Θεοδωρόπουλος (ΣΕΒ): «Καλός είναι ο τουρισμός αλλά η Ελλάδα δεν μπορεί να ζήσει μόνο με αυτόν»

«Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλό εργατικό δυναμικό. Υπάρχει μία λέξη που λέγεται φιλότιμο και δεν μεταφράζεται εύκολα σε άλλες γλώσσες. Έχουμε υψηλό επίπεδο γνώσης ξένων γλωσσών, φοβερή πρώτη ύλη. Έχουμε σίγουρα και τα μειονεκτήματα μας, τα λέμε συνέχεια και γκρινιάζουμε. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να εστιάσουμε στα πλεονεκτήματα μας. Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε σε όλα για να πάμε στο εξωτερικό, γιατί πραγματικά έχουμε πολλά πλεονεκτήματα»

Το made in Greece δεν σε εμποδίζει να πας έξω, δεν έχει τη δύναμη του made in Germany αλλά δεν είναι αποτρεπτικό», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μιλώντας στο 3o καινοτόμο συνέδριο Greece Talks, με θέμα τον Τουρισμό στην Ελλάδα, με τίτλο Identity, Future & the Traveler.

«Η κάθε επιχείρηση έχει ένα διαφορετικό ανταγωνιστικό περιβάλλον, έχει διαφορετικές ηλικίες των μετόχων, πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο σε όλες τις αποφάσεις. Εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε στην Ελλάδα μεγαλύτερη παραγωγή. Πάμε καλά, παράδεισος δεν γίναμε ακόμα, έχουμε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου και τη παραγωγικότητα. Τα στοιχεία δείχνουν πως είμαστε πολύ χαμηλά, ειδικά στις ψηφιακές τεχνολογίες. Καλός είναι ο τουρισμός αλλά η Ελλάδα δεν μπορεί να ζήσει μόνο με αυτόν. Το διαδίκτυο βοηθάει τις μικρότερες επιχειρήσεις απέναντι στις μεγαλύτερες», είπε, μεταξύ άλλων, ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Οι εξαγωγές μας τα τελευταία 8 έτη είναι διαρκώς ανοδικές
«Εκτός συνόρων δεν είναι όλες οι χώρες ίδιες. Προφανώς μία ελληνική επιχείρηση πρέπει να προσαρμοστεί στη ντόπια αγορά, στις συνθήκες ανταγωνισμού. Είναι διαφορετικό πράγμα το brand της εταιρείας και το brand της χώρας. Εγώ δεν έχω νιώσει ποτέ ότι το made in Greece είναι κάτι που θα σε εμποδίσει να πας έξω», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒ.

«Όταν ένας τουρίστας έρθει στην Ελλάδα και περάσει ωραία εδώ αλλιώς θα δει μετά ένα ελληνικό προϊόν σε ένα γερμανικό σούπερ μάρκετ. Θα το δει όμορφα. Όποια υπηρεσία και να πουλάμε στο πλαίσιο του ελληνικού τουρισμού, όλοι μαζί διαμορφώνουμε το brand της Ελλάδας», είπε και πρόσθεσε:

«Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλό εργατικό δυναμικό. Υπάρχει μία λέξη που λέγεται φιλότιμο και δεν μεταφράζεται εύκολα σε άλλες γλώσσες. Έχουμε υψηλό επίπεδο γνώσης ξένων γλωσσών, φοβερή πρώτη ύλη. Έχουμε σίγουρα και τα μειονεκτήματα μας, τα λέμε συνέχεια και γκρινιάζουμε. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να εστιάσουμε στα πλεονεκτήματα μας. Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε σε όλα για να πάμε στο εξωτερικό, γιατί πραγματικά έχουμε πολλά πλεονεκτήματα».

Δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα εθνικό brand

«Δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα εθνικό brand αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο. Συνέπεια και προσπάθεια συνεχής χρειάζεται. Υπάρχουν πολλά brands που έχουν καταφέρει να γίνουν διεθνή. Για παράδειγμα το ελληνικό γιαούρτι. Πρόσφατα ήμουν στην Ινδία και είχε έναν κουβά με γιαούρτι και έγραφε Green Yogurt. Δεν ήταν βεβαίως ελληνικό, αλλά παρόλα αυτά κάτι σημαίνει αυτό», τόνισε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος BESPOKE SGA HOLDINGS Α.Ε.

«Πολλές εταιρίες έχουν σπάσει τα σύνορα, όπως η ΦΑΓΕ, η 7 Days, η ΜΕΒΓΑΛ, η Κρι Κρι», ανέφερε.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα