COSMOTE TV – NOVA EON: Πολυθρόνα για δύο η συνδρομητική στην Ελλάδα

Πρωτοκαθεδρία της Cosmote TV στην εγχώρια αγορά streaming - Ξεπερνώντας τους 400.000 συνδρομητές η NOVA αισιοδοξεί ότι θα μπορέσει να αναρριχηθεί ακόμη πιο ψηλά

Μερικές ημέρες πριν εκπνεύσει ο Οκτώβριος του 2021 η διοικητική ομάδα της NOVA υπό τον Παναγιώτη Γεωργιόπουλο παρουσίασε την καινούργια τότε τηλεοπτική συνδρομητική πλατφόρμα της με το όνομα ΕΟΝ TV, υποσχόμενη την «άφιξη» της νέας εποχής στην ελληνική τηλεόραση. Φέτος, μερικές ημέρες πριν αποχαιρετήσουμε τον Μάρτιο του 2023, η NOVA «ξαναχτύπησε» ανακοινώνοντας ότι η πλατφόρμα ξεπέρασε τον αριθμό των 400.000 συνδρομητών.

Του Νίκου Τσαγκατάκη

Στη διάρκεια αυτών των 17 μηνών που μεσολάβησαν η επίδοση της ελληνικής θυγατρικής του United Group αποδεικνύει ότι ήταν επιτυχημένη η στρατηγική επιλογή να προσφερθεί στους καταναλωτές ένα premium τηλεοπτικό περιεχόμενο που είχε από όλα –μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, κινηματογραφικές παραγωγές, πλούσιο παιδικό πρόγραμμα και κορυφαία θεματικά κανάλια– με τιμολόγηση εξαιρετικά προσιτή και για τη βασική συνδρομή αλλά και για συνδυαστικές υπηρεσίες 3play (τηλεόραση με σταθερή τηλεφωνία και σύνδεση Internet 50 Gbps).

Αρκεί στη NOVA και στο United Group η παραπάνω στρατηγική για να κατακτηθεί η κορυφή της εγχώριας αγοράς της συνδρομητικής τηλεόρασης στην οποία κατοικοεδρεύει καιρό τώρα ο όμιλος ΟΤΕ με την πλατφόρμα της Cosmote TV; Οποιαδήποτε… μαντεψιά τέτοιου είδους ενέχει πολύ υψηλά ποσοστά ρίσκου. Κι αυτό διότι η ελληνική αγορά παρουσιάζει αυξημένη μεταβλητότητα σε παράγοντες όπως είναι λόγου χάριν το διαθέσιμο εισόδημα κα μάλιστα σε καιρούς πληθωριστικών πιέσεων.

Έστω κι έτσι, πάντως, στην NOVA αισιοδοξούν ότι ο στόχος δεν είναι ακατόρθωτος ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι έστω και σε ανεπαίσθητο βαθμό η Cosmote TV «γράφει» απώλειες στην πελατειακή βάση της.  Συγκεκριμένα, το τέλος του 2022 βρήκε την Cosmote ΤV με τους περισσότερους συνδρομητές (642.687) αλλά με τον αριθμό τους να είναι για πρώτη φορά μειωμένος έπειτα από το γ’ τρίμηνο του 2020. Σημειώνεται ότι οι υπόλοιποι «παίκτες» του κλάδου βλέπουν αυξητικό πρόσημο στο μερίδιο αγοράς και αυτό δεν αφορά  μόνο τη NOVA αλλά και την συνδρομητική τηλεοπτική πλατφόρμα της Vodafon, την Vodafone TV, που εκμεταλλευόμενη τη συνεργασία με το διάσημο παραγωγό περιεχομένου HBO και την Disney+ είδε τους πελάτες της να αυξάνονται και να ξεπερνούν σήμερα τους 165.000.

 

«Μπάσιμο» και στην ελεύθερη τηλεόραση

Με τις αλλαγές που έχουν επέλθει εσχάτως στις προϋποθέσεις κατοχής άδειας για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών, η δυνατότητα που δίνεται πλέον στους κατόχους άδειας συνδρομητικής τηλεόρασης να μπορούν να μπουν στην ελεύθερη τηλεόραση αναμένεται να δημιουργήσει ακόμη ένα πεδίο επιχειρηματικού συναγωνισμού για την Cosmote TV και τη NOVA.

Ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια η Cosmote TV έχει μπει με αξιώσεις στο χώρο της μυθοπλασίας παράγοντας πρωτότυπο περιεχόμενο όπως για παράδειγμα οι σειρές «Έτερος Εγώ», «42ο C», «Αόρατοι». Στα σκαριά βρίσκεται και η αντίστοιχη κίνηση της NOVA την οποία θα «τρέξει» μέσω της συνεργασίας της συνδρομητικής πλατφόρμας με τα κανάλια Alpha και Star. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που προκύπτουν από το μιντιακό ρεπορτάζ, αυτό που σε πρώτη φάση θα συμβεί είναι να υπάρξει μία λογική  συγκοινωνούντων δοχείων όπου λ.χ. οι πρώτης προβολής ξένες ταινίες θα μεταδίδονται πρώτα από τη NOVA και στη συνεχεία θα μπορούμε να τις βλέπουμε από τις «ελεύθερες» συχνότητες του Star και του Alpha.

 

Μεγαλώνει η αγορά

Σε κάθε περίπτωση εδώ και περίπου ένα χρόνο το streaming  τηλεοπτικού περιεχομένου όλο και ανθίζει στην Ελλάδα δημιουργώντας μικρές ή μεγαλύτερες συνθήκες ανταγωνισμού κυρίως στο δίδυμο Cosmote TV και NOVA που διαθέτουν αθροιστικά την μεγαλύτερη πελατειακή βάση.

Για παράδειγμα το Netflix δεν μπορεί παρά να λογίζεται ως ένας σκληρός ανταγωνιστής για την Cosmote TV και τη NOVA. Κι αυτό διότι μετά από μία 7ετία που έχει έρθει στα μέρη μας, αυτό που κάποτε ήταν ένα video club δι’ αλληλογραφίας μετράει ήδη αρκετές χιλιάδες συνδρομητών στους οποίους προσφέρει πληθώρα τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών δικής του «εσοδείας» με χαμηλή μηνιαία συνδρομή και δίχως συμβολαιακές χρονικές δεσμεύσεις. Το δικό τους κομμάτι στην αγορά διεκδικούν εξάλλου:

 

>>> Η Disney+ που μεταδίδει αποκλειστικό περιεχόμενο –ταινίες και σειρές–της Disney, της Pixar, της Marvel, του Star Wars, του National Geographic και πολλών άλλων παραγωγών.

 

>>> Η Amazon prime που κυρίως διανέμει πρωτότυπες ταινίες και σειρές που παράγονται από τα Amazon Studios και MGM Holdings, φιλοξενώντας, παράλληλα, περιεχόμενο άλλων παρόχων.

 

>>> Η Apple tv+ που λανσάρει βραβευμένες σειρές και νέο περιεχόμενο κάθε μήνα που ονομάζεται Apple Originals.

 

>>> Η ελληνική πλατφόρμα Cinobo η ταινιοθήκη της οποίας περιλαμβάνει επιλεγμένα «κομμάτια» του ανεξάρτητου και arthouse κινηματογράφου από όλο τον κόσμο.

 

>>> Η πλατφόρμα Mubi που περιέχει ταινίες από όλο τον κόσμο.

 

>>> Η πλατφόρμα Cinesquare που διαθέτει κινηματογραφικό περιεχόμενο από τα Βαλκάνια και την ευρύτερη Ευρώπη. Η υπηρεσία είναι Video on Demand που σημαίνει ότι ο χρήστης δεν πληρώνει μηνιαία συνδρομή παρά μόνο το κόστος ενοικίασης την επιλεγμένης ταινίας με όριο κράτησης τις 6 ημέρες (72 ώρες).

 

Το δικό της μερίδιο στο ελληνικό streaming διεκδικεί, τέλος, και το ERTflix, η τηλεοπτική on demand πλατφόρμα της ΕΡΤ που διατίθεται δωρεάν στους τηλεθεατές προσφέροντάς τους ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου βραβευμένες σειρές, ντοκιμαντέρ, σειρές μυθοπλασίας και ψυχαγωγικές εκπομπές της δημόσια τηλεόρασης κ.ά.

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα