Θρίαμβος του Φερστάπεν στη Βαρκελώνη την ώρα που ο Λεκλέρ εγκατέλειψε λόγω βλάβης

Το GP Ισπανίας στο Circuit de Catalunya ήταν το πεδίο του θριάμβου για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing. Ο Ολλανδός πρωταθλητής πήρε μια υπερπολύτιμη νίκη στη Βαρκελώνη και η ομάδα του έκανε το 1-2, με τον Σέρχιο Πέρεζ να τερματίζει στη 2η θέση.

Ο αγώνας αυτός σήμανε επίσης την επιστροφή της Mercedes, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ πήρε την 3η θέση, ανεβαίνοντας στο βάθρο, ενώ ο Χάμιλτον τερμάτισε 5ος, πίσω από τον Κάρλος Σάινθ που στον εντός έδρας αγώνα του δεν απέφυγε τα λάθη και τερμάτισε 4ος. Καταστροφική ημέρα για τον Σαρλ Λεκλέρ, που ενώ όλα έδειχναν πως πήγαινε για τη νίκη, εγκατέλειψε λόγω βλάβης.

Ο Μαξ Φερστάπεν έφτασε τους 110 βαθμούς μετά από την νίκη του στο Grand Prix της Βαρκελώνης, σκαρφαλώνοντας με αυτόν τον τρόπο στην πρώτη θέση και άφησε τον άτυχο της ημέρας Σαρλ Λεκλέρ στην 2η με 104.

Ο Μονεγάσκος μέχρι και σήμερα βρισκόταν στην κορυφή της Βαθμολογίας, ωστόσο ένα μηχανικό πρόβλημα (το πρώτο στην χρονιά για την Ferrari), τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τον αγώνα.

Σημαντικούς βαθμούς κατάφεραν να πάρουν Πέρες και Ράσελ, με τον πιλότο της Mercedes να φτάνει τους 74 πόντους και ανέβηκε στην 4η θέση. Στην 3η παρέμεινε ο Μεξικανός, που έφτασε τους 85 βαθμούς.

Ο Λιούις Χάμιλτον που είχε την σύγκρουση με τον Μάγκνουσεν στην αρχή του αγώνα, εν τέλει κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση, φτάνοντάς τους 46 βαθμούς μέσα στην χρονιά. Αυτό μάλιστα είναι δείγμα πως η Mercedes επιστρέφει δυναμικά. Ο αγώνας του Χάμιλτον καταστράφηκε πολύ γρήγορα, όταν ο Βρετανός πρωταθλητής είχε επαφή με τον Μάγκνουσεν. Το αποτέλεσμα ήταν ο Χάμιλτον να επιστρέψει στα pit με κλαταρισμένο ελαστικό και ο Μάγξνουσεν να βγει εκτός πίστας. Και οι δύο έπεσαν στις τελευταίες θέσεις.

Ο Μικ Σουμάχερ έκανε εξαιρετική εκκίνηση και βρέθηκε 6ος στον πρώτο γύρο, ωστόσο λίγους γύρους αργότερα ο Βάλτερι Μπότας τον πέρασε για να πάρει εκείνος την 6η θέση. Ο Σετεμπάν Οκόν ήταν 8ος και οι δύο McLaren έκλειναν τη 10άδα, με τον Ρικάρντο μπροστά από τον Νόρις. Πολύ καλή εκκίνηση και για τον Αλόνσο, που από την τελευταία θέση μέσα σε λίγους γύρους ανέβηκε στη 14η.

Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ο Σαρλ Λεκλέρ διατηρούσε την πρωτοπορία του αγώνα, αλλά δεν μπορούσε να απομακρυνθεί από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός δεν βρισκόταν μέσα στη ζώνη του DRS για να απειλήσει άμεσα αλλά ο οδηγός της Ferrari γνώριζε ότι το μονοθέσιό του «τρώει» τα ελαστικά πιο γρήγορα από τη Red Bull και εκμεταλλευόταν το γεγονός ότι είχε «φυλάξει» ένα φρέσκο σετ από τις χθεσινές κατατακτήριες.

Η πίεση του εντός έδρας αγώνα οδήγησε τον Κάρλος Σάινθ σε ένα λάθος. Ο Ισπανός της Ferrari έχασε τον έλεγχο στη Στροφή 4 και βγήκε στην αμμοπαγίδα, για να πέσει στην 11η θέση. Λίγο αργότερα στο ίδιο σημείο ο Μαξ Φερστάπεν είχε την ίδια έξοδο και έπεσε στην 4η θέση. Αυτό έφερε στη 2η θέση τον Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes, που έδινε επική μάχη με τον Σέρχιο Πέρεζ.

Σύντομα τους έφτασε και ο Φερστάπεν, και έτσι δημιουργήθηκε ένα μικρό «τρενάκι» πίσω από τον Ράσελ με τις δύο Red Bull, με τον Φερστάπεν να περνά εύκολα τον Πέρεζ. Αυτά συνέβαιναν 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Λεκλέρ, που πλέον απολάμβανε ένα υγιές προβάδισμα. Πιο πίσω ο Νόρις κέρδιζε διαρκώς θέσεις και είχε ανέβει στην 7η θέση, πίσω από Μπότας και Οκόν.

Ήδη από το 10ο γύρο οι οδηγοί που ήταν σε στρατηγική δύο pit stop άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να αλλάξουν τα μαλακά ελαστικά τους με μεσαία. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν ένας από αυτούς, στην προσπάθειά του να σώσει ό,τι μπορούσε να σωθεί από αυτόν τον αγώνα. Ο Φερστάπεν, που αντιμετώπιζε προβλήματα με το DRS στο μονοθέσιό του ακολούθησε λίγους γύρους αργότερα, μαζί με τον Ράσελ. Ο Βρετανός της Mercedes όμως παρέμεινε μπροστά από τον Ολλανδό όταν επέστρεψαν στην πίστα, όπως το προβληματικό DRS του Φερστάπεν, που άλλοτε άνοιγε και άλλοτε όχι, δεν του επέτρεπε να προσπεράσει παρότι φαινομενικά ήταν ταχύτερος.

Οι Πέρεζ και Λεκλέρ ήταν οι τελευταίοι από τους πρωτοπόρους που μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, με τον Μεξικανό να βγαίνει στην πίστα πίσω από τη μάχη Ράσελ-Φερστάπεν και τον Μονεγάσκο της Ferrari να κάνει την αλλαγή του αρκετούς γύρους αργότερα και να επιστρέφει στην πίστα στην πρώτη θέση και με καθαρή πίστα μπροστά του. Το μεγάλο στρατηγικό ερώτημα σε εκείνο το σημείο ήταν αν υπήρχε κάποιος ή κάποιοι που ήταν σε στρατηγική ενός pit stop, κάτι που φαινόταν να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μόνο ο Λεκλέρ και ο Φέτελ.

Ενώ ο Λεκλέρ απλώς διαχειριζόταν την πρωτοπορία του στην πρώτη θέση, η μάχη ανάμεσα σε Ράσελ και Φερστάπεν έκλεβε την παράσταση. Ο Βρετανός της αναβαθμισμένης Mercedes αμυνόταν με νύχια και με δόντια στις επιθέσεις του Ολλανδού, καταφέρνοντας να κρατάει πίσω του τον πρωταθλητή, ακόμα και τις -λίγες- φορές που το DRS δούλευε στο μονοθέσιο της Red Bull.

Η μάχη αυτή επέτρεψε στον Σέρχιο Πέρεζ, που είχε πιο φρέσκα ελαστικά, να φτάσει πίσω τους. Ο Βάλτερι Μπότας με την Alfa Romeo βρισκόταν σε μια πολύ ωραία 5η θέση, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ που ήταν 6ος. Ο Εστεμπάν Οκόν έκανε πολύ καλό αγώνα στην 7η θέση και τον ακολουθούσαν ο Λάντο Νόρις, ο Γιούκι Τσουνόντα και ο Φερνάντο Αλόνσο, που παρότι ξεκίνησε τελευταίος είχε φτάσει στη 10η θέση.

Κι ενώ όλα έδειχναν ότι ο Λεκλέρ πήγαινε για μια άνετη νίκη, μια μηχανική βλάβη ανάγκασε τον οδηγό της Ferrari να μπει στο γκαράζ και να εγκαταλείψει. Ένας αγώνας που ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές για τη Ferrari, εξελίχθηκε σε καταστροφή.

Η εγκατάλειψη του Λεκλέρ σήμαινε ότι η μάχη ανάμεσα σε Ράσελ και Φερστάπεν ήταν πλέον για την πρωτοπορία του αγώνα. Καθώς όμως ο Φερστάπεν δεν έδειχνε ικανός να περάσει, από την Red Bull τον κάλεσαν στα pit για να βάλει ένα σετ μαλακών ελαστικών και να προσπαθήσει με αυτά να κερδίσει θέσεις.

Ο Πέρεζ, με φρέσκα ελαστικά και λειτουργικό DRS πέρασε εύκολα τον Ράσελ όταν έφτασε πίσω του και πήρε εκείνος την πρωτοπορία του αγώνα. Πιο πίσω ο Φερστάσπεν, που προφανώς βρισκόταν σε στρατηγική τριών pit stop, «κατάπινε» όσους έβρισκε μπροστά του και πλησίαζε ξανά με ταχύτατο ρυθμό τον Ράσελ, που πλέον ήταν 2ος. Λίγους γύρους αργότερα ο Φερστάπεν έφτασε πίσω από τον Ράσελ αλλά δεν είχαμε επανάληψη της μάχης, καθώς ο Βρετανός μπήκε στα pit για το δεύτερο pit stop.

Ο Πέρεζ μπήκε στα pit για το δικό του δεύτερο pit stop και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Ράσελ και πίσω από τον Φερστάπεν, που είχε επιστρέψει στην πρώτη θέση αλλά έπρεπε να κάνει ένα pit stop ακόμα. Ήταν ξεκάθαρο πλέον ότι η νίκη στον αγώνα ήταν υπόθεση των «ταύρων» και ένας από τους δύο οδηγούς της θα ανέβαινε στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Πιο πίσω ο Μπότας ήταν ακόμα 4ος αλλά ο Σάινθ τον πλησίαζε όλο και περισσότερο . Ο Χάμιλτον είχε ανέβει στην 6η θέση αλλά είχε κι αυτός να κάνει ένα pit stop και ακολουθούσαν οι Οκόν, Νόρις, Φέτελ, Αλόνσο και Τσουνόντα.Ο Μικ Σουμάχερ ερχόταν λίγο πιο πίσω, βασανιστικά κοντά στους βαθμούς αλλά όχι αρκετά για να απειλήσει τους Αλόνσο και Τσουνόντα.

Ο Φερστάπεν έκανε το τελευταίο του pit stop με 22 γύρους να απομένουν μέχρι το τέλος του αγώνα και επέστρεψε στην πίστα στη 2η θέση, λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Πέρεζ. Είχε όμως πολύ πιο φρέσκα ελαστικά και μέσα σε λίγους γύρους «εξαφάνισε» τη διαφορά. Το ερώτημα όμως ήταν αν θα μπορούσε να περάσει με το δυσλειτουργικό DRS στο μονοθέσιό του.

Όταν ο Φερστάπεν έφτασε πίσω από τον Πέρεζ, τα πράγματα έγιναν απλά. Ο Μεξικανός έκανε ευγενικά στην άκρη και άφησε τον Ολλανδό να περάσει και να πάρει την πρωτοπορία, χωρίς καμία επιπλέον προσπάθεια. Έτσι, όλοι ήταν ικανοποιημένοι: ο Φερστάπεν επέστρεψε για τα καλά στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος και η Red Bull έκανε το 1-2 και πήρε καλό προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ακόμα και ο Πέρεζ, δεν πρέπει να το πήρε πολύ βαριά, καθώς τέτοιες συμπεριφορές εξασφαλίζουν τα συμβόλαια για την επόμενη χρονιά.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα