«Αυτοψία» Κυρανάκη στο Κτηματολόγιο και δέσμευση για τέλος του «μαρτυρίου της ουράς» 

Από τις 28 Αυγούστου μπαίνει τέλος στην πρακτική με τα αριθμημένα χαρτάκια προτεραιότητας καθώς ο «μαγικός» αριθμός θα έρχεται με μήνυμα στο κινητό των πολιτών

Είναι για καιρό τώρα η δημόσια υπηρεσία που συγκεντρώνει τα περισσότερα παράπονα, πολλές φορές και την οργή των πολιτών και των επαγγελματιών οι οποίοι για να εξυπηρετηθούν ακόμη και πράξεις χρειάζεται να ταλαιπωρηθούν αναμένοντας σε ουρές ακόμη και 12ώρης διάρκειας!!!

Ο λόγος για το Κτηματολόγιο Αθηνών στην οδό Αριστοτέλους στο κέντρο της Αθήνας οι εργαζόμενοι του οποίου καλούνται να διεκπεραιώσουν σε όγκο περίπου το 1/3 των συναλλαγών για ακίνητα που διενεργούνται σε ολόκληρη την ελληνικής επικράτεια.

Αυτή την τριτοκοσμικού τύπου κατάσταση επιδίωξε να δει ιδίοις όμμασι ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης, που το πρωί της Παρασκευής επισκέφτηκε το κτίριο που στεγάζει την κτηματολογική υπηρεσίας της πρωτεύουσας. Επί του…  πεδίου ο Κ. Κυρανάκης διαπίστωσε ότι

7 στους 10 πολίτες που ανέμεναν επί ώρες την είχαν πάει στην υπηρεσία για να καταθέσουν συμβόλαια ακινήτων που όμως είναι μία διαδικασία που μπορεί να διεκπεραιωθεί ψηφιακά, δίχως φυσική παρουσία, οποιαδήποτε στιγμή του 24ωρου! Δεσμεύτηκε, μάλιστα, ότι για τις υπόλοιπες πράξεις και όσους επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης, από τις 28 Αυγούστου μπαίνει τέλος στην πρακτική στις χειρόγραφες λίστες και στα αριθμημένα χαρτάκια προτεραιότητας, καθώς από την συγκεκριμένη ημερομηνία θα λειτουργεί μία πλατφόρμα που ο πολίτης θα λαμβάνει ψηφιακά τον αριθμό προτεραιότητάς του για να εξυπηρετηθεί.

Νωρίτερα, ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε μέσω Facebook ότι η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης εργάζεται μέρα και νύχτα για να λύσει το πρόβλημα των ουρών στο Κτηματολόγιο Αθηνών οριστικά και ψηφιακά.

«Εδώ και ένα μήνα, από την πρώτη μέρα που πήγαμε στο Υπουργείο μαζί με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, το πρόβλημα των μεγάλων ουρών στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών ήταν ορατό με τάση να διογκώνεται», αναφέρει ο κ. Κυρανάκης, με ανάρτησή του στο Facebook, εξηγώντας ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε τρία βήματα.

Αρχικά, στις 25 Ιουλίου ανακοινώθηκε η πλατφόρμα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων, που παρουσιάστηκε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και στην Ένωση Συμβολαιογράφων.

Παράλληλα, το υπουργείο βρίσκεται σε τελικό στάδιο δοκιμών, για την ψηφιακή εφαρμογή αριθμού προτεραιότητας για όσους θέλουν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης. Ήδη από τις 28 Αυγούστου, αρχικά σε Αθήνα και Πειραιά, θα μπορούν να λαμβάνουν τον αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά, χωρίς να περιμένουν στην ουρά.

Παράλληλα, και μετά από ενημέρωση των εργαζομένων ξεκίνησαν διαδικασίες «στοχευμένη ενίσχυση του προσωπικού και των δικηγόρων που κάνουν νομικό έλεγχο ώστε να μηδενιστούν οι εκκρεμότητες των αιτήσεων».

«Δεν θα μείνουμε σε αυτά, έχουμε πέσει πάνω από το πρόβλημα και εργαζόμαστε μέρα και νύχτα για να το λύσουμε οριστικά και ψηφιακά. Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν, η ψηφιοποίηση στο Κτηματολόγιο από Κυριάκο Πιερρακάκη και Θοδωρή Λιβάνιο είχε προχωρήσει πάρα πολύ, και εμείς συνεχίζουμε στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια αποφασιστικότητα.

Η δέσμευση του Πρωθυπουργού είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί και ψηφιοποιηθεί το Κτηματολόγιο έως το 2025, και αυτό θα γίνει πράξη», κατέληξε.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Κωνσταντίνου Κυρανάκη:

Εδώ και ένα μήνα, από την πρώτη μέρα που πήγαμε στο Υπουργείο μαζί με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, το πρόβλημα των μεγάλων ουρών στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών ήταν ορατό με τάση να διογκώνεται.

Ξεκινήσαμε άμεσα ενέργειες για να λυθεί το πρόβλημα:

1) Στις 25 Ιουλίου ανακοινώσαμε την πλατφόρμα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από το https://ktimatologio.gov.gr/ την οποία παρουσιάσαμε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και στην Ένωση Συμβολαιογράφων, οι εκπρόσωποι των οποίων συμφώνησαν να βοηθήσουν στην διευρυμένη χρήση του νέου εργαλείου ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες.

2) Βρισκόμαστε ήδη σε στάδιο τελικών δοκιμών για την ψηφιακή εφαρμογή αριθμού προτεραιότητας για όσους επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης. Οι πολίτες, από τη Δευτέρα 28 Αυγούστου σε Αθήνα και Πειραιά (στη συνέχεια και αλλού) θα μπορούν να λαμβάνουν αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και να παρακολουθούν την εξέλιξη ζωντανά στο κινητό τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά.

3) Μετά από θεσμικές συναντήσεις και τεκμηριωμένη ενημέρωση που λάβαμε από τους εργαζόμενους των υπηρεσιών του Κτηματολογίου που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα την κατάσταση αφού τη βιώνουν καθημερινά, εκκινήσαμε τις διαδικασίες για στοχευμένη ενίσχυση του προσωπικού και των δικηγόρων που κάνουν νομικό έλεγχο ώστε να μηδενιστούν οι εκκρεμότητες των αιτήσεων.

Δεν θα μείνουμε σε αυτά, έχουμε πέσει πάνω από το πρόβλημα και εργαζόμαστε μέρα και νύχτα για να το λύσουμε οριστικά και ψηφιακά. Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν, η ψηφιοποίηση στο Κτηματολόγιο από Κυριάκο Πιερρακάκη και Θοδωρή Λιβάνιο είχε προχωρήσει πάρα πολύ, και εμείς συνεχίζουμε στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια αποφασιστικότητα.

Η δέσμευση του Πρωθυπουργού είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί και ψηφιοποιηθεί το Κτηματολόγιο εως το 2025, και αυτό θα γίνει πράξη.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα