Πρώτο κουδούνι με πολλές «πρωτιές» στα σχολεία

Με συντονιστές, «μέντορες», αλλά και το μάτι του ΥΠΑΙΘ στραμμένο στις εκλογές θα κάνει πρεμιέρα στις 12 Σεπτεμβρίου η νέα σχολική χρονιά

Τελευταίο Σαββατοκύριακο ξεγνοιασιάς είναι για τους μαθητές αυτό που διανύουμε καθώς τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου, εκκινεί η νέα σχολική χρονιά που δεν θα είναι μόνο χρονολογικά νέα αλλά θα έχει και αρκετούς «νεωτερισμούς» που θα κάνουν πρεμιέρα.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκαντάκης

Με το μότο «Η Παιδεία αλλάζει #ΣτηνΠράξη» περιγραφούν στο νούμερο 37 της οδού Ανδρέα Παπανδρέου στο Μαρούσι οι επιτελείς του υπουργείου Παιδείας τις αλλαγές που θα «τρέξουν» στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αρχής γενομένης από φέτος.

Τι λέει, συγκεκριμένα, αυτή η… πράξη; Καταρχάς, ότι οι μικροί και μεγαλύτεροι μαθητές θα βρουν στις σχολικές αίθουσες περισσότερα ψηφιακά εργαλεία όπως διαδραστικούς πίνακες, σετ ρομποτικής και εν γένει ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό, των οποίων η εγκατάσταση θα ξεκινήσει σταδιακά και θα απλωθεί χρονικά στη διάρκεια του σχολικού έτους στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής μαθητικής εκπαίδευσης υψηλών standard.

Επόμενη σημαντική παρέμβαση είναι εφαρμογή της επέκτασης λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου. Όπως έχει γίνει γνωστό ήδη από τον Ιούλιο, το ωράριο σε νηπιαγωγεία και δημοτικά επεκτείνεται χρονικά μέχρι τις 17:30 (από 16:00 που ήταν μέχρι σήμερα) με το μέτρο να εφαρμόζεται εναρκτήρια στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, ήτοι σε περίπου 5.000 σχολικές μονάδες.

Με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει πλειάδα δημιουργικών δραστηριοτήτων για τους λιλιπούτιους και μεγαλύτερους μαθητές όπως λ.χ. τα εικαστικά και η δημιουργική γραφή, στόχος του υπουργείου δεν είναι μόνο η στήριξη των εργαζόμενων γονέων που αδυνατούν να συνταιριάξουν το εργασιακό με το σχολικό ωράριο αλλά και η συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την εγγραφή ενός μαθητή στο ολοήμερο σχολείο δεν υφίστανται προαπαιτούμενα κριτήρια, ενώ για την διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος θα προσληφθούν περισσότεροι από 3.200 εκπαιδευτικοί, ώστε η κυβερνητική πρόνοια για το ολοήμερο να είναι στην πράξη αποτελεσματική και να μην μείνει στα χαρτιά ή να μην εξελιχθεί σε παιδοφυλακτήριο όπως χαρακτηριστικά είπε προ ημερών ο γενικός γραμματέας  του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

Στις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που κάνε πράξη από φέτος η κυβέρνηση στα σχολεία είναι και οι εκπαιδευτικοί όμιλοι, οι οποίοι θα πραγματοποιούνται είτε μετά από το πέρας της ημερήσιας διδασκαλίας είτε στο πλαίσιο του ολοήμερου προγράμματος.

Σε αυτούς τους ομίλους, οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με ευρύτερα εκπαιδευτικά ερεθίσματα-αντικείμενα όπως η δημιουργική απασχόληση, ο αθλητισμός και τα ομαδικά αθλήματα, οι παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, η χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, οι χειροτεχνίες και οι κατασκευές, η εκμάθηση μουσικών οργάνων, η εκπαιδευτική ρομποτική, οι επιστημονικές κατασκευές-πειράματα.

Οι μεταρρυθμίσεις στο σχολικό οικοσύστημα δεν αφορούν μόνο τους διδασκόμενους αλλά και τους διδάσκοντες, με τους νεοσύστατους θεσμούς του παιδαγωγικού συμβούλου και του ενδοσχολικού συντονιστής να ξεχωρίζουν. Σε ό,τι αφορά τον παιδαγωγικό σύμβουλο ή αλλιώς «μέντορα», ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη.

Αντίστοιχα, ο ενδοσχολικός συντονιστής θα συντονίζει και θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Σκοπούμενο των παραπάνω δράσεων είναι όπως εξηγούν από το ΥΠΑΙΘ η ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού.

«Απολογισμός» με το μάτι και στις εκλογές

Πέρα από το καθαρά εκπαιδευτικό κομμάτι, στην κυβέρνηση δεν ξεχνούν και τον πολιτικό αντίκτυπο που έχουν στην κοινωνική βάση όχι μόνο των «γαλάζιων» ψηφοφόρων οι αλλαγές στην Παιδεία όποτε κι αν αυτές γίνονται ή όποια εκπαιδευτική βαθμίδα κι αν αφορούν.

Για αυτόν τον λόγο πέρα από τις ανακοινώσεις που έγιναν από το Μέγαρο Μαξίμου και από το αρμόδιο υπουργείο φροντίζουν να διαφημίζουν το έργο που έγινε επί ημερών Ν.Δ. συγκρίνοντάς το μάλιστα με το έργο των προκατόχων τους, δεδομένου ότι οι καιροί είναι και εν δυνάμει προεκλογικοί. Εστιάζουν, συγκεκριμένα, στην κυβέρνηση σε δύο-τρία μεταρρυθμιστικά σημεία του φακέλου «ΠΑΙΔΕΙΑ» που θεωρούν ότι έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτά είναι:

>> Οι συνολικά 25.000 μόνιμοι διορισμοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που υλοποιήθηκαν όπως λένε την τελευταία διετία, με την κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι την παρελθούσα 12ετία δεν είχε γίνει στην εκπαίδευση ούτε ένας μόνιμος διορισμός.

>> Η αξιολόγηση στα σχολεία που ήδη «τρέχει» μέσω της αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των διαγνωστικών εξετάσεων «PISA» για την αξιολόγηση του εγχώριου εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και αυτή που ξεκινάει με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία.

>>Ο διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων τις χώρας που σε μία τριετία «γαλάζιας» διακυβέρνησης ανέρχονται πλέον σε 120 από τις 62 μονάδες που παρέδωσε στη Ν.Δ. ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019. Από το ΥΠΑΙΘ συμπληρώνουν με έμφαση και την ίδρυση για πρώτη φορά στην Ελλάδα των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (σ.σ. φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα) με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων.

>>Η υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης με την εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο από την ηλικία των 4 ετών και μάλιστα με τη διδασκαλία ξένης γλώσσας (Αγγλικά).

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα