«Βασική πύλη εισόδου από την Ασία ο Πειραιάς»

 To λιμάνι του Πειραιά και πιο συγκεκριμένα την  προβλήτα 3 του ΟΛΠ που διαχειρίζεται η Cosco επισκέφθηκαν το πρωί της Παρασκευής ο Αντώνης Σαμαράς και ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κειτσιάνγκ, στο πλαίσιο της τριήμερης επίσκεψης του τελευταίου στην Ελλάδα.

Αμφότεροι εγκαινίασαν τον εμπορευματικό σταθμό, ο οποίος θα μεταφέρει τα εμπορευματοκιβώτια με τα κινέζικα προϊόντα από τις εγκαταστάσεις της Cosco μέσω του δικτύου του ΟΣΕ στην ενδοχώρα της Ευρώπης ενώ ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο της κινεζικής εταιρίας για τα πλάνα ανάπτυξης του λιμανιού σαν διαμετακομιστικό κέντρο για την προώθηση των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ανατολική Ευρώπη. Ο Αντώνης Σαμαράς τόνισε πως «δημιουργούνται δυνατότητες για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων» ενώ ο Κινέζος πρωθυπουργός από την πλευρά του χαρακτήρισε τον Πειραιά σαν το μαργαριτάρι της Μεσογείου. 

Τι είπε ο Σαμαράς

Στις δηλώσεις του ο Έλληνας πρωθυπουργός ανάφερε: «Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια κατακτά την θέση του σαν βασική πύλη εισόδου από την Ασία. Η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μία νέα προοπτική για την χώρα την οποία ήδη αξιοποιούν μεγάλες εταιρίες όπως η ΖΤΕ, η Sony, η Hewlet. H εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων αποδεικνύει τα πλεονεκτήματα της ελληνικινεζικής συνεργασίας. Όπως διαπιστώσατε οι δυνατότητες μεγαλύτερης ανάπτυξης είναι τεράστιες.

Δημιουργούνται δυνατότητες για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων και εννοούμε όχι μόνο την μεταφορά εμπορευμάτων αλλά και την ανάπτυξη κλάδων όπως είναι η κρουαζιέρα και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Η αύξηση των επενδύσεων οδηγεί σε αύξηση της παραγωγής και της απασχόλησης και αναβάθμιση της Ελλάδας στην περιοχή. Παράλληλα, η Κίνα αυξάνει την ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών. Η Ελλάδα ως μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη διακινεί μεγάλο μέρος της κινεζικής παραγωγής και είναι ο μεγαλύτερος πελάτης των κινεζικών ναυπηγείων».

Τι δήλωσε ο Κινέζος πρωθυπουργός

Ο κινέζος πρωθυπουργός ευχαρίστησε τον κ. Σαμαρά και ανέφερε: «Αρχικά επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη που είναι η υπερηφάνεια και το σύμβολο της Ελλάδας και μετά το λιμάνι του Πειραιά που αποδεικνύει την προοπτική και την δυνατότητα της συνεργασίας των δύο χωρών.

Επισκεφθήκαμε το συντονιστικό κέντρο και ακούσαμε τον σχεδιασμό της Cosco και εγκαινιάσαμε το πρώτο τραίνο που θα μεταφέρει εμπορεύματα στην ανατολική Ευρώπη. Το έργο έχει δημιουργήσει 1000 θέσεις εργασίας και ανταγωνίζεται κάθε ξένο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Αποδεικνύει αυτό ότι ελληνοκινεζική συνεργασία παράγει απτά αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να διερευνήσουμε τις μελλοντικές δυνατότητες. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να γίνει πύλη εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη. Η Κίνα και η Ευρώπη είναι οι μεγαλύτεροι εταίροι.

Το 80% μεταφέρονται από θαλάσσης.  Το λιμάνι έχει μειώσει το  κόστος και την διάρκεια μεταφοράς των εμπορευμάτων κατά 7-11 ημέρες. Ευχόμαστε ότι με κοινή προσπάθεια θα κάνουμε το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα πιο ανταγωνιστικά του κόσμου και να συμμετάσχουμε στη οικοδόμηση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου από το λιμάνι μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης ώστε να μειώσουμε τον χρόνο μεταφορά κατά μία έως δύο ημέρες.  Η ελληνοκινεζική συνεργασία ευνοεί την ευημερία στην Ευρώπη και την σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης».

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα