Βορίδης για ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο Βάρρας κατέθεσε 700 σελίδες υπομνήματος στην εξεταστική, χωρίς το επίμαχο έγγραφο
Για υπόθεση με καθαρά «επικοινωνιακό» χαρακτήρα έκανε λόγο ο βουλευτής της ΝΔ, ξεκαθαρίζοντας πως δεν είχε καμία συνάντηση με τον κ. Βάρρα όσο βρισκόταν στο Μαξίμου
Ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Μάκης Βορίδης, μιλώντας την Τρίτη (11/3) στον ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στο επίμαχο έγγραφο του πρώην προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, Γρηγόρη Βάρρα, που αφορά την κατανομή των δημόσιων βοσκοτόπων το 2020, στον απόηχο της έντονης αντιπαράθεσης που σημειώθηκε την Τρίτη στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Ο κ. Βορίδης έκανε λόγο για υπόθεση με καθαρά «επικοινωνιακό» χαρακτήρα, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι δεν είχε καμία προσωπική συνάντηση με τον κ. Βάρρα την περίοδο που βρισκόταν στο Μέγαρο Μαξίμου ως υπουργός Επικρατείας. «Μπορεί να ήταν σε άλλο κτίριο, να έκανε άλλη δουλειά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως εξήγησε, το συγκεκριμένο έγγραφο φέρει ημερομηνία 20 Ιουλίου 2020 και αφορά προτάσεις του κ. Βάρρα για αλλαγές στην υπουργική απόφαση της λεγόμενης «τεχνικής λύσης», λόγω της αυξημένης δήλωσης ζωικού κεφαλαίου στην Κρήτη. Παράλληλα εξέφρασε απορία για τον χρόνο που ήρθε στο φως, διερωτώμενος «γιατί εμφανίζεται τώρα μετά από 5 μήνες δουλειά».
Ο ίδιος υποστήριξε ότι το ζήτημα της αύξησης του ζωικού κεφαλαίου ήταν ήδη γνωστό από νωρίτερα. «Εγώ ποτέ δεν είχα αρνηθεί ότι είχα γνώση της αυξήσεως του ζωικού κεφαλαίου, από το 2019 γίνεται αυτή η συζήτηση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ», ανέφερε.
Συνεχίζοντας, ο πρώην υπουργός υπογράμμισε ότι τελικά έγιναν αλλαγές στην υπουργική απόφαση, στηριγμένες σε μεγάλο βαθμό στις προτάσεις που είχαν κατατεθεί. Όπως είπε, αυτό συνέβη όταν κατατέθηκε νέα πρόταση κατανομής από τον Φάνη Παππά. «Πότε άλλαξε; Με την πρόταση κατανομής που έκανε ο Φάνης Παππάς. Δηλαδή ο Παππάς έρχεται το 2020 αφού φεύγει ο Βάρρας, προτείνει ορισμένα από αυτά τα μέτρα για να υπάρξει συγκράτηση και εξορθολογισμός των ενισχύσεων, επειδή υπάρχει αυτή η υπέρμετρη αύξηση των δηλώσεων», σημείωσε.
Παράλληλα υποστήριξε ότι επιχειρείται να δημιουργηθεί η εντύπωση πως γνώριζε το πρόβλημα χωρίς να λάβει μέτρα. «Γίνεται μια προσπάθεια να πούμε ότι ο Βορίδης το ήξερε και δεν πήρε μέτρα, ενώ του τα είχε προτείνει ο Βάρρας», τόνισε.
Ο κ. Βορίδης στάθηκε επίσης στο γεγονός ότι το έγγραφο δεν παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής. «Η ήπια εξήγηση στο “γιατί τώρα” είναι πως ακόμη και ο Βάρρας το έχει ξεχάσει ότι μου το έχει στείλει, αλλιώς γιατί να μην το παρουσιάσει στην εξεταστική; Έχει φέρει 700 σελίδες υπόμνημα και δεν υπάρχει αυτό το έγγραφο», ανέφερε.
Όπως πρόσθεσε, δεν μπορεί να θυμηθεί αν είχε λάβει προσωπικά το συγκεκριμένο έγγραφο, υποστηρίζοντας ότι πιθανόν να είχε καταχωρηθεί στο πρωτόκολλο ανάμεσα σε πολλά άλλα. «Εγώ δεν το θυμάμαι αν μου το έχει δώσει, αλλά δεν λέει και τίποτα αυτό: έχει πάει σε ένα πρωτόκολλο μέσα στα πολλά έγγραφα και δεν υπέπεσε στην αντίληψή μου», σημείωσε.
Παράλληλα υπενθύμισε ότι ο ίδιος ο κ. Βάρρας είχε εκφραστεί αρνητικά για την «τεχνική λύση». «Ο Βάρρας όμως έχει τοποθετηθεί στην τεχνική λύση και έχει πει πως δεν θα πρότεινε τίποτα στον υπουργό από αυτήν, γιατί τη θεωρεί συλλήβδην παράνομη», είπε.
Μάλιστα, πρόσθεσε ότι παρότι χαρακτήριζε την τεχνική λύση παράνομη, στη συνέχεια την εφάρμοσε στην προσωρινή πληρωμή των ενισχύσεων του 2020. «Κυρίως όμως, ο Βάρρας αφού έχει πει πως η τεχνική λύση είναι παράνομη, έχει γυρίσει κι εφαρμόσει στην προσωρινή καταβολή της ενίσχυσης του 2020 την τεχνική λύση, και μάλιστα την τεχνική λύση του 2019».
Ο ίδιος σημείωσε ότι αν θυμόταν το συγκεκριμένο έγγραφο θα το είχε παρουσιάσει ο ίδιος στην εξεταστική επιτροπή. «Αν το θυμόμουν κι εγώ αυτό το έγγραφο, θα το είχα παρουσιάσει ο ίδιος στην εξεταστική», υπογράμμισε, εκφράζοντας παράλληλα απορία για το γεγονός ότι εμφανίστηκε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής.
Στη συνέχεια ο κ. Βορίδης αναφέρθηκε και στο πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής, επισημαίνοντας ότι εξετάστηκε μεγάλος όγκος στοιχείων και καταθέσεων. Όπως είπε, στη διάρκεια της διαδικασίας κατατέθηκαν χιλιάδες σελίδες εγγράφων και εξετάστηκαν δεκάδες μάρτυρες, χωρίς ωστόσο – όπως υποστήριξε – να προκύψει στοιχείο εις βάρος του.
«Δεν υπήρξε ένας που να πει πως πήρε ένα ευρώ ο Μάκης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι δεν προέκυψε καμία ένδειξη παράνομης παρέμβασης από την πλευρά του. «Υπήρξε κάποιος να πει ότι σήκωσα το τηλέφωνο και είπα να πάρει παράνομα κάποιος αγρότης ένα ευρώ; Παρακολουθούν και συνομιλίες μεταξύ τρίτων για 1 χρόνο, αυτόν τον χρόνο όμως ένα τηλέφωνο με πήραν; Μιλούσαν μόνο μεταξύ τους, δεν είναι φίλοι μου αυτοί οι 76 που κατέθεσαν, ήταν και πολιτικοί μου αντίπαλοι ανάμεσά τους».
Και κατέληξε λέγοντας: «Μετά από όλα αυτά, καταλαβαίνω τον πολιτικό τζέρτζελο και τα επικοινωνιακά παιχνίδια, αλλά δεν προκύπτει αξιόποινη πράξη. Στο πόρισμα αποκρούονται ρητώς οι πολιτικές μου ευθύνες».