Τα δύο σενάρια που μελετά η Κεραμέως για τις Πανελλαδικές

Tο “plan B” του υπουργείου Παιδείας φαίνεται να έρχεται ακόμη πιο κοντά, καθώς προς το παρόν το ενδεχόμενο να ανοίξουν άμεσα τα σχολεία φαίνεται να απομακρύνεται.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ, σημείωσε ότι “εάν μιλάμε για 2 με 3 εβδομάδες τότε μπορούμε με σχετικά ήπια μέτρα να αναπληρώσουμε το χαμένο έδαφος”. Άρα, μείωση της διάρκειας της διδακτικής ώρας, περικοπή εκδρομών και περιπάτων.

Όμως, εκείνο που φαίνεται να προδιαγράφεται είναι η διακοπή για μεγαλύτερο διάστημα. “Εάν μιλάμε για μία διακοπή που υπερβαίνει τις 2 με 3 εβδομάδες τότε πρέπει να πάμε σε πιο δραστικά μέτρα”, είπε η υπουργός.

Το “plan C”: Επέκταση σχολικού έτους και αλλαγή ημερομηνίας Πανελλαδικών
“Ενδεχομένως επέκταση του σχολικού έτους και μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων” είναι τα δύο παραδείγματα που έφερε η υπουργός στη συνέντευξή της.

Στο υπουργείο Παιδείας εξετάζουν δύο σενάρια:

Το πρώτο είναι να γίνουν οι Πανελλαδικές Εξατάσεις τον Ιούλιο και το δεύτερο -απευκταίο και ακραίο- να μεταφερθούν για τον Σεπτέμβριο. Στην πρώτη περίπτωση οι επιτελείς του υπουργείου θα πρέπει να κάνουν ένα σπριντ για να προλάβουν την ολοκήρωση της βαθμολόγησης, την διασταύρωση των στοιχείων από την υπηρεσία Μηχανογράφησης, την έκδοση των βαθμολογιών και των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια μέσα σε διάστημα, ουσιαστικά, ενός μήνα. Ο μηχανισμός θα ανταποκριθεί; Θα αντέξει;. Το ερώτημα παραμένει.

Στη δεύτερη περίπτωση -αυτή του Σεπτεμβρίου- το σενάριο προσκρούει κυρίως σε δύο σημεία: να μην “μπλοκάρουν” οι Πανελλαδικές ούτε την έναρξη της σχολικής χρονιάς ούτε τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων ως προς το πρώτο εξάμηνο φοίτησης. Και πάλι ένα σπριντ υψηλού, όμως, ρίσκου.

“Πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε όσο γίνεται την αναστάτωση των μαθητών” είπε η κ. Κεραμέως, σημειώνοντας πως και για τις πανελλαδικές, η επιδίωξη είναι αν μεταφερθούν να γίνει “όσο πιο κοντά γίνεται στην κανονική ημερομηνία έναρξης ούτως ώστε η αναστάτωση να είναι η μικρότερη δυνατή για τους μαθητές”.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα