Τριάδα με παρελθόν, παρόν και μέλλον

Σε μία ηχηρή καλοκαιρινή «μεταγραφή», αυτή του μπαρουτοκαπνισμένου κατασκευαστή Δημήτρη Κούτρα, ποντάρει η Intrakat του Κωνσταντίνου Κόκκαλη προκειμένου να παίξει… μπάλα στην ελληνική αλλά και την ευρύτερη βαλκανική κατασκευαστική αγορά.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Ως γνωστόν ο 73χρονος μεταλλειολόγος και άλλοτε μέτοχος του ΑΚΤΩΡΑ εισήλθε τον περασμένο Αύγουστο στο μετοχικό κεφάλαιο της Intrakat, μέλους του ομίλου Intracom Holdings, δαπανώντας €8.000.000 για την απόκτηση του 20% (6.095.431 μετοχές) και πλέον ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου που ελέγχει η οικογένεια Κόκκαλη ευελπιστεί να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον συγκεκριμένο κλάδο.

Και υπάρχουν τέτοιες ευκαιρίες υπάρχουν όπως τουλάχιστον διαβλέπουν οι επικεφαλής της Intrakat, στις κατασκευές δημόσιων και ιδιωτικών έργων υποδομής (που είναι η κύρια εταιρική δραστηριότητα), στις παραχωρήσεις, στις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και στα συγχρηματοδοτούμενα έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Το βλέμμα της Intarkat είναι επίσης στραμμένο στα έργα περιβάλλοντος που αποτελούν η επιχειρηματική πρόκληση του μέλλοντος, καθώς και στα έργα digital economy, next generation access και smart solution.

 

Στόχος η κυριαρχία στον κλάδο

Η δυναμική που θα προσδώσει ο Δ. Κούτρας στην ευόδωση του στρατηγικού σχεδιασμού της Intrakat δεν είναι μυστικό. Το παραδέχτηκε στο πρόσφατο ενημερωτικό τετ-α-τετ που είχε με τους εκπροσώπους του Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Πέτρος Σουρέτης. Όπως εξήγησε ο κ. Σουρέτης ότι ο Δ. Κούτρας έχει διαγράψει μακρά και επιτυχημένη πορεία ως συνιδρυτής του μεγαλύτερου κατασκευαστικού ομίλου και επελέγη ως στρατηγικός εταίρος της Intracom Holdings για την επίτευξη των εταιρικών στόχων. «Διαθέτουμε πλέον μια ισχυρή ομάδα για να πετύχουμε τον σκοπό μας, που δεν είναι άλλος από το να γίνουμε κυρίαρχη εταιρεία στον χώρο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της Intrakat.

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι οραματισμοί του προέδρου πλέον της Intrakat, Δ. Κούτρα, ο οποίος εξέφρασε την ελπίδα να φανεί «χρήσιμος για την περαιτέρω ανάπτυξη και εξειδίκευση της Intrakat, ώστε να συμβάλουμε στην ανοδική της πορεία στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας μας και όχι μόνο».

Αναφορικά με αυτό το κατασκευαστικό «γίγνεσθαι», ας σημειωθεί ότι την περασμένη χρονιά ο τζίρος της Intrakat σκαρφάλωσε στα 160,3 εκατ. ευρώ, με το 63% αυτού να προέρχεται από τις συμβάσεις που έχει η εταιρεία με τον ιδιωτικό τομέα. Το δε συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο της Intrakat σήμερα ξεπερνά τα €500.000.000.

 

Το… τουριστικό 2017 της Intrakat

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του CEO της Intrakat, Π. Σουρέτη, το 2017 ήταν μία χρονιά που η εταιρεία έκανε τα πρώτα αναγνωριστικά βήματά της στην κατασκευαστική τουριστική αγορά. Κι όπως φαίνεται, αυτό δεν ήταν μία πρόσκαιρη επιλογή καθώς η Intrakat προχωρά δυναμικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των τουριστικών ακινήτων της, η λειτουργία και συντήρηση των οποίων γίνεται από την Inestia.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει θέσει σε πλήρη λειτουργία δύο ξενοδοχειακές μονάδες, εκ των οποίων η μία αφορά το μπουτίκ ξενοδοχείο «ΜΕΤ 34» στην οδό Μητροπόλεως και η άλλη το πολυτελές 5άστερο ξενοδοχείο «Branco Mykonos» στον Πλατύ Γιαλό της Μυκόνου.

Μια και ο λόγος για το Νησί των Ανέμων, η Ιntarkat υλοποιεί –σε συνεργασία με διεθνή στρατηγικό επενδυτή– ένα επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης πολυτελούς τουριστικού θερέτρου δυναμικότητας 100 δωματίων σε ιδιόκτητη έκταση 100 στρεμμάτων στο Καλό Λιβάδι. Το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης εκτιμάται στα 70-80 εκατ. ευρώ.

Εξάλλου, την ερχόμενη χρονιά θα ξεκινήσει στην Αθήνα η λειτουργία ενός μπουτίκ ξενοδοχείου 45 δωματίων στο διατηρητέο κτίριο επί της οδού Κολοκοτρώνη που εκμίσθωσε για περίοδο 20 ετών η Intrakat από το Μετοχικό Ταμείο Στρατού.

Πίσω στα σημαντικά γεγονότα του 2017 για την Intrakat, ο Π. Σουρέτης υπογράμμισε την υλοποίηση του κατασκευαστικού αντικειμένου του έργου των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της FRAPORT, αξίας 357 εκατ. ευρώ. Υπογράμμισε ότι καταγράφεται σημαντική πρόοδος και πως οι εργασίες στα αεροδρόμια σε Ζάκυνθο, Καβάλα και Χανιά θα ολοκληρωθούν εντός των προθεσμιών.

Επίσης, αναφέρθηκε στην υπογραφή και την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του έργου ΣΔΙΤ για την Υλοποίηση Μονάδας Διαχείρισης Απορριμμάτων του νομού Σερρών. Πρόσθεσε ότι στις αρχές του 2018, η Intrakat μειοδότησε σ’ ένα σημαντικό σιδηροδρομικό έργο του ΕΡΓΟΣΕ στα Σεπόλια, ύψους 122 εκατομμυρίων ευρώ ενώ υπεγράφη σύμβαση 21,2 εκατ. ευρώ για τη Μονάδα Επεξεργασίας Στραγγισμάτων του ΧΥΤΑ Άνω Λιοσίων και του 2ου τμήματος του ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής (A΄ φάση).

 

Διαβάστε επίσης