Τα 6 «fake news» του ΣΥΡΙΖΑ για τις αστικές συγκοινωνίες

Την αντιπολιτευτική επιχειρηματολογία της Κουμουνδούρου «ξεγυμνώνει» το υπουργείο Μεταφορών

Για «χοντροκομμένα ψέματα» και «fake news» καταγγέλλει τον ΣΥΡΙΖΑ η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, αποδομώντας την αντιπολιτευτική επιχειρηματολογία της Κουμουνδούρου σε ό,τι αφορά τις καταγγελλόμενες ευθύνες της κυβέρνησης ως προς τη διαχείριση της πανδημίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Μάλιστα το υπουργείο καταγγέλλει για όψιμη ευαισθησία το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα λέγοντας μεταξύ άλλων ότι στα χρόνια της διακυβέρνησής του δεν αγοράστηκε ούτε ένα νέο λεωφορείο.

Τα κατά Κ. Καραμανλή 6 ψεύδη του ΣΥΡΙΖΑ είναι:

Ψέμα 1ο: Στα χρόνια στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη στις αστικές συγκοινωνίες, δεν αγοράστηκε ούτε ένα νέο λεωφορείο, ενώ αυξήθηκε η τιμή των εισιτηρίων από το €1,20 στο €1,40.

Ψέμα 2ο: Παρά την ΣΥΡΙΖΑϊκή φιλολογία ότι δήθεν «κρατιούνται» λεωφορεία στα αμαξοστάσια που θα μπορούσαν να εκτελούν δρομολόγια η πραγματικότητα είναι ότι επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας ο στόλος των αστικών λεωφορείων αυξήθηκε σε 1.100 από 850 που παραλήφθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Από το υπουργείο εξηγείται ότι πλέον έχουν εξαντληθεί οι δυνατότητες ανάταξης του στόλου που υπήρχαν, καθώς λόγω παλαιότητας οχήματα 18 και 19 ετών βρίσκονται πάρα πολύ συχνά για σέρβις και συντήρηση.

Αντίστοιχη είναι σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, με τη Ν.Δ. να έχει παραλάβει 235 λεωφορεία τον Αύγουστο του 2019, και σήμερα να κυκλοφορούν στους δρόμους της συμπρωτεύουσας 411 οχήματα. Δηλαδή, ο στόλος έχει ήδη αυξηθεί κατά 75% μέσω ανάταξης, leasing και σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ.

Ψέμα 3ο: Σε ό,τι αφορά τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ ότι η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και το leasing έχουν υψηλό κόστος, από το υπουργείο απαντούν ενδεικτικά ότι στη μεν σύμπραξη των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, το κόστος έπεσε από €4 /χλμ σε €1,42 /χλμ, το δε leasing έχει μισό κόστος από την αγορά συμπεριλαμβάνοντας επιπλέον τα κόστη ανταλλακτικών και συντήρησης.

Ψέμα 4ο: Στην καταγγελία ότι έχει διακοπεί η προμήθεια ανταλλακτικών απαντούν ότι στο διάστημα Ιούλιος 2019 – Μάρτιος 2020 είχαν δαπανηθεί περίπου 5,7 εκατ. ευρώ σε ανταλλακτικά, ενώ από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα, εν μέσω πανδημίας δηλαδή, δαπανήθηκαν σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα περίπου 7 εκατ. ευρώ ακόμα.

Ψέμα 5ο: Σε ό,τι αφορά την καταγγελία ότι η παρούσα κυβέρνηση σταμάτησε το διαγωνισμό για προμήθεια λεωφορείων, το υπουργείο Μεταφορών απαντά ότι τη διαδικασία φρέναρε η (ανεξάρτητη) Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, κρίνοντας ότι παραβίαζε ευθέως διατάξεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, ότι περιελάμβανε προβληματικές τεχνικές προδιαγραφές και πως δημιουργούσε ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότησή του. Στον αντίποδα η νυν κυβέρνηση προχωρά τη διαδικασία για προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων, φιλικών προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ψέμα 6ο: Αναφορικά με την τοποθέτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί καθυστέρησης των προσλήψεων, το υπουργείο Μεταφορών ανταπαντά ότι επί 4,5 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη εν αντιθέσει με την κυβέρνηση της Ν.Δ. που με διαδικασίες fast track αλλά σύμφωνες με το ΑΣΕΠ, προχωρά σε 655 προσλήψεις στις ειδικότητες αιχμής, οδηγούς και τεχνικούς. Σύμφωνα πάντα με το υπουργείο άλλοι 500 οδηγοί προστίθενται στο δυναμικό του ΟΑΣΑ μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα