Ο θεματικός τουρισμός στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού Πατούλη

Προσανατολισμός στην ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού –πολιτιστικού, γαστρονομικού, οικολογικού και κυρίως τουρισμού υγείας– μέσα από μια ολοκληρωμένη και ξεκάθαρη επικοινωνιακή καμπάνια

Στο «φουλ» δουλεύουν οι μηχανές των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής, καθώς η έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου σηματοδοτεί για τον Γιώργο Πατούλη ένα διπλό στοίχημα: πώς μπορεί να αναδειχθεί η Αττική ως ένας ασφαλής και δημοφιλής ταξιδιωτικός προορισμός για όλο τον χρόνο, δίνοντας παράλληλα έμφαση σε μορφές τουρισμού που θα αποδώσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

Είναι αλήθεια ότι τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες του ΑΕΠ της χώρας. Παρ’ όλα αυτά όμως, η πρόσφατη κρίση απέδειξε ότι η μονόπλευρη εξάρτηση από τον ψυχαγωγικό τουρισμό κρύβει πολλούς κινδύνους, που μπορεί να αποβούν ιδιαιτέρως επιζήμιοι για την ελληνική οικονομία. Αυτή η παράμετρος ελήφθη σοβαρά υπόψη από τον περιφερειάρχη Αττικής, που προσανατολίζεται στην ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών θεματικού τουρισμού – πολιτιστικού, γαστρονομικού, οικολογικού και κυρίως τουρισμού υγείας – μέσα από μια ολοκληρωμένη και ξεκάθαρη επικοινωνιακή καμπάνια.

Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες ο Γιώργος Πατούλης βρέθηκε στο Ζάππειο για να παραλάβει τα Βραβεία Tourism Awards για τις ψηφιακές τουριστικές παραγωγές της Περιφέρειας Αττικής. Στον χαιρετισμό του, ξεκαθάρισε ότι η βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι να επαναπροσδιορίσει την τουριστική ταυτότητα της Αττικής, ως μια αιώνια μητρόπολη του κόσμου, έναν σύγχρονο κοσμοπολίτικο προορισμό, που προσφέρει αυθεντικές τουριστικές εμπειρίες, πολλαπλές επιλογές, σε ποικίλα κοινά.

Εκμετάλλευση του τουριστικού προϊόντος της Αττικής

Στο σχεδιασμό της στρατηγικής της Περιφέρειας ελήφθησαν σοβαρά υπόψη οι νέες επιλογές του κοινού, όπως διαμορφώνονται στη μετά-COVID εποχή, έτσι ώστε η αξιολόγηση των νέων δεδομένων να δώσει την ευκαιρία στον τουρισμό να ζωντανέψει και στην Αττική να κερδίσει την θέση της μεταξύ των πλέον δημοφιλών διεθνώς προορισμών.

Βασικός άξονας της πολιτικής της Περιφέρειας, είναι να εκμεταλλευτεί το τουριστικό προϊόν της Αττικής ως εργαλείο οικονομικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης, που παράλληλα θα προβάλλει με τον καλύτερο τρόπο τη θετική εικόνα της σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε αυτό, βεβαίως, βοηθούν και τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα της Αττικής: μακραίωνη ιστορία, μεγάλη πνευματική και πολιτιστική παράδοση, υπέροχα τοπία και παγκοσμίου φήμης ιστορικά μνημεία.

Ήδη έχουν αξιοποιηθεί σε αυτή την κατεύθυνση σημαντικά κεφάλαια, ιδίως από ευρωπαϊκές πηγές χρηματοδότησης, για την ανάδειξη του αρχαίου και νεώτερου πολιτισμού, μέσα από μεγάλα έργα που προσδίδουν ιδιαίτερη υπεραξία στο πολιτιστικό κεφάλαιο, το τουριστικό προϊόν αλλά και στην οικονομία της Αττικής. Παράλληλα, προχωρά με αλματώδεις ρυθμούς η ολοκλήρωση μεγάλων έργων υποδομής, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ενοποίησης και αναδιαμόρφωσης των παραλιακών μετώπων, η ενίσχυση των θαλάσσιων και οδικών μεταφορών, αλλά και η βελτίωση της προσβασιμότητας σε χώρους υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, ώστε η Αττική να προσελκύει τουρίστες όλες τις εποχές του χρόνου.

Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕΠ ΠΕΡΙΠΟΥ €13,6 ΔΙΣ. ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ 173.000 ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΤΕΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑ-COVID ΕΠΟΧΗ ΣΕ ΙΔΑΝΙΚΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

Το asset του τουρισμού Υγείας

Στιγμιότυπο από την απονομή στον Γιώργο Πατούλη των βραβείων Tourism Awards για τις ψηφιακές τουριστικές παραγωγές της Περιφέρειας Αττικής

Στο επίκεντρο των προσπαθειών του Γιώργου Πατούλη βρίσκεται ο τουρισμός υγείας. Όχι μόνο ως περιφερειάρχης, αλλά και ως πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και του Ελληνικού Συμβουλίου Τουρισμού Υγείας (ΕΛΙΤΟΥΡ) γνωρίζει καλά τις προοπτικές που μπορούν να προκύψουν: σύμφωνα με έγκυρες διεθνείς μελέτες, ο τουρισμός υγείας μπορεί συνολικά να προσθέσει στο ΑΕΠ της χώρας περίπου 13,6 δισ. ευρώ και να δημιουργήσει 173.000 νέες θέσεις εργασίας σε διάστημα πέντε ετών.

Στη μετά-Covid εποχή, η Αττική μπορεί να αναδειχθεί ως ιδανικός προορισμός για τους διεθνείς τουρίστες υγείας και να τους παράσχει ένα συμφέρον και ελκυστικό πακέτο υπηρεσιών, που θα την οδηγήσει στην κατάκτηση ενός σεβαστού μεριδίου της αγοράς, καθιερώνοντάς την ως έναν από τους σοβαρούς ανταγωνιστές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε αυτό το επίπεδο, έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα. Είναι παγκοσμίως γνωστό το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων ιατρών και των υπηρεσιών υγείας, ενώ τα τελευταία χρόνια ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας έχουν προχωρήσει σε ουσιαστικές επενδύσεις, δημιουργώντας πιστοποιημένες δομές, σύγχρονες υγειονομικές και ξενοδοχειακές μονάδες, με την εφαρμογή αυστηρών διεθνών προτύπων.

Ιδιαίτερα ευνοϊκές είναι και πολλές ρυθμίσεις της ελληνικής νομοθεσίας, ιδίως στις υπηρεσίες γονιμότητας και εξωσωματικής γονιμοποίησης. Πέρα από όλα αυτά, το συγκριτικά χαμηλό κόστος παροχής υπηρεσιών υγείας και διαμονής, το εξαιρετικό κλίμα, ο μεσογειακός ήλιος και η ασφάλεια σε όλα τα επίπεδα, απογειώνουν τις προοπτικές του τουρισμού υγείας, όχι μόνο για την Αττική, αλλά και για όλη την Ελλάδα.

Το στίγμα της πολιτικής Πατούλη σε αυτόν τον τομέα έγινε ήδη φανερό από την άνοιξη, με την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας της ΕΛΙΤΟΥΡ με το Enterprise Greece, στο πλαίσιο του οποίου προωθούνται μεγάλες συνεργασίες για την ανάδειξη του τουρισμού υγείας, προσφέροντας σε επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα νέες προοπτικές, μέσα από τη δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών, την επαφή με πρωτοπόρες πρακτικές και τη δικτύωση ελληνικών και ξένων φορέων.

Το στοίχημα του φετινού καλοκαιριού είναι ανοιχτό, όμως η Περιφέρεια φαίνεται ότι βρίσκεται ένα βήμα μπροστά, με έναν κεντρικό ξεκάθαρο στόχο: να δώσει στους διεθνείς τουρίστες, αλλά και στους ξένους επενδυτές το στίγμα της Αττικής ως ενός εξαιρετικά προνομιακού τόπου κοντά στα διάσημα ελληνικά νησιά, που αποτελεί παράλληλα μια ευρύτερη επενδυτική περιοχή με εξειδικευμένο δίκτυο ανθρώπινων πόρων.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα