Success story σε… tragic καιρούς

Ήταν περίπου έναν χρόνο πριν, όταν στα τέλη του 2012 κύκλοι της τηλεπικοινωνιακής αγοράς εκτιμούσαν ότι οι προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η Forthnet –δανεισμός, μείωση εσόδων κ.ά.– σε συνδυασμό με τη μακρόχρονη ύφεση στην οποία είχε βρεθεί και συνεχίζει να βρίσκεται η ελληνική οικονομία, θα ήταν ανυπέρβλητες. Μέσα σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου και ευρισκόμενοι πλέον στα τέλη του 2013, οι «Κασσάνδρες» διαψεύστηκαν και οι προοπτικές της Forthnet φαντάζουν να είναι περισσότερο από ευοίωνες…

Φυσικά οι ιστορίες επιτυχίας, ειδικά σε καιρούς κρίσεις, δεν προκύπτουν από το πουθενά. Και στην περίπτωση της Fοrthnet ο κανόνας επιβεβαιώθηκε, καθώς η εταιρεία προχώρησε σε μεθοδικές κινήσεις στρατηγικής σημασίας, που αποδείχθηκαν κινήσεις ματ. Ειδικότερα, αφού ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες κινήσεις εσωτερικής αναδιοργάνωσης, η Forthnet έδειξε το εξωστρεφές πρόσωπό της και επαναπροσδιορίστηκε απέναντι στην αγορά, ανανεώνοντας τη στρατηγική της με την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.

Κλειδί το Nova 3Play

Για παράδειγμα, η διοίκηση της Forthnet εκμεταλλεύτηκε το αποκλειστικό τηλεοπτικό περιεχόμενο που διαθέτει η Nova και την άνοιξη του 2013 προχώρησε σε ένα απόλυτα πετυχημένο –όπως επιβεβαιώνεται από τα νούμερα– λανσάρισμα της υπηρεσίας Nova 3Play, που αποτελεί και την κυρίαρχη τάση διεθνώς. Έπειτα από την επιτυχημένη κίνηση της Forthnet, η αγορά του 3Play κυριαρχεί και στην ελληνική αγορά, όπου σήμερα το τηλεοπτικό περιεχόμενο βρίσκεται στο κέντρο των εξελίξεων στις τηλεπικοινωνίες.

Ήδη, την τελευταία διετία είναι φανερό ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των αυτόνομων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών μειώνεται σταθερά και με πολύ μεγάλους ρυθμούς, σε αντίθεση με αυτόν της νέας αγοράς που δημιούργησε η Forthnet.

Το λανσάρισμα του Nova 3Play έμελλε να γίνει το κλειδί για τα θετικά μεγέθη που εμφανίζει πλέον η εταιρεία, όπως και για την κατακόρυφη άνοδο της αξίας της. Ήδη στο γ΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους η μείωση των εσόδων λιανικής σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012 επιβραδύνθηκε στο -3,6% από το 8,9% που είναι η αντίστοιχη σύγκριση του α΄ τριμήνου.

Εξάλλου, η εταιρεία ενίσχυσε αισθητά τη θέση της, αυξάνοντας τις ενεργές συνδέσεις (LLU) κατά διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους παρόχους μαζί. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε συνδρομητές LLU αυξήθηκε κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας πλέον στο 30,7%.

Επιδόσεις ρεκόρ και ΑΜΚ 

Τα αποτελέσματα του 9μήνου 2013 δείχνουν ξεκάθαρα την αποτελεσματικότητα των κινήσεων της Forthnet, που εν καιρώ κρίσης πέτυχε επιδόσεις που αποτελούν ιστορικά υψηλά. Ξεπέρασε το 1.000.000 συνδρομές συνολικά και τις 420.000 συνδρομητές συνδρομητικής τηλεόρασης.

Η εταιρεία προχωρά σε Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου με την επιτυχία της από την αγορά να θεωρείται βέβαιη, καθώς υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για συμμετοχή στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας και κανείς από τους βασικούς μετόχους δεν φαίνεται διατεθειμένος να δει το ποσοστό του να συρρικνώνεται.

Έχοντας πείσει για τις προοπτικές της και με το ενδιαφέρον όλης της τηλεπικοινωνιακής αγοράς στραμμένο πάνω της, η Forthnet πέτυχε μέσα σε ένα έτος να ανεβάσει τη μετοχή της από 0,11 ευρώ σε 1,08 ευρώ και την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας να διαμορφώνεται σήμερα (σ.σ.: με τιμές κλεισίματος του Χρηματιστηρίου Αθηνών στις 18/12) στα 118.904.960 ευρώ, αυξημένη κατά 1.100%.

Η διαδικασία της ΑΜΚ ολοκληρώνεται στις 3 Ιανουαρίου 2014, κι έως τότε θα γνωρίζουμε περισσότερα για το νέο καθεστώς που θα διαμορφωθεί στην εταιρεία που κατόρθωσε σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους να ανατρέψει τα δεδομένα και από underdog να βρίσκεται σήμερα στο κέντρο των εξελίξεων. Είναι χαρακτηριστικό του νέου κλίματος πάντως ότι, αυτή τη στιγμή, όλοι μιλάνε για success story!

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα