«Απενεργοποιημένες» οι πωλήσεις smartphones λόγω ακρίβειας

Οι καταναλωτές προτιμούν να ξοδεύουν για ταξίδια και ψυχαγωγία κι όχι για καινούργιο «έξυπνο» τηλέφωνο

Στις μεγάλες οικονομικές κρίσεις αυτά που οι καταναλωτές «θυσιάζουν» πρώτα-πρώτα είναι εκείνα τα αγαθά και οι υπηρεσίες που θεωρούν τρόπον τινά πολυτέλειες καθώς προέχει η ανάγκη προμήθειας-εξασφάλισης βασικών προϊόντων.

Την ίδια… πατέντα ακολουθούν αναπόφευκτα και τώρα οι καταναλωτές που η πληθωριστική κρίση και η εκτόξευση των τιμών ροκανίζει τα εισοδήματα των νοικοκυριών τους. Μάλιστα αυτό που κόβεται συχνότερα όλων από τη «λίστα ωνίων» είναι το ολοκαίνουργιο smartphone!!!

Αυτό, τουλάχιστον, δείχνουν τα στατιστικά δεδομένα που δημοσιοποίησαν προ ημερών οι αναλυτές του αμερικανικού πολυεθνικού φορέα International Data Corporation (IDC). Ειδικότερα, τα προκαταρκτικά στοιχεία του IDC δείχνουν ότι στο τρίμηνο Ιανουάριος-Μάρτιος 2023 πουλήθηκαν παγκοσμίως 268,6 εκατ. συσκευές «έξυπνων» τηλεφώνων, γεγονός που μεταφράζεται σε ποσοστιαία πτώση της τάξης του 14,6% και η οποία έρχεται ως συνέχεια ακόμη έξι συνεχόμενων πτωτικών τριμήνων που έχουν προηγηθεί.

Τον τόνο στην… κατηφόρα δίνουν κατά βάση οι αναδυόμενες αγορές όπως αυτές της Ασίας και του Ειρηνικού (σ.σ. εξαιρουμένων την Ιαπωνίας και της Κίνας), της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, καθώς και της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, με τις πωλήσεις εκεί να «γράφουν» πτώση από 17% έως και 20%.

Πάντως και οι μεγάλες αγορές δεν έχουν καλύτερες επιδόσεις. Για παράδειγμα στην Κίνα οι πωλήσεις «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 12% ενώ στις ΗΠΑ η πτώση ήταν ελάχιστα ηπιότερη φτάνοντας στο -11,5%. Καλύτερα μεν, πτωτικά δε, κινήθηκαν οι πωλήσεις smartphones στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και στις αγορές των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, με το ποσοστό της πτώσης να είναι της τάξης του 9,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.

Προτιμούν να ξοδεύουν για ταξίδια και ψυχαγωγία

Αυτό που προκύπτει συμπερασματικά από την ανάλυση των δεδομένων του η IDC είναι αφενός ότι τα υψηλά αποθέματα και οι πληθωριστικές πιέσεις που προκαλούν με τη σειράς τους μακροοικονομικές αβεβαιότητες είναι οι λόγοι που φρενάρουν τη ζήτηση για smartphones στην ευρωπαϊκή αγορά. Αφετέρου μετά από το τέλος της πανδημίας είναι ορατό ότι οι καταναλωτές προτιμούν να δαπανούν χρήματα για ταξίδια και ψυχαγωγία γενικώς παρά για να αποκτήσουν καινούργιο «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο.

Το στοιχείο που διαγνώσκουν οι αναλυτές ως αισιόδοξο είναι ότι η υποτονικότητα στις πωλήσεις smartphones δεν θα αργήσει να αναστραφεί εκτιμώντας ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου η αγορά θα περάσει σε θετικό έδαφος το 3ο τρίμηνο του 2023 και σε υγιή διψήφια ανάπτυξη μέχρι το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης.

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα