Υπουργείο Πολιτισμού: Υπερευαίσθητοι στα «δικαιώματα», αλλά κωφοί και αόμματοι στις προκλήσεις;

Το απαράδεκτο πανό που σήκωσαν drag performers στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με την... προσταγή «Καταστρέψτε την Ελλάδα»

Το βραβείο της διοργάνωσης με τις περισσότερο προκλητικές συμμετοχές από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν διεκδικεί η φετινή «βερσιόν» του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Κι αυτό διότι στις αίθουσές του προβλήθηκαν δύο ταινίες που σήκωσαν αρκετή σκόνη, όχι για τη θεματολογία τους αλλά για τις ακραίες επιλογές και συμπεριφορές των συντελεστών τους.

Μόλις πριν από 15 ημέρες γράφαμε στη στήλη για το ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά» (σ.σ. πραγματεύεται το δικαίωμα των Ευρωπαίων γυναικών στην άμβλωση, στην εξωσωματική γονιμοποίηση και στην ευθανασία) οι δημιουργοί του οποίου επέλεξαν να διαφημίσουν το έργο τους με μία βλάσφημη αφίσα στην απεικονίζεται μία ημίγυμνη έγκυος γυναίκα που παραπέμπει στην Παναγία να βρίσκεται καρφωμένη στον σταυρό που μαρτύρησε ο Ιησούς.

Τώρα ήρθε η σειρά ενός άλλου ντοκιμαντέρ με το τίτλο «Avant-Drag!» το οποίο φιλμογραφεί 10 drag performers να αποδομούν το φύλο, την εθνικότητα και τις πολιτικές ταυτότητας, αντιμετωπίζοντας όπως οι ίδιοι περιγράφουν μία εχθρική για αυτούς κοινωνική πραγματικότητα. Ούτε σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε κάποιος να ενίσταται για το πώς επιλέγει ένας άλλος άνθρωπος να αυτοπροδιορίζεται και να ζει τη ζωή του.

Έχει όμως κάθε λόγο αυτό ο πολίτης να βγαίνει από τα ρούχα του όταν βλέπει ότι ο «καλλιτέχνης» χρησιμοποιεί τον κρατικό χώρο που τον φιλοξενεί και εκμεταλλεύεται την… συμπεριληπτικότητα μιας διοργάνωσης που χρηματοδοτείται από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων προκειμένου να περάσει προστακτικά το μήνυμα «Καταστρέψτε την Ελλάδα».

Αυτό ακριβώς γράφει στα αγγλικά («DESTROY GREECE») το πανό που κρατούν εκστασιαμένοι οι 10 drag performers που πρωταγωνιστούν στο επίμαχο ντοκιμαντέρ (φωτ.) και είναι απορίας άξιο ποια ακριβώς είναι η αντίδραση της πολιτείας εν προκειμένω του υπουργείου Πολιτισμού.

Διότι όπως προαναφέρθηκε δεν μιλάμε για ένα καλλιτεχνικό δρώμενο που λαμβάνει χώρα σε έναν ιδιωτικό χώρο. Δεν μιλάμε καν για τη διαμαρτυρία μιας κοινωνικής ομάδας που διαδηλώνει διεκδικώντας τα δικαιώματά τους.

Έχουμε να κάνουμε με μία χυδαία πρόκληση, με μία δυνητική παρότρυνση σε διάπραξη βιαιοτήτων, η οποία λαμβάνει χώρα σε έναν οργανισμό –στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης– που είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (Ν. 3905/2010) το οποίο λειτουργεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Τα παραπάνω δεν γίνεται να τα αγνοεί η «φιλελεύθερη» και «συμπεριληπτική» υπουργός Λίνα Μενδώνη και να κόπτεται μόνο για το αν  σε κοινόχρηστους χώρους ξενοδοχείων τουριστικών καταλυμάτων και… ασανσέρ θα «παίζουν» ελληνόφωνα τραγούδια.

Εκτός, πια, αν η κ. Μενδώνη θεωρεί ότι το δικαίωμα της έκφρασης της gay κοινότητας δεν υπόκειται σε κανέναν περιορισμό. Και εν προκειμένω το πανό που προτρέπει τους Έλληνες ψηφοφόρους να καταστρέψουν (αλήθεια, ποια μορφή καταστροφής υπονοούν οι εμπνευστές του;) αποτελεί μία κανονικότητα για τους συμπεριληπτές…

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα