Mytilineos: Σχεδιασμένο «μπάσιμο» στο «πράσινο» υδρογόνο

Με μετοχικό ποσοστό 15% η εταιρεία του Ευ. Μυτιληναίου συμμετέχει σε πρότζεκτ παραγωγής καθαρής ενέργειας στην Αυστραλία στοχεύοντας στην απανθρακοποίηση στις διεθνείς μεταφορές που είναι ο μεγαλύτερος ρυπαντής διοξειδίου του άνθρακα

Απόβαση στην Αυστραλία και δραστηριοποίηση σε μία αγορά που παρουσιάζει πολλές αναπτυξιακές ς ευκαιρίες κάνει η Mytilineos με όχημα το μετοχικό «μπάσιμό» της σε ένα πρότζεκτ παραγωγής καθαρής ενέργειας της CLARA Energy.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Ο λόγος για το «πράσινο» υδρογόνο Rosedale του αυστραλέζικου ενεργειακού brand στο οποίο η εταιρεία του Ευάγγελου Μυτιληναίου εξαγόρασε ποσοστό 15%. Ειδικότερα, η Mytilineos θα… παίξει στην πρώτη «πίστα» ενός επενδυτικού έργου που προβλέπει την κατασκευή μιας μονάδας παραγωγής υδρογόνου η οποία θα ηλεκτροδοτείται αποκλειστικά από φωτοβολταϊκή παραγωγή και θα τροφοδοτεί τα βαρέα οχήματα που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Σύδνεϋ – Μελβούρνη, έναν από τους μεγαλύτερους στη Το γιατί κρίθηκε ελκυστική μια τέτοια επένδυση από την ελληνική εταιρεία απαντιέται καταρχάς από την… παγκοσμιοποιημένη στοχοθεσία –κρατών και επιχειρηματικού κόσμου ανά την υφήλιο– για βιώσιμη ανάπτυξη και μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Ειδικά σε ό,τι αφορά το τελευταίο, οι προσπάθειες δεν μπορεί παρά να επικεντρώνονται στον μεγαλύτερο «παραγωγό» ρύπων που είναι ο κλάδος των μεταφορών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2020 ο τομέας των μεταφορών παρήγαγε σε ένα δωδεκάμηνο περί τους 7,3 δισ. μετρικούς τόνους εκπομπών CO2, με τα βαρέα οχήματα να αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό της παγκόσμια ρύπανσης αυτού του τύπου.

Η ντιρεκτίβα της Κομισιόν

Υπό αυτό το πρίσμα δεν είναι τυχαίο ότι η Κομισιόν έχει προτείνει αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων, ώστε τα νέα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές κατά 90% μέχρι το 2040. Στόχος είναι η ευθυγράμμιση του τομέα των μεταφορών με τον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, καθώς και η μείωση της ζήτησης για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Το πώς, ωστόσο, θα επιτευχθεί ο συγκεκριμένος μεγαλεπήβολος στόχος αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό, καθώς σύμφωνα με μελέτη που δημοσίευσε το Bloomberg NEF, για να επιτευχθούν καθαρές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, τα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να αποτελούν περίπου το 95% των πωλήσεων μέχρι το 2040. Με τις τρέχουσες προοπτικές να προβλέπουν ότι το 2040 το ποθούμενο ποσοστό πωλήσεων δεν θα ξεπεράσει το 35% και την ηλεκτροκίνηση στα βαρέα οχήματα να προχωρά με ρυθμούς χελώνας, η χρήση του υδρογόνου στις μεταφορές ξεπροβάλει ως μια σημαντική λύση και για αυτούς του θα τη χρησιμοποιούν αλλά και γι΄ αυτούς που θα την παράγουν. 

Τα οφέλη του υδρογόνου

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το υδρογόνο ως καύσιμο αυτοκίνησης αποτελεί μία σύγχρονη τεχνολογία που συγκεντρώνει πολλά οφέλη. Για παράδειγμα είναι γρηγορότερος ο χρόνος ανεφοδιασμού ενός οχήματος με υδρογόνο συγκριτικά με τον ανεφοδιασμό βενζίνης ή πετρελαίου. Επιπρόσθετα,  με μόνο ένα γέμισμα υδρογόνου το όχημα έχει δυνατότητα να διανύσει μεγαλύτερες αποστάσεις. Είναι, ταυτόχρονα, και ασφαλέστερο των συμβατικών καυσίμων. Αυτό συμβαίνει διότι είναι 14 φορές ελαφρύτερο από τον αέρα, παράγεται μια στενή, κάθετη φλόγα σε περίπτωση σημειακής διαρροής στη δεξαμενή, η οποία δεν δημιουργεί υψηλή θερμοκρασία και δεν εξαπλώνεται.

Όσο για την επάρκειά του, αξίζει να σημειωθεί ότι το υδρογόνο είναι ένα από τα πιο απλά χημικά στοιχεία, το οποίο περιλαμβάνεται στη σύνθεση πολλών χημικών ενώσεων, ιδιαίτερα του νερού. Η ποσότητά του είναι σχεδόν απεριόριστη στον πλανήτη μας, σε αντίθεση με τα υγρά καύσιμα ή με κάποιες απαραίτητες πρώτες ύλες για την κατασκευή μπαταριών.

Έρχονται κι άλλα project

Όλα τα παραπάνω συντείνουν στη εκτίμηση ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει εκτός απροόπτου το καύσιμο το μέλλοντος κι αυτή η προοπτική μόνο αδιάφορη δεν πέρασε από την Mytilineos Energy & Metals εξ ου και προχώρησε το deal με τους Αυστραλούς. Σημειώνεται ότι  το τελικό πλάνο της CLARA Energy για το project είναι να αναπτύξει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο 800 MW δίπλα σε μια μονάδα υδρογόνου 560 MW κοντά στο Gundagai που θα είναι ικανή να παράγει αρκετό υδρογόνο για να τροφοδοτήσει 800 βαρέα οχήματα που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Hume κάθε μέρα. Στο Στάδιο 1 η ηλιακή ενέργεια θα φτάσει τα 250 MW ενώ η εγκατάσταση υδρογόνου θα παράγει επαρκή ποσότητα για χρήση από 200 βαρέα οχήματα.

Σύμφωνα με τους διοικούντες της Mytilineos το project  στην Αυστραλία δεν θα είναι το μόνο και αποκαλύπτεται ότι σύντομα θα ακούσουμε και άλλες σχετικές ειδήσεις. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο chief executive director του Κλάδου Ενέργειας της Mytilineos, Ιωάννης Καλαφατάς, η ελληνική εταιρεία βλέπει την ηλεκτροκίνηση ολιστικά και επενδύει στις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών των βαρέων οχημάτων ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η απανθρακοποίηση στις διεθνείς μεταφορές.

«Όπλο» της Mytilineos η διεθνοποιημένη παρουσία της σε πάρα πολλές χώρες γεγονός που της δίνει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση σε μια πολύ μεγάλη δεξαμενή συνεργατών, που βρίσκονται συνεχώς στην πρωτοπορία.

Γι΄ αυτό και σημειώνει εμφατικά ο κ. Καλαφατάς ότι «προϊόντα, υπηρεσίες, εφαρμογές, που έχουν στο επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες και παρέχουν νέες λύσεις σε μεγάλα ζητούμενα, δεν είναι για εμάς ένα απλώς ένα νέο trend, αλλά είναι το αντικείμενο δραστηριοτήτων στο οποίο επενδύουμε για να δίνουμε στους συνεργάτες μας το καλύτερο αποτέλεσμα.».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα