Το «σότο» των γκαλοπάδων

Δεν είναι λίγες -και είναι και τρανταχτές- οι περιπτώσεις που οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έπεσαν έξω στις προβλέψεις τους χωρίς μάλιστα να δέχονται bullying από κανέναν

Με ορθάνοιχτα τα αυτιά ακούει η “Α” όλες τις καταγγελίες των εκπροσώπων των εταιρειών δημοσκοπήσεων για το μπούλινγκ που ισχυρίζονται ότι δέχονται εδώ και χρόνια από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμη και η εκδοχή τους ότι κάτι έβλεπαν στα ευρήματά τους οι δημοσκόποι για τη χαώδη διαφορά της Ν.Δ. και του ΣΥΡΙΖΑ αλλά φοβόντουσαν να την εκφράσουν, θα μπορούσε να γίνει πιστευτή, αλλά ως ένα βαθμό.

Διότι δεν είναι και λίγοι όσοι λένε με λαϊκό τρόπο ότι πολύ… σότο πέφτει από τους γκαλοπάδες σε σχέση με την κριτική που θεωρούν ότι άδικα τους ασκείται. Για παράδειγμα είναι απολύτως ακριβές ότι ακόμη και στο exit poll της Κυριακής η πρόβλεψη για το κατώτερο ποσοστό που θα έπαιρνε ο ΣΥΡΙΖΑ έπεσε έξω κατά 5 μονάδες. Επίσης δεν πρέπει να λησμονείται ότι στα γκάλοπ του καλοκαιριού του 2015 που οι δημοσκόποι προσπάθησαν να «πιάσουν» το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, τα προγνωστικά τους πήγαν άκλαυτα καθώς το «ΟΧΙ» νίκησε το «ΝΑΙ» με διαφορά άνω των 22 μονάδων.

Για να μην θυμηθούμε, τέλος, τις αλήστου μνήμης εκλογές της 9ης Απριλίου του 2000 που τα γκάλοπ της εποχής έδειχναν δυναμική πρωτιάς για την Νέα Δημοκρατία του Κώστα Καραμανλή κόντρα στο ΠΑΣΟΚ του Κώστα Σημίτη, με τα exit poll το βράδυ των εκλογών να βγάζουν νικήτρια τη Ν.Δ..

Την εξέλιξη τη θυμούνται οι λίγο παλαιότεροι: οι οπαδοί της «γαλάζιας» παράταξης πανηγύριζαν στους δρόμους, μερικές εφημερίδες είχαν ετοιμάσει –σύμφωνα με τον αστικό μύθο– θριαμβευτικά πρωτοσέλιδα μέχρι που το παιχνίδι γύρισε και το ΠΑΣΟΚ βγήκε κυβέρνηση με 41,49% και 162 έδρες αφήνοντας με τη γλύκα τον Κώστα Καραμανλή στο 38,12%.

Όλα τα παραπάνω επ΄ ουδενί δεν αλλοιώνουν την τοξική στρατηγική της Κουμουνδούρου να αναζητά και να φτιάχνει εχθρούς, αλλά το επιχείρημα ότι «δεν έκανα σωστά τη δουλειά μου επειδή θα με βρίσετε» δεν στέκεται ως δικαιολογία ούτε από το στόμα μαθητή του νηπιαγωγείου. Αν είναι όντως έτσι, μία επιλογή είναι να αλλάξουν δουλεία όσοι δημοσκόποι δεν αντέχουν την πίεση. Και ακόμη καλύτερα, επειδή όλοι κόπτονται και δικαίως για την αξιολόγηση και την αξιοκρατία, ας αναλάβει την υποχρέωση του ελέγχου των εταιρειών δημοσκοπήσεων –προσοχή, όχι ως προς το τι αποτελέσματα βγάζουν, αλλά ως προς την επιστημονική επάρκεια των εργαλείων τους– το ΕΣΡ ή και ο ΣΕΔΕΑ, ο Σύλλογος Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς.

Τα υπόλοιπα ακούγονται ως προφάσεις εν αμαρτίαις…

 

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα