Τα άλλα «Τέμπη» που ξορκίζουμε

Παρατημένες στο έλεός τους υποδομές, ελλιπέστατοι έως ανύπαρκτοι αντισειμικοί έλεγχοι σε χιλιάδες δημόσια κτίρια, ακόμη και χαλασμένα ραντάρ αυξάνουν τις πιθανότητες για μία επόμενη τραγωδία

Πέρασε κι όλας σχεδόν ένας μήνας από την αποφράδα 28ης Φεβρουαρίου όπου στα Τέμπη εξελίχθηκε η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας με τους 57 νεκρούς. Πολύ σοφότεροι δεν έχουμε γίνει σε ό,τι αφορά τον καταμερισμό των ευθυνών δεδομένου μάλιστα ότι τα κόμματα δεν μπορούν να ομονοήσουν ούτε καν στο ποιο έγγραφο που κραδαίνουν λέει την αλήθεια και στο πού στεγάζεται το υπαρκτό και λειτουργικό για τους μεν και ανύπαρκτο για τους δε κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας.

Όσες μέρες όμως παίζεται αυτό το άχαρο –και τυμβωριχικό ενίοτε– έργο έχει αρχίσει να βγαίνουν στο φώς όλα τα άλλα δυνητικά «Τέμπη» τα οποία ξορκίζουμε και που αν συμβούν θα μαυροφορέσουν ξανά την Ελλάδα.

Παγωμένοι παρακολουθήσαμε, για παράδειγμα, την είδηση του κλεισίματος της γέφυρας Σερβίων στην Κοζάνη εξαιτίας του φόβου ότι μπορεί το οικοδόμημα να καταρρεύσει ανά πάσα στιγμή. Τι μαθαίνουμε σήμερα για τη συγκεκριμένη γέφυρα που είναι κομβικής σημασία για την τοπική αλλά και την εθνική οικονομία; Ότι στα τέλη του 2021 εντοπίστηκε μία ρωγμή, ότι κατά την διάρκεια της κατασκευής του στο έργο δεν είχε τοποθετηθεί οπλισμός κι ότι επί 20 χρόνια τα σχέδια της γέφυρας είχαν κηρυχθεί σε… αφάνεια ώσπου να βρεθούν, το 2022, στην Ιταλία!!!

Έντρομοι ακούσαμε, εξάλλου, έναν καθηγητή αντισεισμικών κατασκευών να καταγγέλλει από τον αέρα τηλεοπτικού καναλιού ότι επί συνόλου 70.000-80.000 δημοσίων κτηρίων (βλ. σχολεία, νοσοκομεία, υπηρεσίες κλπ) μόνο το 30%, δηλαδή 20.000-25.000 κτήρια, έχουν «περάσει» προσεισμικό έλεγχο και αυτά σε διάστημα 23 ετών, αρχής γενομένης από το 2000. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο ίδιος καθηγητής συμπλήρωσε ότι υπάρχουν και έλεγχοι που έχουν γίνει στα χαρτιά και με… τηλεαυτοψία, αφού ελεγκτές έκαναν τη δουλειά «αβάδιστα» και από τη θαλπωρή του γραφείου τους.

Διαβάσαμε, τέλος, δαγκωμένοι τώρα που ξεκινά και η τουριστική περίοδος τον αερολιμενάρχη Ρόδου να λέει ότι το ραντάρ διαδρομής στην περιοχή του Ατταβύρου είναι off με αποτέλεσμα ο νοτιοανατολικός τομέας του FIR να καλύπτεται μόνο από το ραντάρ της Καρπάθου το οποίο λόγω παλαιότητας εμφανίζει συχνά βλάβες.

Κι εδώ στην «Α» έχουμε χτυπήσει παρόμοια καμπανάκια. Τον περασμένο Αύγουστο αποκαλύπταμε ότι το 47% των παιδικών, βρεφικών και βρεφονηπιακών σταθμών των δήμων δεν διαθέτουν επαρκή πιστοποιητικά πυρασφάλειας επειδή δεν διαθέτουν κατά περίπτωση λειτουργικά μέσα ενεργητικής πυροπροστασίας όπως πυροσβεστήρες ή/και οδεύσεις διαφυγής σε περίπτωση ξεσπάσματος μιας πυρκαγιάς.

Στο ίδιο ρεπορτάζ στηλιτεύαμε, μάλιστα, το γεγονός ότι αντί να επισπευστεί η συμμόρφωση των υπόχρεων οργανισμών-φορέων ώστε να προληφθεί η έλευση της… κακίας της ώρας, το ψηφισθέν στις 27 Ιουλίου πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδινε παράταση στις προβλεπόμενες προθεσμίες επικαιροποίησης των οφειλόμενων πιστοποιητικών πυρασφάλειας μέχρι το τέλος του Ιουλίου του 2023.

Είναι τουλάχιστον φαιδρό να υποστηριχτεί  ότι όλες οι παραπάνω επικίνδυνες ανορθογραφίες «γράφτηκαν» χθες ή από το 2019 και εντεύθεν όπως υποστηρίζει το αντικυβερνητικό αφήγημα της αντιπολίτευσης.

Αποτελούν χρόνιες παθογένειες που γιγαντώθηκαν με την πάροδο των δεκαετιών και των κυβερνήσεων που διαδέχονταν η μία την άλλη. Κι αυτό δεν αποτελεί διάχυση ευθυνών αλλά παραδοχή ότι πρέπει επιτέλους να υπάρξει συναίνεση στο τράβηγμα της κόκκινης γραμμής που θα λέει «ως εδώ και μη παρέκει».

Διότι με τις πολύνεκρες πυρκαγιές στην Ηλεία και στο Μάτι, την φονική πλημμύρα στη Μάντρα και τώρα στα Τέμπη δεν μάθαμε μόνο το που μπορεί να οδηγήσει η αβελτηρία της Πολιτείας κυρίαρχα και όλων όσοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Μάθαμε με τον πιο τραγικό τρόπο το τι διακυβεύεται. Τελεία και παύλα…

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα