Φωτιές και καύσωνας «καψαλίζουν» τις θερινές εκπτώσεις

Κερδισμένοι των «καυτών» ημερών είναι οι «μεγάλοι» του εμπορίου, αφού οι καταναλωτές επέλεξαν για τις αγορές τους τα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά κέντρα της πρωτεύουσας που διαθέτουν μεγάλους κλιματιζόμενους χώρους

Παραδοσιακά  οι καλοκαιρινές εκπτώσεις προκαλούσαν μία… δροσερή αύρα για τα ταμεία του εμπορικού κόσμου αλλά και για τους καταναλωτές που ειδικά σε περιόδους εκτεταμένης ακρίβειας όπως αυτή που διανύουμε μπορούσαν να πραγματοποιήσουν value for money αγορές.

Αυτό όμως το καλοκαίρι δεν μοιάζει με τα προηγούμενα ειδικά για τους μικρομεσαίους του λιανεμπορίου της Αθήνας και του Πειραιά καθώς ο παρατεταμένος καύσωνας και οι μεγάλες πυρκαγιές που έχουν πλήξει περιοχές κυρίως της δυτικής Αττικής (βλ. Σαρωνίδα, Μάνδρα, Μέγαρα κλπ) έχουν «κάψει» –μέχρι στιγμής τουλάχιστον– τον… μπαλαντέρ των εκπτώσεων.

Όπως παραδέχτηκε δημοσίως στις αρχές της εβδομάδας και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, από τις 10 Ιουλίου που ξεκίνησαν οι φετινές θερινές εκπτώσεις μέχρι σήμερα η πρωτεύουσα όπως και η υπόλοιπη χώρα έχει βιώσει περισσότερες από 15 ημέρες καυσωνικών φαινομένων με τις θερμοκρασίες να προσεγγίζουν και να ξεπερνούν τους 40Ο Κελσίου. Μάλιστα αυτό συνέπεσε χρονικά με τις πρώτες δύο εβδομάδες των εκπτώσεων που στατιστικά αποτελούν και τις πιο «δυνατές» από άποψη αγοραστικής κίνησης. Αυτή, λοιπόν, η ακραία θερμοκρασιακή συνθήκη πρακτικά λειτούργησε ως «έκδοση απαγορευτικού» για τους καταναλωτές, οι οποίοι είτε βρέθηκαν σε κοντινές παραλίες και εξοχικές κατοικίες αναζητώντας μία ανάσα δροσιάς είτε προτίμησαν να παραμείνουν εσώκλειστοι με την… συντροφιά των κλιματιστικών τους.

Αν κάποιοι μπορεί να θεωρηθούν εμπορικά κερδισμένοι των «καυτών» ημερών, αυτοί είναι πρωτίστως (και μάλλον μόνο…) οι «μεγάλοι» του εμπορίου, αφού οι… γενναιότεροι των καταναλωτών που θέλησαν να ψωνίσουν επέλεξαν για τις αγορές τους τα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά κέντρα της πρωτεύουσας που διαθέτουν μεγάλους κλιματιζόμενους χώρους.

Σε αυτό το κλίμα ευτυχώς παραμένουν… πυρίμαχες οι ελπίδες των λιανεμπορικών επιχειρήσεων της Αττικής ότι με την διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα οι καταναλωτές δεν θα «αντισταθούν» και με τις αγορές τους θα ανεβάσουν τους εμπορικούς τζίρους σε υψηλότερα επίπεδα προηγούμενων ετών. Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη ο προς επίτευξη στόχος είναι ο κύκλος εργασιών του λιανικού εμπορίου να ξεπεράσει τον Ιούλιο και τον Αύγουστο τα 7 δισ. ευρώ υπερβαίνοντας τα 6,6 δισ. ευρώ του τζίρου που είχε επιτευχθεί το αντίστοιχο δίμηνο του 2022.

Θυμίζεται ότι η αυλαία της καλοκαιρινής εκπτωτικής περιόδου του 2023 πέφτει την Πέμπτη, 31 Αυγούστου.

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα