Ακτοπλοΐα μόνο για αρτιμελής και υγιείς, αλλιώς στο… αμπάρι

Ανήκουστο για την εποχή μας, άνθρωποι που είτε έχουν κινητικά προβλήματα είτε είναι τραυματίες-ασθενείς ή απλώς είναι μεγάλης ηλικίας να «τιμωρούνται» τρόπον τινά με παραμονή στα αυτοκίνητά τους επειδή κανείς δεν προέβλεψε την απρόσκοπτη πρόσβασή τους στο κλειστό κατάστρωμα

Το τελευταίο κύμα των αδειούχων θα έχουμε αυτό το Σαββατοκύριακο και μέχρι την παραμονή του Δεκαπενταύγουστου όπου τα καράβια θα πηγαινοέρχονται γεμάτα κόσμο προς και από τους νησιωτικούς προορισμούς.

Δεν θα είναι, όμως, για όλους άνετο αυτό το ταξίδι, ειδικά αν ο ταξιδιώτης είναι ΑμΕΑ και το… παπόρο είναι από αυτά που εκτελούν «μικρά» δρομολόγια μεταξύ πορθμείων. Το λέμε αυτό διότι αν και μοιάζει ανήκουστο για την εποχή μας, άνθρωποι που είτε έχουν κινητικά προβλήματα είτε είναι τραυματίες-ασθενείς ή απλώς είναι μεγάλης ηλικίας φτάνουν εν έτει 2023 να «τιμωρούνται» τρόπον τινά με παραμονή στα αυτοκίνητά τους και σε συνθήκες απόλυτου καύσωνα επειδή κανείς δεν προέβλεψε την απρόσκοπτη πρόσβασή τους στο κλειστό κλιματιζόμενο κατάστρωμα.

Αυτή, μάλιστα, η αντιμετώπιση νομιμοποιείται από μία διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής που αφορά τις μετακινήσεις των ΑμΕΑ με τα επιβατηγά πλοία και η οποία χρονολογείται από τον Νοέμβριο του 2018. Τι λέει αυτή; Ότι όλα τα επιβατηγά πλοία υποχρεούνται να είναι εφοδιασμένα με κάθισμα-φορείο!!!

Εν ολίγοις, αν δεν μπορείς να αυτοεξυπηρετηθείς και να ανέβεις τις σιδερένιες σκαλωσιές των ferry boat που οδηγούν στα καταστρώματα, «πατάς» μια φωνή στα παλικάρια του πληρώματος για να σε ανεβάσουν εκείνοι σηκωτό μαζί με το καροτσάκι σου, με ό,τι επικινδυνότητα μπορεί αυτό να έχει και με το πλήρωμα να μην παίρνει συνήθως την ευθύνη.

Και για να μην πει κανείς «έλα μωρέ, τώρα, μέχρι να ανέβουν θα πρέπει να κατέβουν», θα αντιτείνουμε πολύ πρόχειρα ότι δεν διαρκούν όλα τα πορθμειακά δρομολόγια ένα τεταρτάκι όπως αυτό του Πέραμα-Σαλαμίνα. Για παράδειγμα, το ταξίδι από το λιμάνι της Καβάλας στο απέναντι λιμάνι της Κεραμωτής στη Θάσο διαρκεί περίπου 45 λεπτά, όπως και το πέρασμα από την Αγία Μαρίνα στους απέναντι παραθαλάσσιους προορισμούς της Εύβοιας.

Ακόμη και οι «παντόφλες» που πηγαινοφέρνουν κόσμο μεταξύ Ωροπού και Ερέτριας χρειάζονται περίπου 20-25 λεπτά ταξιδιού.

Για να μην το… κουράζουμε: στον απόηχο της συνάντησης που είχαν τον Ιούλιο με την κυβέρνηση οι ακτοπλόοι έθεσαν επί τάπητος το ζήτημα της χρηματοδότησης των ύψους 3 δισ. ευρώ επενδύσεων μέχρι το 2030 για την ηλικιακή ανανέωση αλλά και της τεχνολογική αναβάθμιση («πρασίνισμα») του στόλου τους.

Αν βρεθεί άκρη ας φροντίσουν να εξοπλίσουν και τα ferry boat με κανένα ασανσεράκι ή αναβατόριο, μπας και πάψουν να εμποδίζονται τα εμποδιζόμενα άτομα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα