Το «e-ξυπνο» επιχειρείν στην (κορωνο)φουρτούνα φαίνεται…

Τεράστιες προκλήσεις φέρνει ο COVID-19 για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον διαδικτυακό κόσμο είτε μέσω των social media είτε μέσω e-shops και sites

Με την εξάπλωση του κορωνοϊού, η καθημερινότητά μας έχει ανατραπεί και η χρήση των social media αυξάνεται ραγδαία σε καθημερινή βάση. Η επίδραση της πανδημίας δημιουργεί ένα πρόβλημα για τις επιχειρήσεις οι οποίες απέχουν από το digital περιβάλλον δραστηριοποίησης, αλλά ταυτόχρονα παρουσιάζει τεράστιες προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον διαδικτυακό κόσμο είτε μέσω των social media είτε μέσω e-shops και sites.

Οι καταναλωτές στρέφονται προς τις επιχειρήσεις που υπάρχουν στα Social Media όχι μόνο για να αγοράσουν αλλά και για να ενημερωθούν και να αλληλεπιδράσουν. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια κοινότητα που κοινωνικοποιείται online, πολύ περισσότερο από ό,τι το έκανε πριν.

Να ακουστούν οι καταναλωτές

Πώς πρέπει, λοιπόν, οι επιχειρήσεις να κινηθούν σωστά σε μια τέτοια υπερέκθεση που βιώνουν αυτές τις ημέρες; Κατ’ αρχάς, ο πιο βασικός κανόνας είναι να μη μεταφέρουν απαισιοδοξία. Είναι πολύ σημαντικό οι επιχειρήσεις να θυμούνται πως δεν είναι ενημερωτικά site, δεν πρέπει να μεταφέρουν ειδήσεις ή να διασπείρουν τον πανικό για την πανδημία. Ο χρήστης δεν έχει λόγο να παραμείνει συνδεδεμένος μαζί τους για κάτι τέτοιο.

Αντίθετα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σκεφτούν αισιόδοξα και να δημιουργήσουν περιεχόμενο το οποίο θα είναι θετικό για την ψυχολογία του κόσμου, παραθέτοντας για παράδειγμα χρηστικά tips πώς να περάσει η καραντίνα στο σπίτι με τρόπο δημιουργικό.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι, επίσης, σε αυτήν τη χρονική περίοδο οι επιχειρήσεις να ακούσουν αυτά που λένε οι καταναλωτές. Πιθανότατα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να προωθήσουν με τους κλασικούς εμπορικούς όρους τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Αντιθέτως πρέπει να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους και το περιεχόμενό τους στα νέα δεδομένα της καθημερινότητας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που έγινε για τις επιχειρήσεις και τον COVID-19, το 75% των συμμετεχόντων δήλωσε πως οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να εκμεταλλεύονται την κρίση.

Μεγαλύτερη η ανάγκη για διαδικτυακή επικοινωνία

Πρέπει να τονίσουμε ότι όσο πιο μεγάλη φυσική κοινωνική απομόνωση υπάρχει, τόσο περισσότερο θέλει ο κόσμος να επικοινωνήσει διαδικτυακά. Μπορούν, επομένως, οι επιχειρήσεις να πάρουν την πρωτοβουλία και μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων τους να διοργανώσουν οnline σεμινάρια με ανθρώπους που έχουν να διηγηθούν μια σπουδαία ιστορία και ο λόγος τους θα εμψυχώσει τους ανθρώπους. Μπορούν επίσης να δημιουργήσουν μια εφαρμογή που θα συνδέεται με την ιστοσελίδα και θα έχει online παιχνίδια. Ή ακόμα και να οργανώσουν ένα challenge και να προσκαλέσουν όλους τους ανθρώπους που τους ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να πάρουν μέρος.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει οι επιχειρήσεις να θυμούνται ότι είναι πολύ σημαντικό να κρατούν ανοιχτή συζήτηση με τους χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών τους, ώστε οι τελευταίοι να νιώθουν ότι η επιχείρηση βρίσκεται δίπλα τους σε κοινωνικό επίπεδο και χωρίς να αναλύουν ιατρικά κομμάτια. Είναι τέλος αναγκαίο να μην ξεχνούν να απαντούν στα μηνύματα και τα σχόλια των χρηστών. Η απόκρυψη των σχολίων πρέπει να γίνεται μόνο όταν κάποιοι χρήστες προσπαθούν να προωθήσουν fake news ή χρησιμοποιούν ακατάλληλο λεξιλόγιο μέσω της σελίδας μας.

ΚΕΛΥ ΒΡΑΝΑΚΗ

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα