πρώην σχολής Ευελπίδων, αν και η απολογία του στην ανακρίτρια είχε προγραμματιστεί για τις 2:30 το μεσημέρι. Ο σκηνοθέτης μεταφέρθηκε νωρίτερα στα δικαστήρια για να εμφανιστεί ο ίδιος στο δικαστικό συμβούλιο και να υποστηρίξει το αίτημα που κατέθεσε περί ακυρότητας της δίωξης εναντίον του αλλά και του εντάλματος βάσει του οποίου συνελήφθη.

Λίγο αργότερα, έγινε γνωστό πως το συμβούλιο απέρριψε την αίτησή του και έτσι άνοιξε ο δρόμος για την απολογία του στην ανακρίτρια. Μια απολογία μαραθώνια, κατά την οποία ο κατηγορούμενος αρνούνταν κατηγορηματικά τις δυο πράξεις του βιασμού που του αποδίδονται.

Νωρίτερα, ο  πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου κατέθετε στην ανακρίτρια για περισσότερες από πέντε ώρες,  για τις κατηγορίες βιασμού και παιδεραστίας. Ο Λιγνάδης, που αρνήθηκε με το απολογητικό υπόμνημα που κατέθεσε το σύνολο των κατηγοριών σε βάρος του, άρχισε να απολογείται  στις 2.30 το μεσημέρι, όταν το δικαστικό συμβούλιο απέρριψε το αίτημα ακυρότητας της προδικασίας που είχε υποβάλει δια του συνηγόρου του Αλέξη Κούγια.

Λίγο μετά τις επτά το απόγευμα στην Ευελπίδων μετέβησαν η ηθοποιός Ελένη Κούρκουλα και ο πρώην σύζυγός της Διονύσης Παναγιωτάκης, που έχουν προταθεί ως μάρτυρες από τον κατηγορούμενο: Ο Λιγνάδης ισχυρίζεται ότι ήταν φιλοξενούμενός τους στην Ιθάκη την περίοδο που καταγγέλλεται ότι βίασε έναν από τους μηνυτές του. Μετά την ολοκλήρωση της απολογίας οι μάρτυρες που προτείνει θα εξετασθούν επίσης από την ανακρίτρια.

Ο 57χρονος κατηγορούμενος υποστηρίζει δια του υπομνήματος ότι βάλλεται μέσω μιας κατασκευασμένης υπόθεσης που στόχο έχει την ηθική του εξόντωση.

Στο πολυσέλιδο απολογητικό του υπόμνημα ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου αρνείται τις κατηγορίες σε βάρος του και ισχυρίζεται ότι «ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό- σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα, ουδέποτε ήρθα σε ερωτική – σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεσή του, ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτα κατείχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο, οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία».

Ο Δημήτρης Λιγνάδης δια του συνηγόρου του δομεί το απολογητικό του υπόμνημα ξεκινώντας με αντίκρουση των κατηγοριών σε βάρος του:

«Η υπόθεση αυτή είναι κατασκευασμένη από δικηγόρους που είναι νομικοί σύμβουλοι του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και ως υποδομή έχει την ευθεία αντιπαράθεση εδώ και χρόνια με τα πρόσωπα που συγκροτούν το διοικητικό συμβούλιο για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα χρήματα που έρχονται στην κατοχή τους και εξαιτίας αυτής της αντιπαράθεσης υπάρχει χρόνια εχθρότητα μεταξύ εμού και αυτών και ιδίως με τον πρόεδρο αυτής και μέτριο ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα, ο οποίος συμπτωματικά και όχι αξιοκρατικά βρίσκεται σε αυτή τη θέση», λέει ακόμα.

Και συνεχίζει: «Τα πρόσωπα αυτά με φθονούν από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου, η δε εχθρότητα και ο φθόνος τους υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια που πρωταγωνιστώ ηθοποιός ή σκηνοθετώ κορυφές παραστάσεις στο εθνικό θέατρο, στο θέατρο Επιδαύρου και αλλού, γιατί ουδέποτε επέλεξα τους περισσότερους εξ’ αυτών, για να συμμετάσχουν στις παραστάσεις, τις οποίες σκηνοθετούσα, και κορυφώθηκε την ημέρα που εξαιτίας της εξαίρετης διαδρομής μου ως ες ηθοποιού αρχικά και ως σκηνοθέτη μετά, με διακομματική επιλογή, επελέγη ως καλλιτεχνικός διευθυντής του κορυφαίου και θεσμικού θεάτρου της χώρας».

Μετονομασία ισογείου ΡΕΞ σε Ελένη Παπαδάκη

Ο Δημήτρης Λιγνάδης αναφέρεται σε ένα περιστατικό λέγοντας: «Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο 2019 το ΣΕΗ είχε αντιδράσει πολύ έντονα στην απόφασή μου να δοθεί στο ισόγειο του Ρεξ το όνομα της σπουδαίας ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη, η οποία είχε δολοφονηθεί το 1944. Η σε βάρος μου υπόθεση ξεκινήσαμε διαρροή μέσω υποκινούμενων site περί του ότι μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου σύντομα θα έρθουν οι αποκαλύψεις για κορυφαία ηθοποιό, ακολούθησαν 2 Φεβρουαρίου 2021 δημοσιεύματα της γνωστής και συνδεόμενες πολιτικά με την αντιπολίτευση, κόρης παλαιών υπουργών, Έλενας Ακρίτα, ότι θα παραιτηθώ από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του εθνικού θεάτρου, και εφόσον εγώ διέψευσα τα δημοσιεύματα της Ακρίτα, υποβλήθηκε σε βάρος μου η μήνυση του Β.Κ., η οποία δεν είχε καμία νομική πτυχή αφού δεν περιέγραφε αξιόποινες πράξεις και επιπλέον αναγόταν σε χρονικό διάστημα που είχαν παραγραφεί».

Ήθελαν να με εξοντώσουν ηθικά

«Σκοπός τους αρχικά ήταν ηθική εξόντωση μου δια του χαρακτηρισμού ως παιδόφιλου και βιαστή και όχι ο εγκλεισμός μου στη φυλακή και για το λόγο αυτό δεν εμφάνισαν από την αρχή ενώπιον των αστυνομικών ή των εισαγγελικών αρχών τα δύο πρόσωπα που σήμερα φέρονται ως παθόντες, αλλά ο Κ. επέλεξε να δώσει συνέντευξη στην Ελεονώρα Μελέτη στις 17 Φεβρουαρίου 2021. Στην πορεία όμως άλλαξε το σχέδιο τους και με την προσδοκία ότι από αυτή την υπόθεση θα μπορούσα να έχουν και οικονομικό κέρδος λόγω του κλίματος που είχαν πετύχει να δημιουργηθεί για το πρόσωπο μου, βρήκαν δύο αδίστακτους και ανήθικους ανθρώπους και έφτιαξαν δύο ιστορίες, μία τον Αύγουστο του 2010 και μία τον Αύγουστο του 2015, πιθανολογώντας ότι τον Αύγουστο που είναι ο μήνας των παραστάσεων στην Επίδαυρο και στα άλλα θερινά θέατρα, θα ήμουν στην Αθήνα, χωρίς καν να φροντίσουν ελέγξουν τα προγράμματα των παραστάσεων και να έχουν μία στοιχειώδη αξιοπιστία».

Ο δεύτερος μηνυτής

«Γνώρισα τον μηνυτή, όταν εκείνος με αναζήτησε στο facebook, προκειμένου να τον βοηθήσω καλλιτεχνικά, αφού έμαθα για την γνωριμία μου με τον εξάδελφό του, τον οποίο γνωρίζω από το γήπεδο πέντε επί πέντε που βρίσκεται κοντά στο σταθμό Λαρίσης, όπου πηγαίνουμε και παίζουμε ποδόσφαιρο», αναφέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης.

Μάλιστα, αμφισβητεί τα καταγγελλόμενα περαστικά υποστηρίζοντας ότι κατά το χρονικό διάστημα από 3 έως 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν μαζί με άλλο σκηνοθέτη στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο, πραγματοποιώντας και κρουαζιέρα στο Νείλο, όπως αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα έγγραφα του ταξιδιωτικού γραφείου μέσω του οποίου έκλεισε τα αεροπορικά του εισιτήρια.

«Όταν δε επέστρεψα στην Ελλάδα, λόγω της θεατρικής παράστασης πλούτος του Αριστοφάνη, η οποία θα ανέβαινε στην Επίδαυρο στις 13 και 14 Αυγούστου 2010 και θα συνεχίζαμε περιοδεία στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Πάτρα και την Νεμέα μέχρι και τις 18 Αυγούστου, όπως και έγινε και τούτο άλλωστε αποδεικνύεται από το προσκομιζόμενο πρόγραμμα περιοδείας της ως άνω παραστάσεις, αφιερώνω όλο μου το χρόνο σε πρόβες στην Επίδαυρο, καθώς οι αυξημένες ανάγκες του πρωταγωνιστικού ρόλου ως Πλούτου του το επέβαλαν.

Σχετικά με την αναφορά του μηνυτή και του μάρτυρα στο σπίτι μου και συγκεκριμένα στην θέα του σπιτιού μου στην Ακρόπολη και στο Λυκαβηττό, καθώς και στην γάτα, την οποία έχω, αυτά τα στοιχεία ναι μεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς πράγματι το σπίτι μου έχει θέα στην Ακρόπολη και πράγματι έχω μία γάτα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν ότι οι ως άνω έχουν έρθει στο σπίτι μου, διότι φωτογραφίες τόσο του σπιτιού μου με τη συγκεκριμένη θέα, όσο και της γάτας μου έχουν αναρτηθεί στο site spirishoot ήδη από το 2015 και έτσι ο καθένας θα μπορούσε να τα γνωρίζει χωρίς να έρθει ποτέ στο σπίτι μου».

 

Ο Βασίλης Κ.

Όπως λέει το δεύτερο θύμα τον γνώρισε μέσω τρίτου προσώπου στα Goody’s και όχι σε γκέι-μπαρ όπως ισχυρίζεται αφού, όπως λέει, «εγώ δεν συχνάζω σε τέτοια μέρη και πιθανολογώ ότι ούτε εκείνος ως ανήλικος θα σύχναζε».

«Είναι αληθές ότι το 2016 τον είχα φιλοξενήσει για λίγες ημέρες – ήταν ενήλικας τότε – επειδή είχε προβλήματα με την οικογένειά του και οι δύο στο μεγάλο αδελφό του. Έκτοτε δεν τον ξαναείδα. Δεν είχαμε ποτέ ερωτικές – σεξουαλικές σχέσεις.

Στην πρώτη του κατάθεση δεν αναφέρει οτιδήποτε περί απειλών εκ μέρους μου προς αυτόν να μη με καταγγείλει, και απλώς εκφράζει το παράπονο του ότι δεν τον βοήθησα να συμμετάσχει στην παράσταση Μπίλι Έλιοτ που αποτελούσε μεταφορά της αγαπημένης του ταινίας. Πλην όμως ακόμη κι αυτή η δήλωση είναι ψευδής. Διότι το 2015 που σκηνοθέτησα το μιούζικαλ Μπίλι Έλιοτ ο καταγγέλλων ήταν 17 προς 18 ετών, ενώ η ακρόαση απευθυνόταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, 10 έως 14 ετών, αφού αυτό απαιτούσε η υπόθεση του έργου και γνώριζε ότι δεν μπορούσε να συμμετάσχει λόγω ηλικίας».

«Δεν ήμουν στην Επίδαυρο»

«Ισχυρίστηκε στην πρώτη και στην δεύτερη κατάθεσή του, ότι την 9 Αυγούστου 2015 πήγα μαζί με αυτόν και το φίλο του στην Επίδαυρο, είδαμε μαζί εκείνο το βράδυ μια παράσταση που είχα σκηνοθετήσει και παιζόταν επί τέσσερις με πέντε ημέρες, και ακολούθως πήγαμε στο ξενοδοχείο. Δυστυχώς για αυτόν την 9η Αυγούστου του 2015 δεν υπήρχε κάποια παράσταση στην Επίδαυρο και μάλιστα από το πρόγραμμα εκδηλώσεων εκείνης της χρονιάς προκύπτει ότι δεν σκηνοθέτησε καμιά παράσταση ούτε έπαιξα σε παράσταση στην Επίδαυρο. Αν είχαμε πάει μαζί στην Επίδαυρο, δεν θα είχε κάνει τέτοιο λάθος να πει ότι είδαμε μια ανύπαρκτη παράσταση μου.

Στην τρίτη κατάθεση του ο καταγγέλλων πληροφορήθηκε ότι όλα όσα είχε πει για την Επίδαυρο ήταν λάθος και αποφάσισε να τα διορθώσει, επικαλούμενος τον άγνωστο φίλο του, με τον οποίον δήθεν ήταν στην Επίδαυρο. Σημειωτέον ότι σε καμιά κατάθεση του δεν έχει αναφέρει τα στοιχεία του φίλου του, μέσω του οποίου γνωρίστηκε μαζί μου και με τον όποιον ισχυριζόταν ότι δήθεν ερχόταν στο σπίτι μου και δήθεν ήρθε μαζί μου στην Επίδαυρο.

 

Κορυφαία όμως απόδειξη του ψεύδους όλων των καταθέσεων του, αποτελεί το γεγονός ότι όπως αποδεικνύεται από τις καταθέσεις των μαρτύρων που έχω προτείνει και φωτογραφίες εκείνων των ημερών που προσκομίζω, από την 1 Αυγούστου 2015 μέχρι τέλη Αυγούστου 2015 βρισκόμουν συνεχώς την Ιθάκη για διακοπές μαζί με τον αδερφό μου και την κόρη του, φιλοξενούμενοι από την προσωπική μου φίλη, συνάδελφο και πρώην υπουργό πολιτισμού Ελένη Κούρκουλα με τον πρώην σύζυγό της Διονύσιο Παναγιωτάκη».

Για τον Β. Κ.

«Ουδέποτε είχαμε ερωτική – σεξουαλική σχέση. Η κατάθεση του είναι όλη μια μυθοπλασία και την αρνούμαι ως ψεύδη και κατασκευασμένη. Δεν έχω διδάξει ποτέ στη σχολή Μωραΐτη ούτε είχα οποιαδήποτε επαγγελματική συνεργασία με την ως άνω σχολή, ως ψευδώς ισχυρίζεται, ούτε είχα κατά την περίοδο που αναφέρει μηχανή μεγάλου κυβισμού».

Για την 40χρονη μάρτυρα

«Πρόκειται για μια κοπέλα που είχε εμμονή με το πρόσωπο μου και ήθελε με κάθε τρόπο να κάνουμε σχέση, ακόμη και να παντρευτούμε, και για το λόγο αυτό με παρακολουθούσε συνεχώς στο σπίτι, στην εργασία μου, στο θέατρο και στις διακοπές μου επί 20 χρόνια μέχρι και πρόσφατα. Η εμμονή της είχε φτάσει σε σημείο παράνοιας, αφού συνέγραψε και ένα σύντομο θεατρικό έργο επηρεασμένο από τις φαντασιώσεις της, αλλά με την ουσιώδη διαφορά ότι στο έργο η πρωταγωνίστρια είναι μαθήτρια 16 ετών και ο καθηγητής της 40 ετών, ενώ στην πραγματικότητα ίδια ήταν ενήλικη φοιτήτρια και εγώ δεν ήμουν καθηγητής της. Έχω παρακαλέσει και την ίδια αλλά και τον πατέρα της επανειλημμένα να σταματήσει και να με αφήσει ήσυχο, αλλά εκείνη έφτασε στο σημείο να τηλεφωνήσει σε μένα και στους συγγενείς μου λέγοντας ότι την έχω αφήσει έγκυο!».

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα