Ψηφιακά ΚΕΠΑ & 1555 για αντιμετώπιση των προβλημάτων πιστοποίησης αναπηρίας

Οι αλλαγές στην πιστοποίηση αναπηρίας

Τα Ψηφιακά Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας και η ψηφιακή πλατφόρμα «Εθνική Πύλη Αναπηρίας», που τέθηκαν πρόσφατα σε λειτουργία σε ειδική εκδήλωση με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ήρθαν να δώσουν οριστική λύση στην ταλαιπωρία και τις καθυστερήσεις που αντιμετώπιζαν, μέχρι σήμερα, πάνω από 300.000 συμπολίτες μας κάθε φορά που χρειαζόταν πιστοποίηση της αναπηρίας τους.

Σε συνδυασμό με την λειτουργία του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 αντιμετωπίζεται συνολικά το πρόβλημα εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των ατόμων με αναπηρία σχετικά με τις διαδικασίες πιστοποίησης και λήψης των αντίστοιχων παροχών από το Κράτος (επίδομα αναπηρίας, σύνταξη αναπηρίας κλπ).

Με τα νέα Ψηφιακά ΚΕΠΑ η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας ψηφιοποιείται και απλοποιείται πλήρως. Μέχρι πρότινος για τη λήψη πιστοποίησης αναπηρίας απαιτούνταν 3 με 4 επισκέψεις στα ΚΕΠΑ. Πλέον, οι πολίτες θα επισκέπτονται μόνο μια φορά τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, την ημέρα της εξέτασής τους και η υπόλοιπη διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά, με ελάχιστα κλικ, μέσω της πλατφόρμας του gov.gr (https://ekepa.epan.gov.gr/kepa/web). Ήδη, πάνω από 15.000 πολίτες μέσα σε 10 μόλις ημέρες έκαναν χρήση της υπηρεσίας αποφεύγοντας την ταλαιπωρία και τις αντίστοιχες μετακινήσεις από και προς τα ΚΕΠΑ.

Συγκεκριμένα, οι πολίτες μέσω της νέας Εθνικής Πύλης Αναπηρίας, θα υποβάλλουν, ψηφιακά, σε 8 πολύ απλά βήματα το αίτημά τους για αξιολόγηση και πιστοποίηση αναπηρίας, κάνοντας login με τους κωδικούς του taxis και αναγράφοντας τον ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ τους. Στη συνέχεια, ο ιατρός θα συντάσσει και θα οριστικοποιεί ψηφιακά τον Εισηγητικό Φάκελο, ενώ θα υπάρχει άμεση ενημέρωση μέσω μηνύματος για την οριστικοποίηση της αίτησης και του φακέλου του πολίτη, ώστε να οριστεί το ραντεβού αξιολόγησης. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ήδη μέσα λίγες ημέρες λειτουργίας του νέου συστήματος, έχουν υποβληθεί πάνω από 6.500 ηλεκτρονικές αιτήσεις για ΚΕΠΑ.

Τι άλλο αλλάζει;

  • Δημιουργείται η ενιαία ιατρική γνωμάτευση και αποσυνδέεται η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας των ΚΕΠΑ από τη διαδικασία λήψης των παροχών που δίνονται από την Πολιτεία. Ως παροχές θεωρούνται τα επιδόματα αναπηρίας, η σύνταξη αναπηρίας, το εξωιδρυματικό επίδομα, η απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης κα. Μέχρι χθες, για κάθε παροχή της Πολιτείας προβλέπονταν ξεχωριστές αιτήσεις που οδηγούσαν σε ξεχωριστές εξετάσεις και γνωματεύσεις. Με τη νέα διαδικασία, μια μόνο εξέταση και μια μόνο γνωμάτευση γιατρών αρκεί προκειμένου να εκδοθεί η ενιαία ιατρική γνωμάτευση για κάθε πιθανή παροχή που μπορεί να λάβει το άτομο με αναπηρία και είναι δεσμευτική για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου.
  • Καταργείται πλήρως η υποχρέωση καταβολής παραβόλου (46,14 ευρώ) για όλες τις κατηγορίες αιτούντων που πιστοποιούνται στα ΚΕΠΑ. Είναι ενδεικτικό πως την τελευταία 5ετία το εν λόγω παράβολο κατέβαλαν πάνω από 250.000 πολίτες.

Στην προσπάθεια που γίνεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολίτων και ειδικά των ευπαθών ομάδων η γραμμή εξυπηρέτησης 1555 είναι προετοιμασμένη ώστε να δίνει πληροφορίες και διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης αλλά και να δίνει λύσεις σε προβλήματα που μπορούν να ανακύψουν (είτε τεχνικά, είτε διαδικαστικά) και αφορούν στα ΚΕΠΑ και τη γνωστοποίηση της αναπηρίας. Το 1555 λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7ημέρες την εβδομάδα και υποδέχεται κατά μέσο όρο 11.200 κλήσεις την ημέρα, με το μέσο χρόνο αναμονής να είναι μόλις 1,38 λεπτά. Μέσα σε ένα χρόνο έχει απαντήσει πάνω από 2,6 εκατομμύρια κλήσεις με 8 στους 10 πολίτες να δηλώνουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο εξυπηρέτησης.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα