Στο στόχαστρο και οι δημοτικές βιβλιοθήκες

Με ρυθμούς χελώνας προχωρά το σχέδιο για την απομάκρυνση συνολικά 4.000 δημοσίων υπαλλήλων έως το τέλος του έτους, το οποίο αναμένεται να υλοποιηθεί με την κατάργηση οργανισμών. Στροφή στα νομικά πρόσωπα των δήμων κάνει τώρα η κυβέρνηση, για να καλύψει μέσω καταργήσεων φορέων τον αριθμό των υπαλλήλων που πρέπει να αποχωρήσουν.

Στην ολοκλήρωση της λίστας με τους μικρούς φορείς που θα καταργηθούν ή θα συγχωνευθούν προχωράει στις επόμενες ημέρες το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και στο στόχαστρο βρίσκονται 17 οργανισμοί, στους οποίους υπηρετούν 416 υπάλληλοι, αλλά προς απόλυση θα βρεθούν οι μισοί, δηλαδή τουλάχιστον 200 άτομα. Θα ακολουθήσουν οι 46 δημόσιες βιβλιοθήκες της χώρας, που θα συγχωνευθούν, ώστε να προκύψει πλεονάζον προσωπικό και ως εκ τούτου απολύσεις. Αυτή τη στιγμή στις 46 βιβλιοθήκες υπηρετούν περίπου 200 υπάλληλοι.

Βεβαίως, ο απαιτούμενος αριθμός των 2.000 απολύσεων έως τον Σεπτέμβριο, πολύ δε περισσότερο των 4.000 έως τα τέλη του 2013, δεν μπορεί να προκύψει από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες. Έτσι μελετάται η περίπτωση ενός μεγάλου οργανισμού ή μιας μεγάλης ΔΕΚΟ όπως είναι η ΕΡΤ, που συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων για πιθανή αναδιάρθρωση.

Οι φορείς που αναμένεται να συγχωνευθούν ή να καταργηθούν είναι οι ακόλουθοι: Ηλεκτρομηχανική Κύμης, Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, Κέντρο Μελετών Ασφαλείας, Οργανισμός Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος, Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας, Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης, Κεντρική Αγορά Πατρών, Εθνικό κέντρο Πρόληψης Σακχαρώδη Διαβήτη, Μητροπολιτικός Φορέας Ανάπλασης Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Αττικής, Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας Εθνικής Άμυνας, Οργανισμός Κωπαΐδας, Διεθνής Ακαδημία Ελευθερίας, Εθνικό Ίδρυμα Μελετών Θ. Κολοκοτρώνης, Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας, Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών Υψηλής Τεχνολογίας, Οργανισμός Ιωαννίνων, Πολιτιστικό Κέντρο Ελληνικής Αστυνομίας.

Σε ό,τι αφορά τις βιβλιοθήκες, που θα καταργηθούν και θα συγχωνευτούν, είναι οι εξής: Αίγινας, Αρεόπολης, Βυτίνας, Δελφών, Λευκάδας, Μηλιών, Μολάων, Πεταλιδίου, Μήθυμνας, Ζακύνθου, Ζαγοράς, Ανδρίτσαινας, Σάμου, Σιάτιστας, Βέροιας, Χίου, Γρεβενών, Καλαμάτας, Δράμας, Έδεσσας, Ελευθερούπολης, Πύλης, Καρπενησίου, Κέρκυρας, Κιλκίς, Κόνιτσας, Λαμίας, Ληξουρίου, Λιβαδειάς, Ναυπάκτου, Μυτιλήνης.

Η αξιολόγηση

Στην αποτύπωση του εργασιακού προφίλ και στην πλήρη καταγραφή των τυπικών προσόντων των υπαλλήλων που εργάζονται στα υπουργεία και στα εποπτευόμενα από αυτά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), αλλά και στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού προχωρά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο πλαίσιο της αξιολόγησης των δομών και φορέων του Δημοσίου και της επικείμενης αξιολόγησης του προσωπικού.
Με έγγραφό του προς όλα τα υπουργεία και όλες τις γενικές και ειδικές γραμματείες, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης ζητά να καταγραφούν τα στοιχεία που προσδιορίζουν την ατομική, οικογενειακή, περιουσιακή και υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων τους.

Μάλιστα, τους καλεί να προβούν στην επικαιροποίηση των προσωπικών μητρώων των εργαζομένων, εντάσσοντας στοιχεία τα οποία συναρτώνται με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων και τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα.
Σημειώνεται με έμφαση ότι τα προσκομιζόμενα από τους υπαλλήλους στοιχεία, που συναρτώνται με την υπηρεσιακή και μισθοδοτική τους  κατάσταση (π.χ. πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, τίτλοι σπουδών, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, αποδεικτικά γνώσης Η/Υ κ.λπ.) πρέπει να είναι νομίμως επικυρωμένα, διαφορετικά δεν επιτρέπεται να λαμβάνονται υπόψη.
Επιπροσθέτως, ζητείται από τις διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού των υπηρεσιών να συμπληρώσουν τα επισυναπτόμενα, ενδεικτικά υποδείγματα με τους υπαλλήλους, που κατέχουν και έχουν προσκομίσει στις υπηρεσίες τους τίτλους γλωσσομάθειας, και να τα αποστείλουν στους φορείς που εξέδωσαν τους σχετικούς τίτλους (κατά περίπτωση, το Ελληνοβρετανικό Συμβούλιο, η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο) προκειμένου να επιβεβαιωθεί η έκδοσή τους.

Μ.Κ.

Διαβάστε επίσης