Στον ΟΣΕ ήταν η Siemens, στη ΔΕΗ ποιος;

Ο βουλευτής Αχαΐας έχει ασχοληθεί εκτενώς και έχει υποβάλει σειρά ερωτήσεων στη Βουλή για την αμαρτωλή σύμβαση 994/2005 του Προαστικού Σιδηροδρόμου (τμήμα ΣΚΑ – Τρεις Γέφυρες – Αθήνα – Πειραιάς), η οποία υπεγράφη το Πάσχα του 2005 για ένα έργο που είχε δημοπρατηθεί με επείγουσες διαδικασίες, για να είναι έτοιμο για… τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004!

Μάλιστα όπως έχει παραδεχθεί –μεταξύ άλλων– και ο ίδιος ο ΟΣΕ για τη συγκεκριμένη σύμβαση, η υπογραφή της πολύ μετά τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων αποτελεί από μόνη της μια «διαχειριστική ανωμαλία» (λέγε με σκάνδαλο στην καθομιλουμένη), με την οποία ασχολείται και η ελληνική Δικαιοσύνη. Η δε αρχική ετυμηγορία της Θέμιδας για την εν λόγω σύμβαση ήταν να επιβληθούν περιοριστικοί όροι και εγγυοδοσία 70.000 ευρώ μεταξύ άλλων και στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ, κ. Κ. Κούτρα, όπως τουλάχιστον αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κ. Νικολόπουλος, επικαλούμενος σχετικό δημοσίευμα (σ.σ. δεν έχει διαψευστεί) του ιστότοπου olympia.gr

Μετά, λοιπόν, την πρόσφατη ερώτηση που κατέθεσε για το έργο του ΟΣΕ, ο γενικός γραμματέας της Κ.Ο. των ΑΝΕΛ και πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, Νίκος Νικολόπουλος, επανήλθε την περασμένη Δευτέρα (23/3) με ερώτησή του την οποία απηύθυνε προς τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτη Λαφαζάνη. Το θέμα της ερώτησης; Η πανάκριβη και χωρίς σκοπιμότητα προμήθεια δύο αεριοστροβιλικών μονάδων από τη ΔΕΗ για τα νησιά της Μυκόνου και της Πάρου, με προϋπολογισμό 24.500.000 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα πάντα με τον ερωτώντα βουλευτή Αχαΐας (σ.σ. είχε υποβάλει και προ τετραμήνου την ίδια ερώτηση), η προμήθεια των συγκεκριμένων αεριοστροβιλικών μονάδων δεν δικαιολογείται από πλευράς σκοπιμότητας, αφού τα νησιά για τα οποία προορίζονται, δηλαδή η Μύκονος και η Πάρος, διασυνδέονται από του χρόνου με καλώδια με την ηπειρωτική χώρα. Ιδού τι αναφέρει ο κ. Νικολόπουλος:
«Πριν από 4 μήνες, με ερώτησή μου προς τον τότε υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ζητούσα να δοθούν εξηγήσεις για την σκοπιμότητα της προμήθειας από την ΔΕΗ δυο αεριοστροβιλικών Μονάδων προς εγκατάσταση στα νησιά της Μυκόνου και της Πάρου, συνολικού προϋπολογισμού 24.500.000 ευρώ, την στιγμή που:
Α. Η ανάγκη τους εμφανίζεται να υφίσταται ουσιαστικά για ένα και μόνο καλοκαίρι, αυτό του 2015, αφού ήδη υλοποιείται το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, μεταξύ των οποίων και των νησιών της Πάρου και της Μυκόνου, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016.
Β. Η ΔΕΗ, ούτως ή άλλως, έχει εναλλακτικές λύσεις να καλύψει τις ανάγκες της με υπάρχοντα, ιδιόκτητο εξοπλισμό της και με κόστος το 1/20 από αυτά των νέων Μονάδων. Συγκεκριμένα, η κάλυψη των αναγκών μπορεί να γίνει μέσω της συντήρησης της υπάρχουσας Αεριοστροβιλικής Μονάδας, που είναι εγκατεστημένη στην Μύκονο και με την μετεγκατάσταση στην Πάρο μιας από τις δυο νέες Αεριοστροβιλικές Μονάδες, που εγκαταστάθηκαν στην Σαντορίνη το 2014».

Με συνταγή… Προαστιακού!
Τα οξύμωρα, όμως, δεν σταματούν στα παραπάνω, καθώς η προμήθεια των συγκεκριμένων αεριοστροβιλικών μονάδων θα αποτελεί και άλλη μια περίπτωση σαν τη σκανδαλώδη σύμβαση 994/2005 του Προαστιακού, αφού αν ανατεθούν πια τώρα οι μονάδες θα παραδοθούν κατόπιν εορτής, μετά δηλαδή το καλοκαίρι του 2015, για το οποίο και μόνο χρειάζονται. Ως γνωστόν, η σύμβαση του Προαστικού είχε υπογραφεί για να εξυπηρετηθεί ο προμηθευτής τού εκεί εξοπλισμού, δηλαδή η Siemens, οπότε το ερώτημα είναι ποιος είναι ο προμηθευτής που πάει να εξυπηρετηθεί με το έργο των δύο αεριοστροβιλικών μονάδων της ΔΕΗ. Λέει χαρακτηριστικά ο κ. Νικολόπουλος στην ερώτησή του:
«Υπάρχουν σοβαρότατες καταγγελίες για τις απαιτήσεις που τέθηκαν στον σχετικό διαγωνισμό της ΔΕΗ “ΔΥΠ-51814087”, με προεξάρχουσα αυτή του χρόνου παράδοσης, οι οποίες ευνοούν συγκεκριμένο κατασκευαστή, που έχει ήδη έτοιμες τις δήθεν απαιτούμενες μονάδες.
Όπως πληροφορούμαστε, η περιορισμένη συμμετοχή στον διαγωνισμό επιβεβαίωσε τις καταγγελίες περί εύνοιας συγκεκριμένου κατασκευαστή, το σημαντικότερο, δε, είναι ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία, με αποτέλεσμα να είναι πια αδύνατη η παράδοση των Μονάδων σε λειτουργία το ερχόμενο καλοκαίρι, δηλαδή τη μοναδική σεζόν που, κατ’ ουσία, θα μπορούσαν να χρειαστούν. Αυτό σημαίνει ότι αν παρ’ όλα ταύτα, η ΔΕΗ προχωρήσει τελικά στην προμήθεια των συγκεκριμένων Μονάδων, θα είναι μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των προμηθευτών και όχι τα δικά της. Θα αποτελεί, με άλλα λόγια, άλλη μια περίπτωση σκανδάλου, που δήθεν ανατίθεται για να καλυφθούν δήθεν επείγουσες ανάγκες, οι οποίες όμως είναι γνωστό ότι δεν θα καλυφθούν, αφού το έργο θα παραδοθεί κατόπιν εορτής, όπως για παράδειγμα το περίφημο “ολυμπιακό έργο” της γραμμής του προαστιακού ΣΚΑ – Τρεις Γέφυρες – Αθήνα – Πειραιάς, η σύμβαση για το οποίο υπεγράφη το Πάσχα τον 2005, έτσι ώστε το έργο να παραδοθεί… για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004».
Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Νικολόπουλος ρωτάει τα εξής:
«1. Ποια είναι σήμερα η ακριβής πρόοδος στην διαδικασία του ως άνω διαγωνισμού; Αληθεύει, ότι ακόμη και αν κατακυρωθεί αύριο το πρωί, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο συμβατικός χρόνος παράδοσης των Μονάδων θα είναι μετά το καλοκαίρι του 2015, δηλαδή δεν θα χρειάζονται πια;
»2. Έχουν διερευνηθεί από την ΔΕΗ οι εναλλακτικές που έχουν προταθεί για την κάλυψη των αναγκών το καλοκαίρι τον 2015; Αν «ναι», ποιο είναι το κόστος τους; Αν “όχι”, γιατί δεν έχει γίνει αυτό μέχρι σήμερα;
»3. Ποια μέτρα προτίθεσθε να λάβετε, έτσι ώστε να μην σπαταλώνται χρήματα της ΔΕΗ και να μην επιβαρύνονται τα τιμολόγια των καταναλωτών από πανάκριβες και άσκοπες προμήθειες;»
Σε κάθε περίπτωση, ο αρμόδιος υπουργός Π. Λαφαζάνης τονίζει με κάθε τόνο και προς κάθε κατεύθυνση ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για μείωση των τιμολογίων προς τους καταναλωτές. Οπότε φανταζόμαστε ότι πανάκριβες και άσκοπες προμήθειες όπως αυτές που καταγγέλλει ο κ. Νικολόπουλος προφανώς δεν θα του αρέσουν…

 

Καλά αντανακλαστικά από Λαφαζάνη για το σκάνδαλο με το λιγνιτωρυχείο Βεύης
Η «Α» έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με τη σκανδαλώδη εκχώρηση του λιγνιτωρυχείου Βεύης στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ, την οποία –εκτός από τον Τύπο και την τοπική κοινωνία της περιοχής της Φλώρινας– είχαν καταγγείλει και πλήθος βουλευτών στην προηγούμενη Βουλή, ανάμεσά τους και 7 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Με αφορμή, λοιπόν, την ανάδειξη της νέας κυβέρνησης και την ανάληψη των καθηκόντων του αρμοδίου υπουργείου από τον κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη, δημοσιεύσαμε σχετικό άρθρο στο φύλλο της 21/22 Φεβρουάριου της εφημερίδας μας, με το οποίο αναρωτιόμασταν τι θα πράξει επί του θέματος, μιας και η σύμβαση που είχε υπογραφεί με την ΑΚΤΩΡ από την προηγούμενη κυβέρνηση έπρεπε να εγκριθεί από τη Βουλή για να αποκτήσει ισχύ.
Με ικανοποίηση, επομένως, ακούσαμε αλλά και διαβάσαμε τις δηλώσεις του κ. Λαφαζάνη επί του θέματος, με αφορμή την περιοδεία του στη Δυτ. Μακεδονία το διήμερο 24-25 Μαρτίου, όπου μεταξύ των εξαγγελιών ότι «η ΔΕΗ δεν τεμαχίζεται, δεν παραχωρείται ούτε πωλείται και δεν θα επιτρέψουμε να γίνει γίγαντας με πήλινα πόδια» ο υπουργός ΠΑΠΕΝ προανήγγειλε την επανεξέταση της παραχώρησης του ορυχείου της Βεύης, χαρακτηρίζοντας τη σύμβαση «σκανδαλώδη».

Τουτέστιν, πρώτο δείγμα θετικό από τον κ. Λαφαζάνη όσον αφορά την αντιμετώπιση σκανδάλων στον τομέα της ενέργειας, και αναμένουμε τη συνέχεια…

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα