Συνάντηση Τσιάρα με την Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων για τις επιζωοτίες

Η στήριξη της κτηνοτροφίας και η προστασία της παραγωγής αποτελούν βασική προτεραιότητα, τόνισε ο υπουργός

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη με την Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων στη Θεσσαλονίκη, με φόντο τις αυξανόμενες πιέσεις που δέχεται ο κτηνοτροφικός τομέας. Στο τραπέζι μπήκαν όλα τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τους παραγωγούς, από την έξαρση των επιζωοτιών μέχρι τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Στο επίκεντρο βρέθηκαν η ευλογιά των αιγοπροβάτων και τα πρόσφατα κρούσματα αφθώδους πυρετού, τα οποία έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία στον κλάδο. Παράλληλα, συζητήθηκαν η μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, οι αποζημιώσεις για ζωοτροφές, η ανασύσταση του ζωικού κεφαλαίου και τα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης.

Ο υπουργός τόνισε ότι η αυστηρή τήρηση των μέτρων βιοασφάλειας που προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 2020/687 αποτελεί βασικό εργαλείο για τον περιορισμό της διασποράς των ασθενειών. Υπογράμμισε επίσης ότι το υπουργείο βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τους παραγωγούς, ώστε να διαμορφώνονται στοχευμένες παρεμβάσεις που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της κτηνοτροφίας.

Όπως ανέφερε, προτεραιότητα αποτελεί η στήριξη της ελληνικής κτηνοτροφίας και η διασφάλιση της συνέχισης της παραγωγής μέσα από ένα «πλέγμα μέτρων» που θωρακίζει τον κλάδο.

Μετά τη σύσκεψη, ο κ. Τσιάρας δήλωσε ότι τέθηκαν όλα τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τους κτηνοτρόφους, τόσο σε υγειονομικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Για τις επιζωοτίες σημείωσε ότι «χτυπούν ένα καμπανάκι κινδύνου για την ελληνική κτηνοτροφία», ενώ υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έχει αποδείξει διαχρονικά πως στηρίζει τον πρωτογενή τομέα, ειδικά σε περιόδους κρίσης.

Ο υπουργός έκανε λόγο για τη δημιουργία ενός «διχτύου ασφαλείας» με επίκεντρο τα μέτρα βιοασφάλειας, ενώ αναφέρθηκε και στην ενίσχυση των ελέγχων ενόψει Πάσχα, με τη λειτουργία νέου εργαστηρίου που επιταχύνει τις διαδικασίες και ενισχύει την ασφάλεια των προϊόντων.

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι η στενή συνεργασία με τους κτηνοτρόφους είναι απαραίτητη τόσο για τον περιορισμό της διασποράς των νόσων όσο και για την ουσιαστική στήριξη των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα, οι οποίοι «μοχθούν, παράγουν και δημιουργούν προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα