Υποχρεωμένος ο Ιβάν στον ΠΑΟΚ, όχι ο ΠΑΟΚ στον Ιβάν

Του Χαρίλαου Τουμπιώτη

Μια στιγμή, παιδιά, τα πράγματα είναι σοβαρά, που έλεγε κι ο Σπύρος ο Παπαδόπουλος. Δεν θα σου μιλήσω για τον κορωνοϊό. Για τον Ιβάν θα σου πω πέντε πράγματα, ντρόμπρα και σταράτα. Και δεν αφορά τον Σαββίδη μονάχα αυτό. Τους σωτήρες αφορά. Τις προάλλες, στις 8, 9 Αυγούστου, δεν θυμάμαι τώρα, ο Σαββίδης είχε γενέθλια. Συμπλήρωσε οκτώ χρόνια στον ΠΑΟΚ. Να τα εκατοστίσει, σου λέω εγώ. Και με το παραπάνω. Να ’ναι καλά ο άνθρωπος.

Και βγαίνουν οι ΠΑΟΚτσήδες κάτω από το δημοσίευμα του Σαββιδοτεχνείου που έριξε τα σάλια μέχρι το πάτωμα και λένε φοβερά και τρομερά πράγματα. Είμαστε υποχρεωμένοι, σου λένε, που ο Ιβάν παράτησε τη Ρωσία κι ήρθε κι επένδυσε στον ΠΑΟΚ. Ο λαός του ΠΑΟΚ, δηλαδή, πρέπει να είναι δούλος του Σαββίδη. Για τον ΠΑΟΚ μιλάμε τώρα, όχι για τον Ατρόμητο Αγιοκάμπου.

Όλα αυτά τα ΠΑΟΚτσήδικα λιμά που κάνουνε like στους κόλακες και τους Δούκες της Μενεμένης Λευτεράκηδες και τους Φιγούρες Κυριάκους, τον κάνανε θεό τον Σαββίδη. Μάλιστα. Έτσι έμαθαν τον ΠΑΟΚ όλοι αυτοί. Ότι ένας άνθρωπος, όποιος κι αν είναι αυτός, όσοι παράδες κι αν έχει, μπορεί να είναι σε μέγεθος πνευματικό μεγαλύτερο από τον ίδιο τον σύλλογο.

Είμαστε υποχρεωμένοι στον Σαββίδη, σου λένε. Μάλιστα. Και βγαίνει κι ένας τύπος και γράφει το εξής: «Ο Ιβάν πρέπει να είναι υποχρεωμένος που του έδωσαν την ευκαιρία να έχει την διοίκηση της μεγαλύτερης ομάδας στην βόρειο Ελλάδα ΚΑΙ ΟΧΙ να είναι υποχρεωμένοι οι φίλαθλοι που ο Ιβάν ανέλαβε την ομάδα». Όπως ακριβώς το ακούς, μάστορα. Κοίτα να δεις τη διαφορά. Μιλάμε για το άσπρο με το μαύρο. Τέτοιο πράγμα.

Ποιος έχει δίκαιο, ρε; Όλα αυτά τα κολακάκια ή αυτός ο τυπάκος; Να σ’ το εξηγήσω. Αυτοί οι followers του Κόλκα και του Βασιλόπουλου και των άλλων, ξέρουν τι είναι ο ΠΑΟΚ; Μιλάμε πολύ σοβαρά τώρα. Ξέρουν την ιστορία του ΠΑΟΚ ή νομίζουν ότι ΠΑΟΚ είναι ο Πέλκας και ο Μπίσεσβαρ με τον Πασχαλάκη;

Αυτό νομίζουν τα κολακάκια. Ότι ο ΠΑΟΚ είναι μία ποδοσφαιρική ομάδα, από τότε που άρχισαν να έχουν συνείδηση. Πριν από αυτό, δεν υπήρχε ΠΑΟΚ. Και δεν φταίνε τα παιδάκια, οι σημερινοί 15άρηδες μέχρι κοντά στα 30. Οι γονείς τους φταίνε κι οι δημοσιογράφοι φταίνε κι η κοινωνία της Θεσσαλονίκης φταίει κι οι δάσκαλοι στο δημοτικό και οι καθηγητές στο γυμνάσιο και το λύκειο φταίνε.

