Τι κάνει η ΡΑΣ

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, έκανε απλές διαπιστώσεις, υποστηρίζοντας πως «το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό είναι πεπαλαιωμένο» και δικαιολογώντας την ανυπαρξία της ΡΑΣ σε έλλειψη προσωπικού...

Η διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ισχυρίζεται πως «οι αρμοδιότητες μας είναι ο έλεγχος της τήρησης των διαδικασιών ασφαλείας των εταιρειών ΟΣΕ και Hellenic Train». Δηλαδή, όπως εξηγεί η πρόεδρος της Αρχής Ιωάννα Τσιαπαρίκου, «αν ακολουθούνται οι διαδικασίες με βάση το υφιστάμενο δίκτυο οχήματα συστήματα, όπως περιγράφονται στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφαλείας που μας καταθέτουν. Τα έργα υποδομής ή τα νέα οχήματα εγκρίνονται από τη ΡΑΣ σε σχέση με τη διαλειτουργικότητα».

Ο ΟΣΕ στη «Δήλωση Δικτύου» για το 2023 (κάθε αδειοδοτημένη σιδηροδρομική επιχείρηση, που διαθέτει Πιστοποιητικό Ασφάλειας, αιτείται πρόσβαση από τον Διαχειριστή της Υποδομής – ΟΣΕ ΑΕ, ακολουθώντας τη διαδικασία που περιγράφεται στην ισχύουσα Δήλωση Δικτύου) η οποία έχει αναρτηθεί στην ΡΑΣ αναφέρεται στο ζήτημα της κυκλοφορίας και περιγράφεται το σύστημα διαχείρισης ανά γραμμή.

Το 2013 οι αρμοδιότητές της ΡΑΣ ενισχύθηκαν. Όμως την ίδια ώρα μιλώντας στην ΕΡΤ, η πρόεδρος της ΡΑΣ (Ιωάννα Τσιαπαρίκου, η οποία παραμένει στο πόστο με όλες τις κυβερνήσεις) δήλωσε πως ο έλεγχος γίνεται μόνο στα χαρτιά που της καταθέτει ο ΟΣΕ και όχι επί τόπου. Και όταν εύλογα αναρωτήθηκε ο δημοσιογράφος για ποιο λόγο δεν γίνεται επιτόπιος έλεγχος, η πρόεδρος της Αρχής τόνισε πως με «οι τέσσερις υπάλληλοι δεν αρκούν για να κάνουν κι επιτόπιους έλεγχους».

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 31 Οκτωβρίου του 2022 ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train είχαν ενημερωθεί αρμοδίως και επισταμένως για τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Τότε είχε επιδοθεί από δικαστικό επιμελητή εξώδικο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, που εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς. Στο εξώδικο γινόταν ρητή αναφορά στις επανειλημμένες οχλήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, την έλλειψη συντήρησης, τη μη λειτουργία των φωτοσημάτων, της τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS -αν και έχει γίνει η εγκατάστασή του-, το οποίο προστατεύει τα τρένα από ανθρώπινο λάθος.

Η λογική έλεγε πως όλοι αρμόδιοι έπρεπε να συζητήσουν με τους μηχανοδηγούς που αντιμετώπιζαν σε καθημερινή βάση τα προβλήματα για να βρεθεί μία λύση. Στο εξώδικο οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν ότι θα έρθει το κακό. Το μόνο που έγινε ήταν ένα εξώδικο από τον ΟΣΕ προς τον πρόεδρο της ΠΕΠΕ κ. Γενιδούνια.

Από την πλευρά της η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η πρόεδρος Ιωάννα Τσιαπαρίκου έκανε απλές διαπιστώσεις, υποστηρίζοντας πως «το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό είναι πεπαλαιωμένο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν βλάβες και σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις». Επίσης έκανε λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό, κυρίως σε μηχανοδηγούς και σταθμάρχες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό. Όμως την ίδια ώρα η Αρχή υπέγραφε τα έγγραφα για να λειτουργούν κανονικά οι σιδηρόδρομοι.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα