Το Μαξίμου θέλει να επιβάλλει θετική ατζέντα

Θα επιμείνει η Νέα Δημοκρατία στην σύγκριση με την διακυβέρνηση Τσίπρα στην προεκλογική περίοδο

Σε δύο ταμπλό θα κινηθεί η προεκλογική στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας για να επιτύχει την πολυπόθητη αυτοδυναμία. Το ένα θα είναι τα σκληρά διλλήματα που έχουν ήδη τεθεί στον λαό και θα επαναλαμβάνονται σε κάθε ευκαιρία. Όπως επίσης και η επιβολή της θετικής ατζέντας από την κυβερνητική παράταξη.

Του Μιχάλη Κωτσάκου

Τα διλλήματα ήδη τα έχουμε ακούσει και τα γνωρίζουμε. Είναι το «Μητσοτάκης ή Τσίπρας» και το «συνεχίζουμε μπροστά ή γυρίζουμε πίσω». Και όλοι κατανοούν ότι ο στόχος είναι να εμπεδωθεί στην κοινή γνώμη οι συγκρίσεις ανάμεσα στην τετραετία 2019-2023 με αυτή του 2015-2019. Την συγκεκριμένη τακτική έχουν ξεκινήσει και αναπτύσσουν και τα κυβερνητικά στελέχη, αλλά και όλοι κομματικοί παράγοντες. Μάλιστα οι κομματικοί παράγοντες θα παίξουν πραγματικά μεγαλύτερο ρόλο, καθώς βρίσκονται πιο κοντά στην βάση του κόμματος, αλλά το σημαντικότερο είναι μέλη της κοινωνίας. Πηγαίνουν στα ίδια καφενεία με ψηφοφόρους και πολιτικούς αντιπάλους, ψωνίζουν στα ίδια μαγαζιά. Και το σπουδαιότερο είναι αυτοί που μπορούν να συσπειρώσουν το γαλάζιο ακροατήριο.

Το πεδίο συγκρίσεων μεταξύ της διακυβέρνησης Ν.Δ. με Κυριάκο Μητσοτάκη και της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία με Αλέξη Τσίπρα δεν θα είναι το μοναδικό στο δρόμο για τις εθνικές εκλογές. Ο πρωθυπουργός έχει δώσει μία σαφή οδηγία, την οποία κατά καιρούς έχει διατυπώσει και δημόσια.  «Αναμετριόμαστε μόνο με τα προβλήματα και με τις απαιτήσεις των πολιτών», έχει πει ο ίδιος στο παρελθόν, προσπαθώντας ουσιαστικά να δείξει ότι αφήνει σε δεύτερο πλάνο τις κραυγές και συνολικά τις κινήσεις των πολιτικών αντιπάλων του. Μάλιστα σε όλες τις τελευταίες συσκέψεις στο Μαξίμου ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε να προβάλλεται αποτελεσματικά προς τους πολίτες αποκλειστικά το «θετικό αφήγημα» της Ν.Δ., ανεξάρτητα από την τακτική των πολιτικών αντιπάλων της.

Προφανώς και το 2015 θα έχει θέση με κάθε ευκαιρία στον πολιτικό λόγο των γαλάζιων, ωστόσο το Μαξίμου θέλει πια να αναδεικνύει στα μάτια των πολιτών και συγκρίσεις με το 2019. «Να δείξουμε τι κάναμε και τι έχουμε ακόμα να κάνουμε», είναι η εντολή του πρωθυπουργού, ο οποίος επιμένει και στο θετικό όραμα «για την Ελλάδα του 2030». Κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν ότι ο πρωθυπουργός τόνισε στα στελέχη του, κατά τη συζήτηση για την τετραετία 2023-2027, τη σημασία να προτάσσονται συστηματικά και επεξηγηματικά τα αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής. Και όχι να περιορίζεται η Ν.Δ. στη σύγκριση με τις «αποτυχίες» και τα «λάθη» των προηγούμενων.

Τα θετικά αφηγήματα

Στο πλαίσιο αυτό, μπαίνει στην κορυφή του εκλογικού προγράμματος το πεδίο της οικονομίας και οι δεσμεύσεις που έχουν υλοποιηθεί από το 2019. Εξ ου και προτεραιότητα δεν είναι μόνο το αφήγημα περί αύξησης των μισθών, αλλά ευρύτερα οι προσπάθειες της κυβέρνησης για την «ενίσχυση εισοδημάτων».

Βασικός άξονας είναι επίσης η κοινωνική πολιτική – σε διαφορετικές ενότητες, από τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων έως ζητήματα δικαιοσύνης, ασφάλειας, υγείας, ώστε να ενισχύεται το νεοδημοκρατικό σλόγκαν «δίπλα σε κάθε πολίτη». Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να ανοίξει βηματισμό, καθορίζοντας θετική ατζέντα, απέναντι σε υποθέσεις που την έχουν φέρει σε θέση αμηχανίας και σε σφυροκοπήματα της αντιπολίτευσης για «Πάτσηδες-Χειμάρες» και για «γαλάζιο πλιάτσικο» στο δημόσιο χρήμα.

Είναι χαρακτηριστική η επιλογή του κ. Μητσοτάκη να βρεθεί στο «Σπίτι του Παιδιού» στο Παλαιό Φάληρο, έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο που διαθέτει για πρώτη φορά η Ελλάδα από τον Δεκέμβριο του 2021 για να διεξάγεται η κατάθεση ανήλικων θυμάτων σοβαρών εγκλημάτων. Είναι βέβαιο ότι το αφήγημα της «κοινωνικής ευαισθησίας» θα το κρατήσει ψηλά η Ν.Δ. μέχρι την ώρα της εκλογικής αναμέτρησης.

Οι δύσκολες περιφέρειες

Στο μεταξύ στον εκλογικό σχεδιασμό της Νέας Δημοκρατίας είναι να αναδειχθεί το έργο που έχει παραχθεί ανά περιφέρεια. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε περιφέρειες στις οποίες το 2019, παρά την αύξηση των ποσοστών, δεν επετεύχθη η πρωτιά παρότι στην πλειοψηφία του ο εκλογικός χάρτης βάφτηκε με μπλε χρώμα.

Από αυτές ξεχωρίζει η μάχη της Κρήτης, ένα παραδοσιακό κεντροαριστερό κάστρο όπου κυριαρχούσε το ΠΑΣΟΚ μέχρι το 2012, οπότε και οι τέσσερις νομοί από «πράσινοι» έγιναν «ροζ», με τον ΣΥΡΙΖΑ να παίρνει πλέον τα ηνία. Στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση η Ν.Δ. κατάφερε να αυξήσει θεαματικά τα ποσοστά της, αλλά δεν κατάφερε να κάνει την ανατροπή, και το στοίχημα της πρώτης θέσης χάθηκε.

Αυτή τη φορά, όμως, τα δεδομένα είναι διαφορετικά και συνεργάτες του πρωθυπουργού εκτιμούν ότι μπορεί να γίνει η ανατροπή. Την αισιοδοξία αυτή συμμερίζεται και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάτι που εξέφρασε κατά το προσυνέδριο του κόμματος που διεξήχθη τον Απρίλιο στο Ηράκλειο, λέγοντας ότι «στις επόμενες εκλογές η Κρήτη θα είναι γαλάζια».

Αυτή την τριετία έχει δείξει, άλλωστε, προσωπικό ενδιαφέρον για την έναρξη και υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής στο νησί, όπως ο ΒΟΑΚ, το διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι και ο λιμένας Ηρακλείου. Ευνοϊκή για τη Ν.Δ. είναι και η συγκυρία που έχει διαμορφωθεί με την εκλογή Ανδρουλάκη στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ. Τα ανεβασμένα ποσοστά που καταγράφει το άλλοτε κραταιό ΠΑΣΟΚ στην Κρήτη ψαλιδίζει αντίστοιχα τα ποσοστά από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η εξίσωση αυτή δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για νίκη της Ν.Δ. τουλάχιστον σε τρεις από τους τέσσερις νομούς του νησιού, δηλαδή σε Χανιά, Ρέθυμνο, Λασίθι, με βάση και τις τοπικές δημοσκοπήσεις.

Και η Αχαΐα

Ανάλογο στοίχημα για την Πειραιώς αποτελεί και το έτερο κεντροαριστερό κάστρο, η Αχαΐα. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη περιφέρεια ξεκινά από ακόμα καλύτερη βάση, καθώς, κόντρα σε προβλέψεις και προϊστορία, κατάφερε στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019 να εκλέξει «γαλάζιο» περιφερειάρχη, με τον Νεκτάριο Φαρμάκη να κερδίζει από τον πρώτο γύρο με 36,98% τον Απόστολο Κατσιφάρα που είχε τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ και συγκέντρωσε 32,93%, επισφραγίζοντας στον δεύτερο γύρο τη νίκη του.

Από την Αχαΐα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε και τις νέου τύπου περιοδείες, καθώς επισκέφθηκε για δύο ημέρες τον νομό, εγκαινίασε έργα και παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στην Πάτρα. Στις εθνικές εκλογές του 2019 είχε συγκεντρώσει 32,43%, αυξάνοντας κατά 10 μονάδες τα ποσοστά της, με τον ΣΥΡΙΖΑ να φτάνει το 40,27%, όμως η υλοποίηση έργων τοπικού ενδιαφέροντος όπως ο δρόμος Πάτρα – Πύργος ή η σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα έχουν δώσει πόντους στην κυβέρνηση, που πιστεύει ότι μπορεί να τους κεφαλαιοποιήσει στην κάλπη, κερδίζοντας αυτή τη φορά την πρώτη θέση.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα