Τα τερτίπια του ΣΥΡΙΖΑ με τις δημοσκοπήσεις

Παρά το γεγονός ότι επισήμως τις κατηγορούν και τις απαξιώνουν στις επιλογές υποψηφίων βουλευτών τις χρησιμοποιούν ως ευαγγέλιο

Εδώ και πολλά χρόνια είναι η γνωστή η… αγάπη του ΣΥΡΙΖΑ προς τους δημοσκόπους. Με αφορμή την πλήρη αποτυχία των δημοσκοπήσεων στις εκλογές του Μαΐου και Ιουνίου του 2012, όπου οι εταιρείες απέτυχαν να προβλέψουν το αποτέλεσμα, αλλά και με το δημοψήφισμα του 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν παραδέχθηκε τις δημοσκοπήσεις. Πάντα θα έβρισκε κάτι μεμπτό.

Του Μιχάλη Κωτσάκου

Κι όμως οι δημοσκοπήσεις και του Ιανουαρίου του 2015 και του Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους έδιναν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα έκοβε πρώτος το νήμα, αλλά απέτυχαν στην διαφορά. Βέβαια οι δημοσκοπήσεις έπεσαν έξω στα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος. Εκεί δηλαδή που έπεσε έξω και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος ήλπιζε στην επικράτηση του «ναι» και όταν το «όχι» κέρδισε πανηγυρικά, απέδειξε εν τοις πράγμασι ότι δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα να κάνει την κωλοτούμπα, γράφοντας την λαϊκή εντολή στα παλαιότερα των υποδημάτων του.

Ακόμη και στις εκλογές του 2019, όπου οι δημοσκοπήσεις έπεσαν όλες μέσα και στις ευρωεκλογές και τις εθνικές εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ γκρίνιαξε ισχυριζόμενος ότι τελικά η διαφορά δεν ήταν 10%, αλλά 8%. Δηλαδή μιλάμε ότι σε ένα δείγμα 1.000 ερωτηθέντων άλλαξαν άποψη στις κάλπες 20 άτομα. Φυσικά με αυτή τη γκρίνια «έκρυψε» τις δημοσκοπικές εταιρείες-ανέκδοτο του Χριστόφορου Βερναρδάκη, οι οποίες ισχυρίζονταν ότι στις ευρωεκλογές το παιχνίδι ήταν ντέρμπι και ότι «γυρίζει το ματσάκι», που λένε και οι ποδοσφαιρόφιλοι. Τελικά με τις προβλέψεις Βεραρδάκη γέλασε και το παρδαλό κατσίκι, αλλά «αυτά είναι μπαγιάτικα κουλούρια» που λέει και ο λαός μας.

Πάει για ρεκόρ

Στα φρέσκα κουλούρια, ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως όλα δείχνουν θα σπάσει ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Θα είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που ένα κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα ολοκληρώσει την τετραετία εβρισκόμενο πίσω διαρκώς από έξι έως 10 ποσοστιαίες μονάδες. Ακόμη και ο «χασοδίκης» ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου στην Τουρκία κάποια φορά στο βάθος μίας τετραετίας είτε προσπερνά τον Ερντογάν, είτε τον πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής. Τουναντίον εδώ το πιο κοντά ήταν ένα 5,5% και μάλιστα από εταιρεία που διενεργεί δημοσκοπήσεις για λογαριασμό της Εφημερίδας των Συντακτών.

Η αμφισβήτηση για τις δημοσκοπήσεις εξακολουθεί να υπάρχει στον ΣΥΡΙΖΑ, όμως η στάση του είναι περισσότερο για εσωτερική κατανάλωση. Πλέον δεν θεωρεί όλες τις δημοσκοπήσεις αποτυχημένες, αλλά κάποιες εταιρείες, για τις οποίες καταγγέλλει ότι «πειράζουν» τις δημοσκοπήσεις, διότι έχουν συμβόλαια με διάφορα υπουργεία. Μόνο που αυτό συνέβαινε και επί ημερών του.

Όμως στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ αντιμετωπίζουν διαφορετικά τις δημοσκοπήσεις. Όχι μόνο δεν τις απαξιώνουν, αλλά τις χρησιμοποιούν μέχρι και για να επιλέξουν υποψήφιους, είτε για τα ψηφοδέλτια των βουλευτικών εκλογών, είτε γι’ αυτά των αυτοδιοικητικών εκλογών.

Επιλογές μέσω δημοσκοπήσεων

Έτσι όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, οι μετέχοντες στην επιτροπή των ψηφοδελτίων (Σβίγγου-Καλογήρου-Βασιλειάδης) αυτό που προτάσσουν είναι η απήχηση που έχει ο προτεινόμενος υποψήφιος στην περιφέρεια. Εάν στις δημοσκοπήσεις δείχνει πως περπατά ο υποψήφιος, τότε εξετάζονται και τα άλλα κριτήρια. Δηλαδή εάν τον έχει προτείνει η τοπική επιτροπή και φυσικά να μην έχει μπλεξίματα με την δικαιοσύνη. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως έχουν κοπεί στελέχη που είναι γνωστά στην ΣΥΡΙΖΑικη κοινωνία, αλλά στο ευρύ κοινό- είτε σε επίπεδο δήμου, είτε σε νομού, είτε σε εκλογικής περιφέρειας- δεν κάνουν γκελ για να μην πούμε ότι τους αγνοούν. Για κάποιους υποψήφιους η Επιτροπή αναρωτήθηκε πως «είναι άγνωστοι στην πολυκατοικία τους, πως θα τους εντάξουμε στα ψηφοδέλτια», παρά το γεγονός ότι είχαν πάρει το «οκ» από τις τοπικές επιτροπές.

Στόχος ήταν ο κύριος κορμός των ψηφοδελτίων να δημοσιοποιείτο πριν από τα Χριστούγεννα. Όμως όλα δείχνουν ότι η ανακοίνωση θα πάει για τον Ιανουάριο. Ταυτόχρονα δε με τη δημοσιοποίησή τους θα ανακοινωθεί και ο νέος εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, καθώς ο Νάσος Ηλιόπουλος θα διεκδικήσει την είσοδο του στην Βουλή μέσω του ψηφοδελτίου της Α’ Αθήνας.

Όπως είναι λογικό υπάρχει αναβρασμός στους κομμένους, αλλά και σε πολλές τοπικές, όπου τα προεδρεία δεν προέρχονται από τις μεταγραφές του Σπίρτζη, αλλά απαρτίζονται από βέρους ΣΥΡΙΖΑιους. Και το ερώτημα που τίθεται προς την Κουμουνδούρου είναι το εξής: «Γιατί ενώ δίνετε τόση βάση στις δημοσκοπήσεις έχετε δώσει ως βασική κατεύθυνση να τις μελετούμε, αλλά δίνουμε βάση στα ποιοτικά ευρήματα και λιγότερο τις επιδόσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε ποσοστά;» Όντως πολύ λογικό το ερώτημα της βάσης που απλά αναδεικνύει τον φαρισαϊσμό των στελεχών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η ανάλυση της αισιοδοξίας

Πάντως αυτό που ίσως προκαλεί εντύπωση στον κάθε λογικό άνθρωπο είναι από πού αντλούν την αισιοδοξία ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα κόψει πρώτος το νήμα. Εξάλλου από τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων δεν μπορεί κάποιος να αισιοδοξεί. Κι όμως στην Κουμουνδούρου βλέπουν πολλά θετικά.

Κατ’ αρχάς θεωρούν ότι το πρόβλημα που απασχολεί τους πολίτες σε ποσοστό 85%, είναι η οικονομία-ακρίβεια-πληθωρισμός-ανεργία. Στους δε πολίτες που δηλώνουν στις έρευνες αναποφάσιστοι, είναι σε ποσοστό 95%.

Παρά το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπερτερεί σε δημοφιλία και καταλληλότητα στην Κουμουνδούρου ισχυρίζονται ότι οι πολίτες νιώθουν πως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συναισθάνεται τα προβλήματα και τις ανησυχίες της κοινωνίας, υπερτερεί στην ακεραιότητα για την διαχείριση των χρημάτων του κράτους, στην στήριξη του εισοδήματος, στην αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας, στην αντιμετώπιση της διαφθοράς.

Επίσης στον ΣΥΡΙΖΑ στέκονται ότι σε όλες τις δημοσκοπήσεις οι πολίτες εκφράζουν την δυσαρέσκεια τους με μεγάλα ποσοστά τόσο για τις υποκλοπές, όσο και για την υπόθεση Πάτση. Και εκτιμούν ότι παρά το γεγονός ότι άλλες είναι οι προτεραιότητες των πολιτών, εν τούτοις όταν έρθει η ώρα θα λειτουργήσουν συνδυαστικά.

Και τέλος αισιοδοξούν, επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται στην ηλικιακή ομάδα 17-44 ετών κατά 3%. Όμως το βασικό πρόβλημα είναι ότι η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα και ειδικά αυτή μέχρι 30 ετών είναι συνήθως αυτοί που απέχουν, είτε συνειδητά, είτε διότι το ξέχασαν, είτε επειδή δεν το θεωρούν σημαντικό. Τουναντίον οι πολίτες άνω των 45 ετών είναι πιο σταθεροί στο ραντεβού τους με τις κάλπες.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα