Public Group: Δεν έτυχε, πέτυχε…

Με κραταιούς τζίρους άνω του μισού δισ. και επενδύσεις €100.000.000 το «παιδί» του Πάνου Γερμανού μεγάλωσε και «διαπρέπει»

Οι γκουρού της οικονομίας –και όχι μόνο– επιμένουν πως ό,τι δεν εξελίσσεται, πεθαίνει. Αυτό το αξίωμα φαίνεται να ασπάζονται και στον όμιλο Public και επενδύουν αρκετή… φαιά ουσία, μαζί φυσικά με τα απαραίτητα κεφάλαια προκειμένου να εξελιχθούν σε ένα ευέλικτο επιχειρηματικό group που απαντά σε όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες του πελατολογίου του.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Ο Πάνος Γερμανός, βασικός μέτοχος του επενδυτικού ομίλου Olympia, στον οποίο ανήκουν τα Public

Ήταν αρχές Δεκεμβρίου του 2007 όταν το ιστορικό Μέγαρο Πάλλη στην πλατεία Συντάγματος άνοιγε, πλήρως ανακαινισμένο από τον Πάνο Γερμανό, τις πόρτες του για το καταναλωτικό κοινό της πρωτεύουσας, φιλοξενώντας στο εσωτερικό του όλα τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και πολιτισμού πoυ εμπορευόταν τότε η αλυσίδα Public στα άλλα της καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο και τη Λευκωσία.

Εκείνη η εποχή μοιάζει πολύ μακρινή όχι λόγω των ετών που έχουν μεσολαβήσει, όσο εξαιτίας του επιχειρηματικού άλματος που έχει επιτύχει το «παιδί» του Π. Γερμανού μεγαλώνοντας και «διαπρέποντας». Άλμα που μεταξύ άλλων έχει «μεταφραστεί» μέχρι σήμερα στη συνένωση της Public με τα Media Markt, στη δημιουργία του πρώτου marketplace στην Ελλάδα, στην επέκταση της εταιρικής παρουσίας μέσω της αύξησης των φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων (σε 67 σημεία και με 4 e-shops), αλλά και στην επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο δεδομένου ότι ο όμιλος μετρά συνολικά 2.250 εργαζόμενους οι οποίοι μέσω των σχετικών εταιρικών δράσεων εκπαιδεύονται, αναπτύσσονται επαγγελματικά και επιβραβεύονται.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους των Public η επόμενη ημέρα τoυ ομίλου έχει τον πήχη τοποθετημένο ακόμη πιο ψηλά. Ο στόχος συγκεκριμένος: η κάλυψη των σύγχρονων αναγκών των καταναλωτών με τέτοιο τρόπο ώστε οι τελευταίοι να απολαμβάνουν ελευθερία και ευελιξία στις αγορές τους.

Καύσιμο αυτή της προσπάθειας τα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ και «οχήματα» της επίτευξης της στοχοθεσίας τα καταστήματα «Νέας Γενιάς», η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας, η ανάπτυξη εντός των Public της αλυσίδας i-Repair, η παροχή στους καταναλωτές πρωτοποριακών ψηφιακών πληρωμών σε συνεργασία με την κορυφαία παγκοσμίως εταιρεία Klarna, αλλά και η νέα αποκλειστική εμπορική συμφωνία με τη Box Now που αποτελεί αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο δίκτυο lockers στην Ελλάδα.

 

Περισσότερα προϊόντα σε «νέα» καταστήματα

Ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group Ρόμπυ Μπουρλάς

 

Γνωρίζοντας ότι εν αρχή ην το… προϊόν και ο «τόπος» από όπου αυτό θα αγοραστεί, ο επενδυτικός προγραμματισμός των Public Group λέει ότι για την περίοδο 2022-2023 περίπου €10.000.000 θα κατευθυνθούν στην αναβάθμιση 32 φυσικών καταστημάτων και τη μετατροπή τους σε καταστήματα «Νέας Γενιάς». Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσονται και τα 13 καταστήματα MediaMarkt τα οποία εναρμονίζονται με την ολοκληρωμένη εμπειρία που επιδιώκει να προσφέρει ο κορυφαίος omnichannel retailer. Σε επίπεδο προϊοντικού σχεδιασμού, το brand Public εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των μικρών και μεγάλων οικιακών συσκευών, που ήδη προσφέρονται σε 17 καταστήματα Public σε Ελλάδα και Κύπρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μόλις ένα τρίμηνο δυναμικού λανσαρίσματος των κωδικών που αφορούν τις οικιακές συσκευές, το 20% του τζίρου του Public έρχεται από τις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων.

 

Περισσότερες omnichannel υπηρεσίες

Με σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογίες, υπηρεσίες και logistics, το Public Group προσφέρει στους πελάτες τους επιλογές, ευελιξία και ταχύτητα στις αγορές τους. Ήδη, οι πωλήσεις στα omnichannel κανάλια της εταιρείας ξεπερνούν το 25% του τζίρου. Οι πελάτες σήμερα έχουν πρόσβαση σε γρηγορότερη eCommerce πλατφόρμα, όπου μπορούν εύκολα να βρουν επιλογές ανάμεσα σε 1.000.000 επιλεγμένα προϊόντα, με πάνω από 260.000 αυθεντικές αξιολογήσεις, και να πληρώσουν με τις καινοτόμες υπηρεσίες Public Now, Pay Later, που πρώτα τα Public έφεραν στην Ελλάδα σε συνεργασία με την ηγέτιδα παγκοσμίως εταιρεία Klarna σημειώνοντας ήδη σημαντική επιτυχία. Ήδη, πάνω από 22% των prepaid online παραγγελιών στο public.gr για προϊόντα τεχνολογίας, ψυχαγωγίας και οικιακές συσκευές γίνονται με άτοκες δόσεις και χωρίς πιστωτική.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι εξελίσσεται και η συνεργασία τoυ ομίλου Public με την iRepair σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ τα 15 iRepair σημεία του δικτύου Public θα αυξηθούν σε 62 έως το τέλος του 2023. Αν και η συνεργασία δεν έχει κλείσει χρόνο, έχει ήδη ορατά αποτελέσματα στην ταχύτητα, με επισκευές από 20 μόνο λεπτά. Παράλληλα, σε συνεργασία με την iRepair προσφέρεται πιλοτικά η δυνατότητα exclusive service στο σπίτι, σε διάφορες περιοχές της Αττικής, αλλά και διαδικασία τάχιστης επισκευής με ραντεβού.

 

Παράδοση παραλαβή 24ώρες το 24ωρο

Από την αγορά και την πληρωμή στην παραλαβή το public.gr εκσυγχρονίζει τις διαδικασίες-επιλογές παράδοσης των εμπορευμάτων. Καταρχάς   ήδη προσφέρεται στου πελάτες η υπηρεσία Next Day Delivery για 100.000 προϊόντα και τη δυνατότητα παράδοσης, εγκατάστασης και ανακύκλωσης μεγάλων οικιακών συσκευών με μία επίσκεψη, σε μεγάλες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η υπηρεσία αυτή είναι αποτέλεσμα της επένδυσης του Public Group σε μεγάλες εγκαταστάσεις αποθηκών eCommerce σε Ελλάδα και Κύπρο (40.000 τ.μ.). Επίσης με το ξεκίνημα της αποκλειστικής συνεργασίας τους με το Box Now, το μεγαλύτερο και ταχέως αναπτυσσόμενο lockers δίκτυο της χώρας, τα Public θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ευέλικτες και άμεσες παραδόσεις, σε πάνω από 1.000 σημεία, από τα οποία ο πελάτης θα μπορεί να παραλάβει τα προϊόντα που αγόρασε 24 ώρες το 24ωρο 7 ημέρες την εβδομάδα.

 

Μοναδικό οικοσύστημα με επενδύσεις €20 εκατ. σε scaleups

Θέλοντας να είναι ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες του πελάτη και να φέρνει άμεσα καινοτομίες στην αγορά, το Public Group έχει αναπτύξει ένα μοναδικό στην ΝΑ Ευρώπη οικοσύστημα καινοτομίας, που περιλαμβάνει επενδύσεις σε καινοτόμες και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες (scaleups), συνεπενδύσεις και συνεργασίες με Venture Capital Funds, καθώς και το δικό του hub καινοτομίας, το Public Next. Επενδυτικός βραχίονας για την υλοποίηση αυτού του οράματος είναι η Public Capital Partners που αυτή τη στιγμή υλοποιεί επενδύσεις 20 εκατομμυρίων ευρώ σε καινοτόμες scale-up εταιρείες, ενώ συμμετέχει και στο Endeavor Catalyst Fund IV και το Venture Friends 3.

Εξάλλου, στο πλαίσιο της νέας δυναμικής στρατηγικής «Public²» ο οργανισμός επενδύει σε ένα μοναδικό οικοσύστημα καινοτόμων νεοφυών εταιρειών, ταλέντων και τεχνολογίας, μετασχηματίζοντας το Public Group σε έναν προορισμό σύγχρονων αγοραστικών εμπειριών, με επίκεντρο τις αναδυόμενες ανάγκες του καταναλωτή. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός αποδίδει, με αύξηση μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες και αύξηση πωλήσεων 10% το πρώτο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021, αλλά και πωλήσεις που αναμένεται φέτος να ξεπεράσουν τα €500.000.000 σε Ελλάδα και Κύπρο. Το 2021, χρονιά μετασχηματισμού της εταιρείας, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε στα 2,2 εκατ. ευρώ από 1,4 εκατ. ευρώ το 2020.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα