
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ: Ναι εάν οι Τούρκοι εμφανιστούν στο Τουρκολίμανο
Άραγε οι κ.κ. Κούτρας και Ντσούνος μπορούν να μας ενημερώσουν για το τι θα πράξει η Γαλλία εάν η Ελλάδα αποφασίσει να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια που είναι κυριαρχικό μας δικαίωμα;
Όπως είναι γνωστό τοις πάσι η επίσκεψη του Εμανουέλ Μακρόν στην Αθήνα χθες και σήμερα είχε ως κεντρικό στοιχείο την επικαιροποίηση της ελληνογαλλικής συμφωνίας στρατηγικής συνεργασίας στην άμυνα και την ασφάλεια, η οποία, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, διατηρεί τη σημασία της και λόγω της πρόνοιας αμοιβαίας συνδρομής σε περίπτωση απειλής κατά της ελληνικής επικράτειας.
Και τα «παπαγαλάκια» του Μαξίμου στα διάφορα ΜΜΕ έφτασαν το θέμα πολύ μακριά. Όπως για παράδειγμα «τον υποτιθέμενο ενισχυμένο ρόλο της ελληνογαλλικής σχέσης ως βασικού πυλώνα ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο, σε μια συγκυρία όπου η Ευρώπη αναζητεί πιο συνεκτικά εργαλεία άμυνας, συμπληρωματικά του ΝΑΤΟ». Κάτι τέτοια έλεγαν χθες στην ραδιοφωνική τους εκπομπή στον Σκάι το δίδυμο των «Αταίριαστων» ο Χρήστος Κούτρας και ο Γιάννης Ντσούνος. Και δώστου και πάλι λιβάνισμα στον Κυριάκο Μητσοτάκη, τόσο που ακόμη και οι «Kyriakistas» βαρέθηκαν κι άλλαξαν σταθμό.
Μεταξύ αυτών που ακούστηκαν ήταν ότι «πλέον με την ελληνογαλλική συμφωνία η Ελλάδα νιώθει ασφάλεια και ουδείς φοβάται, γιατί εάν γίνει κάποια επίθεση από την Τουρκία θα έχουμε δίπλα μας μία πυρηνική δύναμη όπως είναι η Γαλλία».
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι πολύ σημαντικό. Η συμφωνία περιλαμβάνει σε αρωγή της Γαλλίας, εάν εμείς το ζητήσουμε και αφορά τα όρια της ελληνικής κυριαρχίας, δηλαδή τα έξι μίλια. Δηλαδή εάν οι Τούρκοι εμφανιστούν ξαφνικά στο Τουρκολίμανο. Για τα κυριαρχικά δικαιώματα ούτε κουβέντα. Κι εδώ γεννάται ένα βασικό ερώτημα, το οποίο όχι μόνο οι δύο δημοσιογράφοι, αλλά ούτε το ίδιο το Μαξίμου δεν απαντά. Ποιο είναι το ερώτημα; Εάν η Ελλάδα ασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα κι επεκτείνει την κυριαρχία της στα 12 μίλια με βάση της συνθήκη UNCLOS (η σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας) τι θα συμβεί; Θεωρητικά η Τουρκία η οποία έχει ξεκαθαρίσει ότι η συγκεκριμένη ενέργεια είναι casus belli (αιτία πολέμου) θα αντιδράσει. Ποια στάση θα κρατήσει τότε η Γαλλία; Αν της ζητηθεί η αρωγή για να διατηρήσουμε την επέκταση των κυριαρχικών δικαιωμάτων θα τρέξει; Ή θα κάνει την αδιάφορη; Ή θα μας γυρίσει πίσω στα έξι μίλια κάνοντας τον διαιτητή στη διένεξη μας με την Τουρκία;
Αυτά τα ερωτήματα δεν περιμένουμε να μας τα απαντήσουν οι κ.κ. Κούτρας και Ντσούνος. Εξάλλου δεν είναι η δουλειά τους. Όμως πριν εμφανιστούν ως πανηγυρίζοντες καλό είναι να αναρωτιούνται για τα σκοτεινά σημεία της συμφωνίας που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Εκτός και εάν έχουν ασθενήσει από τον ιό του πορτοσαλτισμού…