Και φταίνε, γιατί δεν έμαθαν τα παιδιά τι σημαίνει ΠΑΟΚ. Ότι κάποιοι ξεριζωμένοι από την Κωνσταντινούπολη έφτασαν στην Ελλάδα και ψωμί δεν είχανε να φάνε και ίδρυσαν τον ΠΑΟΚ για να τους καλωδιώνει με την Πόλη. Με τα σπίτια τους, τον τόπο τους, τις αξίες τους. Ο ΠΑΟΚ απέκτησε μια ιστορική και συνειδησιακή ιερότητα στη Θεσσαλονίκη. Σκέπασε χιλιάδες ανθρώπους κατατρεγμένους και καταφρονεμένους. Ο ΠΑΟΚ ήταν ο λόγος για να γελάσουν, δεν υπήρχε τίποτα άλλο. Φτώχεια κι εγκατάλειψη βίωναν στην Τούμπα.

Έτσι είναι, μάστορα. Για να καταλάβεις έστω και λίγο τι σημαίνει ΠΑΟΚ, δες κάνα εικοσάλεπτο την ταινία «1968» του Μπουλμέτη για την ΑΕΚ. Λίγο θα δεις, πολλά θα καταλάβεις. Για τις υπερβάσεις των αισθήσεων των προσφύγων να μη φύγει ούτε λεπτό από την καρδιά ο «δικέφαλος αετός». Αυτός, ο «δικέφαλος αετός» ήταν η ζωή τους όλοι. Αυτός τους προστάτευε από τις κακουχίες, αυτός τους πλημμύριζε πνευματική τροφή για να σκέφτονται, άρα να υπάρχουν, όπως έγραψε κι ο Ρενέ Ντεκάρτ κάπου στα 1640.

Αυτό ήταν οι πρώτοι ΠΑΟΚτσήδες. Μία ατέλειωτη λατρεία για τον ΠΑΟΚ, γιατί ήταν σημαντικό ιδανικό τους, όπως είχαν την πατρίδα, την οικογένεια, τη θρησκεία. Πρόσφυγας, φίλε. Αυτός που πεθαίνει δυο φορές. Τη μία που φεύγει και την άλλη όταν αρχίζει και ξεχνάει τις ρίζες τους, φίλε. «Κι απ’ τον θάνατο ακόμα, πιο πικρή ’σαι, προσφυγιά» οι στίχοι που Πυθαγόρα, που έντυσε με νότες γλυκιάς ανατριχίλας ο Απόστολος Καλδάρας.

Αυτό είναι ΠΑΟΚ, αδερφέ. Κι έρχεται το έτος 2020 και γράφουν τα ανενημέρωτα ΠΑΟΚια του κάθε Κόλκα, ότι πρέπει να έχουμε μεγάλη υποχρέωση στον Ιβάν Σαββίδη που μας έβγαλε από την αφάνεια και μας

πήρε κύπελλα και νταμπλ. Συγκρίνεις όλα αυτά που σου περιέγραψα ότι εκφράζει ο ΠΑΟΚ με το χρήμα του Σαββίδη; Είσαι για τα σίδερα, κύριε. Δεν έχεις ιδέα τι είναι ιη ιδεολογία του ΠΑΟΚ. Δεν χαμπαριάζεις τι είναι το συνολικό όραμα των πραγματικών ΠΑΟΚτσήδων με κοινό παρονομαστή την ίδια την ύπαρξή τους.

Μεγάλη τιμή του Ιβάν Σαββίδη που τον δέχτηκε ο ΠΑΟΚ. Αυτό είναι το δίκαιο και το σωστό. Δική του είναι η τιμή, όχι του ΠΑΟΚ, επειδή τον ανέλαβε και έβαλε λεφτά. Ο Ιβάν πρέπει να είναι υποχρεωμένος που του έδωσαν την ευκαιρία να ηγηθεί ενός τέτοιου συλλόγου. Κι όχι οι ΠΑΟΚτσήδες που τον θεωρούν σωτήρα. Οι ΠΑΟΚτσήδες οι πραγματικοί έχουν σώσει χρόνια τώρα μέσα τους την ψυχή τους, που την αφιέρωσαν στον ΠΑΟΚ.

Το μόνο που μπορεί να κάνει ο Σαββίδης και ο κάθε Σαββίδης που ηγείται ενός τέτοιου συλλόγου, είναι να δώσει τη μέγιστη χαρά. Η ύπαρξη των ΠΑΟΚτσήδων δεν κινδυνεύει ούτε από τον Ολυμπιακό, ούτε από τον Παναθηναϊκό, ούτε από την ΑΕΚ. Για κάθε ΠΑΟΚτσή, ο ΠΑΟΚ είναι γνήσιο τέκνο, η συνείδηση δημιουργεί την ανθρώπινη ύπαρξη κι όχι το αντίθετο, που υποστηρίζουν οι υλιστές του κερατά.

Κι αν δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά, μάστορα, να σ’ την κάνω σεντς. Οι κανονικοί ΠΑΟΚτσήδες έχουν δημιουργήσει την ύπαρξή τους με βάση την ΠΑΟΚτσήδικη συνείδηση. Γι’ αυτό σου είπα πιο πάνω ότι οι γνήσιοι ΠΑΟΚτσήδες έχουν τον ΠΑΟΚ ως ένα από τα ιδανικά τους. Οι άλλοι, οι νεοΠΑΟΚτσήδες, είναι ακριβώς το αντίθετο. Έχουν δημιουργήσει τη συνείδησή τους στην ανθρώπινη ύπαρξή τους.

Είναι η τεράστια διαφορά μεταξύ των ιδεαλιστών και των υλιστών, μάστορα. Οι μεν ΠΑΟΚτσήδες οι κανονικοί, βλέπουν τα πράγματα μέσα από μία ηθική περιωπή. Οι άλλοι, μέσα από την πρακτική τους αξία. Ο ένας αδιαφορεί αν ο ΠΑΟΚ πάρει πρωτάθλημα. Ο άλλος το βλέπει πιο πρακτικά. Χρωστάμε ευγνωμοσύνη στον Ιβάν που μας ανέλαβε, σου λέει.

Κι επειδή σε πήγα αλλού σήμερα, αυτό θα σου πω. Ότι ο Ιβάν Σαββίδης πρέπει να υπηρετήσει και τις δυο αυτές τάσεις στον ΠΑΟΚ. Κι οι ιδεαλιστές θα χαρούν αν ο ΠΑΟΚ αποκλείσει την Μπεσίκτας, όχι μόνο οι σύγχρονοι νεαροί υλιστές. Διότι ο ιδεαλισμός πρέπει να εξαπλώνεται κι αυτός. Ένα θα σου πω: Πόσους φίλους έκανε ο ΠΑΟΚ που πήρε Κύπελλα και νταμπλ; Άπειρους, σου λέω εγώ.

Κι είναι σημαντικό ένας Αθηναίος, ένας Πατρινός, με βάση έναν τίτλο να ψάχνει στα ΠΑΟΚτσήδικα άβατα της ψυχής για να διαπιστώσει τι στην πραγματικότητα είναι ο ΠΑΟΚ. Και χωρίς να το θέλει, κατά ’κεί θα το πάει. Γι’ αυτό σου λέω ότι ο Ιβάν είναι υποχρεωμένος που ένας περιούσιος λαός τον δέχτηκε. Πνευματικά, μπορεί να τον δένουν πολλά με τον ΠΑΟΚ, καθ’ ότι Πόντιος κι αυτός και ξεριζωμένος. Όμως, από τη στιγμή που απέκτησε οικονομικό μέγεθος τεράστιο, δεν μπορεί να βασίζεται στον Κούτσια και τον Μηχαηλίδη και τον Τζόλη για να υπηρετήσει την πρακτική αξία των νεαρών υλιστών, αλλά και το όραμα των ιδεαλιστών.

Και μην πει κανένα κορόιδο ότι οι εποχές άλλαξαν κι ότι δεν υπάρχουν πια ιδεολογίες και κυριαρχεί το χρήμα. Αυτό μπορούν να το πουν όλοι οι λαοί του κόσμου, εκτός από τον ελληνικό. Αυτός ο λαός δεν είχε ποτέ χρήμα για να επιβιώνει, αλλά έκανε ύπαρξή του την ελληνική συνείδησή του, μάστορα.

Για να σ’ το τελειώνω, πάλι με τα χρόνια πολλά στον Ιβάν. Και να μην ξεχάσει ποτέ τι λαό κουβαλάει πίσω του. Γι’ αυτόν τον σύλλογο, ο καθένας συμβάλλει όπως μπορεί. Η μάζα συμβάλλει πνευματικά, αλλά φουλάρει και την Τούμπα. Αυτός μπορεί και τα δυο. Και πνευματικά και υλικά. Το δεύτερο, δεν βλέπουμε να το κάνει. Πήρε τον Σβαμπ, που είναι καλός παίκτης, και τον Νίκα Νινούα. Απλά, να θυμάται πάντα ότι υπεράνω όλων είναι ο ΠΑΟΚ και μετά ο ιδιοκτήτης του, κι όχι το αντίθετο.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα