Αλλαγή φιλοσοφίας στα social media: Η αρχή του τέλους για τα likes

Ερωτηματικό το τι θα συμβεί με τους influencers

Η προαναγγελθείσα αλλαγή στα social media με την αφαίρεση των likes γίνεται σταδιακά μια νέα πραγματικότητα για τους χρήστες που πλέον δεν (θα) μπορούν να δουν πόσα «μου αρέσει» πήραν οι φωτογραφίες τρίτων, καθώς και ποιοι έκαναν likes.

Γράφει η Κέλυ Βρανάκη(*) 

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι είναι μια απλή τεχνική αλλαγή, κάποιοι άλλοι όμως ότι ήρθε η ώρα να αλλάξει η φιλοσοφία των social media και η αρχή πρέπει να γίνει με τα likes.

Πολλοί χρήστες των social media και ιδίως του Instagram έχουν πάθει μια εμμονή με το πόσα like και followers θα συγκεντρώσουν στο προφίλ τους. Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω, έφηβοι και ενήλικες, που παρακολουθούν τα stories στο Instagram προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να ανεβάσουν τη δημοτικότητα του προφίλ τους, ακόμα και «αγοράζοντας» ψεύτικα like.

O Mia Garlick, διευθυντής τακτικής του Facebook για την Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία, δήλωσε ότι «Ελπίζουμε ότι αυτή η δοκιμή θα αφαιρέσει την πίεση του πόσα like θα πάρει ένα post έτσι ώστε να μπορείτε να εστιάσετε στο να μοιραστείτε τα αγαπημένα σας πράγματα» κάτι το οποίο είχε τονίσει και ο υπεύθυνος του Instagram για τον Καναδά, Adam Mosseri: «Θέλουμε οι άνθρωποι να ανησυχούν λίγο λιγότερο για το πόσα likes παίρνουν και να ξοδέψουν λίγο περισσότερο χρόνο με τους ανθρώπους που τους ενδιαφέρουν».

Άρα λοιπόν καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για μια προσπάθειααλλαγής της φιλοσοφίας των social media, Ουσιαστικά, σε μια προσπάθεια μείωσης της ματαιοδοξίας των social media, οι χρήστες μπορούν να γνωρίζουν πόσα «likes» έχει αποσπάσει η φωτογραφία που έχουν αναρτήσει και πόσες φορές έχουν προβληθεί τα video τους, αλλά αυτά τα αριθμητικά στοιχεία δεν θα εμφανίζονται πλέον δημόσια.

Και με τους influencer τι γίνεται;
Με το τέλος των likes ανοίγει ένα άλλο κεφάλαιο.. οι influencer τι θα απογίνουν; Aκούγεται αστείο όμως δεν είναι. Oι influencers είναι επάγγελμα από την στιγμή που βγάζουν λεφτά, συνεργάζονται με γραφεία και κόβουν τιμολόγια. Μονάδα μέτρησης της επιτυχίας τους μέχρι σήμερα ήταν αναμφίβολα τα likes.

Τα διαφημιστικά γραφεία δεν θα μπορούν να εξακριβώνουν αν ένα post έχει αρκετή ανταπόκριση ώστε να εγγυάται την πληρωμή και το Instagram ίσως χρειαστεί να προσφέρει ένα είδος ιδιωτικού URL, ώστε οι συνεργάτες και οι δημιουργοί API να μπορούν να κάνουν share με τα πρακτορεία και να αποκαλύπτεται ο αριθμός των Likes.

Φυσικά τα στατιστικά θα είναι διαθέσιμα για αυτούς, και θα μπορούν να τα αποστέλλουν στις συνεργαζόμενες εταιρείες, όμως η επίδραση τους μειώνεται σίγουρα σημαντικά.

Ας μην γελιόμαστε λοιπόν, με την απόκρυψη των Likes, το Instagram δίνει ένα δυνατό χτύπημα στους Influencers. Το οποίο όμως μπορεί να του γυρίσει εύκολα μπούμερανγκ.
Το νέο Instagram

Κάτω από κάθε ανάρτηση που εμφανίζεται στο feed των χρηστών ο αριθμός των likes έχει αντικατασταθεί από τη λέξη «περισσότερα» («more»).

Αν ο χρήστης πατήσει πάνω στη λέξη αυτή βλέπει σε σειρά τους λογαριασμούς που έχουν κάνει like στην ανάρτηση, χωρίς όμως να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό τους. Όμως στην συνέχεια ενδέχεται να κρυφτεί και αυτό.

Μέχρι στιγμής, η ανταπόκριση που λαμβάνει το Instagram για την αλλαγή είναι θετική, ωστόσο εξακολουθεί να δουλεύει δοκιμαστικά.

(*) Η Κέλυ Βρανάκη είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη φιλοσοφικής και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα