Ο “Αθλητικός Τουρισμός” στο 9ο Διεθνές Αθλητικό Σχολείο του ΠΣΑΤ

O Αθλητικός Τουρισμός ήταν το πρώτο θέμα των εργασιών της 1ης ημέρας του 9ου Διεθνούς Αθλητικού Συνεδρίου, σε συντονισμό του δημοσιογράφου, μέλους του ΠΣΑΤ, Νίκου Τσώνη.

Η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα, μίλησε για το κορυφαίο αθλητικό και πολιτιστικό γεγονός της χώρας μας, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο παραθέτοντας αριθμητικά και στατιστικά στοιχεία: «Ο φετινός μαραθώνιος είναι ο πρώτος που γίνεται σε φυσιολογικές συνθήκες μετά από τη διετία της πανδημίας. Η συμμετοχή αγγίζει τον αριθμό των 50 χιλιάδων δρομέων και η συνεχιζόμενη ζήτηση μετά το κλείσιμο των εγγραφών δείχνει ότι θα μπορούσαμε να είχαμε πάει σε μεγαλύτερα νούμερα . Περιμένουμε  11 χιλιάδες δρομείς  από 119 χώρες και υπολογίζοντας τους συνοδούς,  περιμένουμε 25 χιλιάδες με μέσο όρο τις τρεις διανυκτερεύσεις χωρίς να έχουμε υπολογίσει  τους Έλληνες που θα έρθουν στην Αττική απ’ άλλα μέρη της Ελλάδας ενώ σύμφωνα με στοιχεία των ξενοδόχων, η πληρότητα στα ξενοδοχεία το τριήμερο 11-14/11, θα αγγίξει το 97% και τα έσοδα για την Αττική θα ξεπεράσουν τα 25 εκατομμύρια ευρώ. Η περιφέρεια Αττικής συμμετέχει με έναν προϋπολογισμό 1 εκατομμυρίου ευρώ για τη διετία 23/24. Έχει  υπολογιστεί πως για κάθε ευρώ που επενδύει η περιφέρεια στον Μαραθώνιο, αυτός επιστρέφει 50 ευρώ στην οικονομία της. Σε ό,τι αφορά στον αντίκτυπο του μαραθωνίου στο εξωτερικό, αναφορικά με την προβολή της Αθήνας αλλά και της χώρας συνολικά, μέσα σε 24 ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πάνω από 60 εκατομμύρια άτομα βλέπουν φωτογραφίες κι αναρτήσεις  από τον μαραθώνιο επισκεπτών και δρομέων».

Στη συνέχεια τόνισε πως αν ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας αντιμετωπιστεί απλά  και μόνο ως ένα αθλητικό γεγονός  και μάλιστα ως ένα αθλητικό γεγονός με προοπτικές μεγέθυνσης του, αφήνοντας την αχλή του χρόνου να αδυνατίσει τα ταυτοτικά του χαρακτηριστικά, είναι σαν να αποποιούμαστε εμείς οι ίδιοι τους λόγους και τις αιτίες που έδωσαν την αφορμή  να γεννήσει αυτός ο Μαραθώνιος τους μαραθώνιους όλου του κόσμου. «Στόχος μου», συνέχισε, «είναι να χτίσω σιγά σιγά αυτή τη σημασία που πρέπει να έχει η συμμετοχή στον Αυθεντικό Μαραθώνιο κάθε παγκόσμιου πολίτη και κάθε μεγάλου αθλητή. Η συμμετοχή να είναι τάμα ζωής για όλους με συνειδητοποίηση ότι ο τερματισμός του καθενός είναι ένα προσωπικό αλλά και συλλογικό «νενικήκαμεν».

Τον λόγο πήρε αμέσως μετά το μέλος της οργανωτικής επιτροπής Ημιμαραθωνίου Κρήτης, Κυριάκος Καραγιώργης που παρουσίασε τον αγώνα. «Αγώνα από 40 κουζουλούς» που δημιουργήθηκε στο Αρκαλοχώρι «κόντρα σε κάθε λογική, στη  μέση του πουθενά ( σε νησί και όχι σε πρωτεύουσα νομού). «Ο Αγώνας έχει τη δική του ταυτότητα: αξιοποίηση όλων εργαλείων δημοσιότητας, χιουμοριστικά βιντεάκια 45 χιλιάδες ακολούθους, προβολή από ΜΜΕ, δεν κάνει εκπτώσεις σε ασφάλεια και ποιότητα, ενώ εμπεριέχει κρητική φιλοξενία, γευσιγνωσία, πολιτισμό και είναι μέρος όλης της κοινωνίας».

«Γιατί έρχονται 3500 επισκέπτες σ ‘ έναν τόπο 4 χιλιάδων κατοίκων; Επειδή 40 ορχήστρες στήνονται σε όλη τη διαδρομή, επειδή στα δύσκολα σημεία της διαδρομής, υπάρχουν αστεία συνθήματα, στα ακόμα πιο δύσκολα, υδρονεφώσεις, κεράσματα, ο τερματισμός γίνεται σε ένα κατάμεστο στάδιο και μετά στήνεται ένα τεράστιο γλέντι».

«Γιατί πέτυχε; Επειδή χαρίζει συγκινήσεις, επειδή κορυφαίοι αθλητές γίνονται φίλοι και στηρίζουν τη διοργάνωση  και επειδή έχει και μία τεράστια κοινωνική προσφορά».

Η «αυλαία» της πρώτης ημέρας του 9ου Διεθνούς Αθλητικού Συνεδρίου του ΠΣΑΤ έπεσε» με τον Διευθυντή της εφημερίδας “ Metrosport” και μέλος του ΠΣΑΤ, Βασίλη Μάστορα, ο οποίος αναφέρθηκε στον ρόλο του περιφερειακού Τύπου στην ανάπτυξη του τουρισμού. Ξεκινώντας τη ομιλία του έστειλε μήνυμα πως δεν είναι μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη που κεφαλοποιούν τον αθλητικό τουρισμό, αλλά θα πρέπει κάθε πόλη της Ελλάδας να το πράξει. Και για να συμβεί αυτό, εξήγησε, πρέπει να βρεθούν άνθρωποι με κέφι. Εξήγησε δε πως στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας υπάρχουν απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ, με τεχνογνωσία, οι οποίοι μπορούν ν’ αξιοποιηθούν.

«Οι δραστηριότητες του αθλητικού τουρισμού είναι στενά συνδεδεμένες με τον ελεύθερο χρόνο και την αναψυχή. Οι αθλητικές διοργανώσεις αυξάνουν στην αύξηση των οικονομικών και τουριστικών δεικτών της κάθε χώρας. Οι βρετανικές τουριστικές αρχές και το Βρετανικό Συμβούλιο Τουρισμού μετά από έρευνα κατέληξαν στο συμπέρασμα πως έως και 20% των τουριστικών ταξιδιών έχουν ως σκοπό τη συμμετοχή σε αθλητικές διοργανώσεις». Αφού απαρίθμησε τα σπορ που συνήθως συνδέονται με τον αθλητικό τουρισμό, επικεντρώθηκε στον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη του τελευταίου, επισημαίνοντας πως στους περισσότερους τομείς δεν επαρκούν όσα έχουν γίνει από αυτήν στην Ελλάδα.  Και περνώντας στον ρόλο των ΜΜΕ, είπε:

«Δυστυχώς, τα ΜΜΕ στην Ελλάδα δεν βοηθούν τα περιφερειακά, να μην πω περιθωριακά αθλήματα. Ως επί το πλείστον ασχολούνται ή καλύπτουν το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ. Αν δεν προβληθεί ένα αθλητικό γεγονός, δεν θα προσελκύσει χορηγούς, οι οποίοι χορηγοί δίνουν τα χρήματά τους, αλλά θέλουν να πάρουν ανταποδοτικά δημοσιότητα».

Κλείνοντας, ο Βασίλης Μάστορας συμπέρανε πως «η χώρα μας διαθέτει τα απαραίτητα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, χρειάζεται κατάλληλος σχεδιασμός, οικονομικές επενδύσεις από πλευράς Πολιτείας και τα ΜΜΕ πρέπει να προβάλουν τις αθλητικές δραστηριότητες κάθε περιοχής και συνήθως το κάνουν όταν τους παρέχεται έγκαιρα κατάλληλο επικοινωνιακό υλικό και άρα η σχέση προβολής είναι αμφίδρομη».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα