Πιτσιλής: «Στόχος της ΑΑΔΕ η επιστροφή φόρου εντός 90 ημερών»

«Το αργότερο μέχρι το φθινόπωρο του 2018 αναμένεται να υλοποιηθεί η δέσμευση που έχει αναλάβει το ελληνικό δημόσιο για την κάλυψη των υποχρεώσεών του προς τους φορολογούμενους εντός 90 ημερών». Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργος Πιτσιλής, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα δημοσιογράφων στο περιθώριο του 2ου Thessaloniki Summit.

Νωρίτερα, μιλώντας από το βήμα της εκδήλωσης, ο ίδιος τόνισε: «Είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό, θεμελιώδες για εμάς, όταν ζητάμε από τις επιχειρήσεις να τηρούν τις υποχρεώσεις τους, να τηρούμε και εμείς τις δικές μας απέναντί τους. Είμαι λοιπόν ιδιαίτερα χαρούμενος που τον Σεπτέμβριο καταφέραμε να συμψηφίσουμε ή να επιστρέψουμε υποχρεώσεις συνολικού ύψους άνω του 1,6 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι σε έναν μήνα πετύχαμε να μειώσουμε το stock των ληξιπρόθεσμών μας κατά 50%. Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και σειρά αποφάσεων που έχουμε λάβει για διευκόλυνση των επιστροφών φόρου. Στόχος μας είναι το συντομότερο δυνατόν να έχουμε ξεμπερδέψει με το stock και να είμαστε πλέον μέσα σε αυτά που προβλέπει ο νόμος, για την επιστροφή εντός 90 ημερών. Είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε».

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, αυτή την εποχή ετοιμάζεται «το βασικό αρχιτεκτονικό σχέδιο της ΑΑΔΕ, το blueprint της νέας Αρχής που θέλουμε να έχουμε μέσα σε τρία-τέσσερα χρόνια από τώρα. Και το ετοιμάζουμε αποσυνδέοντας τη σκέψη μας από δυσχέρειες και αγκυλώσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα, θέτουμε φιλόδοξους στόχους για την αποτελεσματική φορολογική διοίκηση. Βασική επιδίωξη της μεταρρύθμισης αυτής είναι η πλήρης στροφή προς την πελατοκεντρική προσέγγιση, προς την εξυπηρέτηση φορολογούμενου, που θέλει να είναι συνεπής προς τις υποχρεώσεις του. Η συμμόρφωση θα γίνεται ολοένα και πιο εύκολη όσο μειώνεται η γραφειοκρατία, μειώνονται οι αγκυλώσεις, ηλεκτρονικοποιούνται οι συναλλαγές» είπε.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΑΔΕ διαμορφώνει -μεταξύ άλλων- νέα στρατηγική πληροφορικής και επιχειρησιακό σχέδιο με συγκεκριμένα χρονοδιγράμματα, ώστε να απλοποιήσει τις διαδικασίες με στόχο την ελαχιστοποίηση της ανάγκης παρουσίας των πολιτών σε εφορίες και τελωνεία αλλά και την εξοικονόμηση πόρων. Παράλληλα, θεσπίζεται νέο σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού της Αρχής, δίκαιο και αξιοκρατικό, βάσει του οποίοι οι αποδοχές, δεν θα ακολουθούν μόνο τα τυπικά προσόντα και την αρχαιότητα αλλά θα λαμβάνεται υπόψη και το έργο που παράγει ο κάθε υπάλληλος.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα