Εξοπλιστικά, Αντισταθμιστικά και… καλοφάγωτα

Τις τελευταίες ημέρες γίνεται κυριολεκτικά χαμός με τις εταιρείες οπλικών συστημάτων (κυρίως γερμανικές) και τις μίζες που έχουν δώσει σε αξιωματούχους μέσω των μεσαζόντων που χρησιμοποιούσαν. Αλλά αυτό είναι μόνο η μία πλευρά του νομίσματος.

Υπάρχει και η άλλη, η συγκεκαλυμμένη, που μέσω αυτής κυρίως διακινήθηκαν και ξεπλύθηκαν οι μίζες. Φυσικά, μιλάμε για τα υπερτιμολογημένα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα και το υποκατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα με εικονική Ελληνική Προστιθέμενη Αξία, έργα που χρεώθηκαν σε 10πλάσιες αξίες από τις πραγματικές.

Πολλές είναι οι εταιρείες που ασχολήθηκαν με το υποκατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα και τα ονομάζαμε Αντισταθμιστικά Ωφελήματα. Το ερώτημα είναι αν οι προσφερθείσες υπηρεσίες κοστολογήθηκαν όσο έπρεπε ή αν ξεπέρασαν σε αξία κάθε λογική εκτίμηση. Δυστυχώς, για το θέμα αυτό δεν γνωρίζουμε να έχει υπάρξει σχετική διοικητική ή εισαγγελική έρευνα.

ΜΕΤΚΑ και ΕΛΒΟ οι πρωταθλητές

Τη μερίδα του λέοντος στα υποκατασκευαστικά έργα πήραν οι εταιρείες του Ομίλου Μυτιληναίου, ΕΛΒΟ και ΜΕΤΚΑ. Τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια και βεβαίως δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Επί συνολικού ύψους δαπάνης 573.798.333 ευρώ, οι εταιρείες ΕΛΒΟ και ΜΕΤΚΑ πήραν παραγγελίες ύψους 274.102.701 ευρώ!!! Δηλαδή, περίπου το 50%. Πάλι καλά, που δεν πήραν όλο το budget…

 

Πού «τρούπωσαν»

Η ΕΛΒΟ στην κατασκευή των 170 αρμάτων Leopard 2 και 12 αρμάτων ARVs της KMW, αλλά και στην εγκατάσταση των Stinger-Asrad σε οχήματα Χάμερ, έργο που πήρε ΕΠΑ 36% (δηλαδή, θέλουν να μας πείσουν ότι από το σύνολο της προμήθειας (143 εκατ. περίπου) τα 51 εκατ. χρειάστηκαν για το έργο στην ΕΛΒΟ…).

Η ΜΕΤΚΑ πάλι είχε εμπλακεί με την HDW στην κατασκευή του συστήματος φορτώσεως τορπιλών των υποβρυχίων του Π.Ν., του κελύφους και των ανοιγμάτων/θυρίδων των υποβρυχίων, αλλά και στην αναβάθμιση των Υ/Β Neptune.

Η ίδια εταιρεία το 2004 συμμετείχε στο πρόγραμμα συμπαραγωγής με την KMW, ναι, αυτήν των 170 αρμάτων μάχης Leopard ύψους 125,36 εκατ. ευρώ για τα σκάφη, τους πύργους, τη θωράκιση του κανονιού του άρματος και άλλων μηχανολογικά συγκροτημάτων, που κανένα δεν είχε πετύχει στην αρχική κατασκευή (τα γνωστά θέματα ρωγμών) και καθυστέρησαν σημαντικά τις παραδόσεις των αρμάτων.

Επίσης, έχει υπογράψει σύμβαση με την Rheinmetall για τη συμπαραγωγή 12 οχημάτων περισυλλογής τύπου ARV των αρμάτων Leopard (7,94 εκατ. ευρώ), ενώ με την ίδια εταιρεία κατασκευάζει και τις βάσεις του πυροβόλου για τα άρματα Leopard 2-Hel (2,63 εκατ. ευρώ).

Πέραν των παραπάνω, σκόπιμο είναι να ερευνηθούν και οι περιπτώσεις με τη ΜΑΝ και τη MERCEDES, αφού οι εφημερίδες της εποχής εκείνης είχαν ασχοληθεί εκτενώς με τις ακροβασίες ορισμένων…

Και αν οι εισαγγελείς δεν ψάξουν με κάθε λεπτομέρεια τα κόστη και τις διαδρομές του χρήματος, τότε μάλλον θα έχουν δει το δέντρο και θα έχουν χάσει το δάσος…

 

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα