Τραβά χειρόφρενο ο ΟΑΣΘ

Το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην Θεσσαλονίκη είναι τα αστικά λεωφορεία υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Όμως το μέλλον του ΟΑΣΘ δεν είναι καθόλου βέβαιο, καθώς τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο οργανισμός τον οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε λουκέτο, όπως τονίζει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Αιτία για την παρέμβαση του ΒΕΘ στάθηκε επιστολή του ΟΑΣΘ προς τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, με την οποία τους ενημερώνει για τα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζει. Μάλιστα όπως αναφέρεται στην επιστολή «αν το ελληνικό δημόσιο δεν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του προς τον ΟΑΣΘ, τότε θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να κηρύξει στάση πληρωμών και θα διακόψει το έργο του». Συγκεκριμένα ο ΟΑΣΘ ζητά την άμεση καταβολή από το ελληνικό δημόσιο 15 εκατ. ευρώ από τα 80 εκατ. ευρώ που είναι οι οφειλές του προς τον Οργανισμό.

«Ο ΟΑΣΘ αποτελεί το μοναδικό μέσο αστικής συγκοινωνίας για τη Θεσσαλονίκη. Το μετρό που όλοι αναμένουμε, καθυστερεί χαρακτηριστικά, ενώ άλλα μεγαλεπήβολα σχέδια (όπως η υποθαλάσσια αρτηρία) έχουν μείνει στα συρτάρια. Παρόλα αυτά όπως όλα δείχνουν ο ΟΑΣΘ, που έχει 56 χρόνια παρουσίας στην πόλη, απαξιώνεται συνεχώς με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω η λειτουργία του από την επόμενη εβδομάδα» τονίζει ο πρόεδρος του ΒΕΘ Παναγιώτης Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας ότι «με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ καθημερινά μετακινούνται χιλιάδες συμπολίτες μας, είτε από επιλογή, είτε επειδή αποτελεί την πιο οικονομική λύση. Όλοι αυτοί θα πρέπει να αναζητήσουν άλλους τρόπους μεταφοράς αν ο ΟΑΣΘ αναστείλει τη λειτουργία του».

Μνημόνιο

Σε μνημόνιο για το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης των οφειλών του κράτους προς τον ΟΑΣΘ, ύψους 80 εκατ. ευρώ, θα προχωρήσει η κυβέρνηση με τον Οργανισμό. Αυτή η εξέλιξη απομακρύνει προσωρινά το ενδεχόμενο να ξεμείνει η Θεσσαλονίκη από μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ήδη την Παρασκευή το υπουργείο κατέβαλλε 7,9 εκατ. Ευρώ από τα 15 που ζητούσε και πλέον περιμένουν το μνημόνιο που θα φέρει την υπογραφή του Χρήστου Σταϊκούρα, ώστε να τεθεί εάν σαφές χρονοδιάγραμμα της αποπληρωμής των υπολοίπων 72 εκατομμυρίων.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα