
Σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον Μητσοτάκη για τις αγροτικές ενισχύσεις και τις ζωονόσους
Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι καταβολές προς τους αγρότες και η εφαρμογή μέτρων για την προστασία της κτηνοτροφίας
Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας (11/5) στο Μέγαρο Μαξίμου, με βασικά θέματα τις αγροτικές ενισχύσεις και την πορεία των μέτρων απέναντι στις ζωονόσους που απασχολούν τον κτηνοτροφικό τομέα.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εξετάστηκε ο σχεδιασμός των επόμενων πληρωμών προς τους παραγωγούς, ενώ στο τραπέζι βρέθηκε και η επιδότηση στα τιμολόγια λιπασμάτων. Για το συγκεκριμένο μέτρο αναμένεται αναλυτική παρουσίαση αύριο, Τρίτη, από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ευλογιά των αιγοπροβάτων, με τα στοιχεία των τελευταίων εβδομάδων να δείχνουν σημαντική υποχώρηση των κρουσμάτων. Παρά τη βελτιωμένη εικόνα, επισημάνθηκε ότι απαιτείται αυστηρή τήρηση των μέτρων βιοασφάλειας ώστε να μην υπάρξει νέα έξαρση της νόσου.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση του προβλήματος έχει παίξει η συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, κυρίως στον έλεγχο και τον περιορισμό παράνομων μεταφορών ζώων.
Στο επίκεντρο της σύσκεψης βρέθηκε και η κατάσταση στη Λέσβο λόγω του αφθώδους πυρετού. Έγινε αποτίμηση των μέτρων στήριξης που έχουν ήδη ενεργοποιηθεί για κτηνοτρόφους και τυροκόμους του νησιού, τόσο μέσω αποζημιώσεων και οικονομικών ενισχύσεων όσο και μέσω φορολογικών διευκολύνσεων.
Παράλληλα, υπογραμμίστηκε η ανάγκη να συνεχιστούν οι έλεγχοι και η επιτήρηση στο πεδίο, με στόχο την καλύτερη καταγραφή και τον περιορισμό της διασποράς της νόσου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτης Σχοινάς, υφυπουργοί, στελέχη της ΑΑΔΕ και εκπρόσωποι του ΕΛΓΑ.