Φρένο στους… τζαμπατζήδες του Μετρό έρχεται να βάλει η τεχνητή νοημοσύνη

Το σύστημα μπορεί και ανιχνεύει τις κινήσεις των ατόμων που ενδέχεται να παραβιάσουν τις πύλες

Η εισιτηριοδιαφυγή αποτελεί συχνό αλλά και παγκόσμιο φαινόμενο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει «χτυπήσει» κόκκινο και όχι μόνο στα ΜΜΜ της χώρας μας.

Όπως όλα δείχνουν, η Βρετανία λέει «ως εδώ» και αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα προκειμένου να δώσει ένα οριστικό τέλος στο φαινόμενο των… τζαμπατζήδων του Μετρό.

Φυσικά μιλάμε για όλους εκείνους που «κολλάνε» πίσω από τον νομοταγή πολίτη που επικυρώνει το εισιτήριό του στις πύλες του Μετρό, προκειμένου να εισέλθει στην αποβάθρα. Φυσικά υπάρχουν και ορισμένοι που πηδούν με θράσος πάνω από τις μπάρες.

Στο σημείο αυτό έρχεται να επιληφθεί επί του θέματος η τεχνητή νοημοσύνη.

Οι δοκιμές έχουν ήδη ξεκινήσει στον σταθμό Willesden Green της γραμμής Jubilee, αλλά το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλους σταθμούς του δικτύου, όπως αναφέρουν βρετανικά μέσα.

Το σύστημα καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής απαρτίζεται από κάμερες που ελέγχονται από την τεχνητή νοημοσύνη, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να «διαβάζουν» τις κινήσεις του επιβατικού κοινού και να αντιλαμβάνονται πότε ένας πολίτης πρόκειται να περάσει πάνω από τις πύλες εισόδου, δίχως να έχει εισιτήριο.

Όπως εξηγεί η Siwan Hayward, διευθύντρια ασφάλειας και αστυνόμευσης της TfL, το σύστημα δεν λειτουργεί ως τεχνολογία αναγνώρισης προσώπων. Αντιθέτως, μπορεί και ανιχνεύει τις κινήσεις των ατόμων που ενδέχεται να παραβιάσουν τις πύλες, εμπλουτίζοντας τα στοιχεία και τα δεδομένα της TfL για τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι τζαμπατζήδες.

Τεράστιες απώλειες

Σύμφωνα με την TfL, οι απώλειες εσόδων ετησίως ανέρχονται σε πάνω από 130 εκατ. λίρες— ήτοι πάνω από 150 εκατ. ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες— με μία στις 25 διαδρομές να είναι απλήρωτες.

Σημειώνεται ότι από τον Απρίλιο έχουν επιβληθεί πάνω από 31.000 πρόστιμα, με την TfL να έχει ζητήσει την αύξηση του προστίμου από τις 80 λίρες στις 100. Η συγκεκριμένη πρόταση έχει υποβληθεί προς έγκριση στον Δήμαρχο του Λονδίνου, Sadiq Khan, αλλά έχει περάσει ένας χρόνος δίχως να έχει ληφθεί κάποια απόφαση, όπως αναφέρει το carandmotor.gr.

Η TfL έχει διαπιστώσει ότι οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφονται στις πύλες εισόδου «μεγάλου διαδρόμου» οι οποίες προορίζονται για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, γονείς με καροτσάκια κ.ο.κ.

Πρόκειται για πύλες που ανοιγοκλείνουν πιο αργά συγκριτικά με τις υπόλοιπες, κάτι που εκμεταλλεύονται πολλοί πολίτες προκειμένου να περάσουν δίχως να πληρώσουν, «κολλώντας» πίσω από έναν πολίτη που επικυρώνει το εισιτήριό του.

Η γραμμή Jubilee όπου δοκιμάστηκε το σύστημα της τεχνητής νοημοσύνης για την πάταξη της εισιτηροδιαφυγής αποτελεί τη δεύτερη χειρότερη γραμμή σε επίπεδο εγκληματικότητας, εκ των συνολικά 11 γραμμών του Μετρό του Λονδίνου.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα