Θρήνος και ερωτηματικά για το αιγυπτιακό Airbus

Τι συνέβη στην πτήση MS804 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών; Για ποιο λόγο συνετρίβη το μοιραίο Airbus με τους 66 επιβαίνοντες; Αυτά είναι τα δύο ερωτήματα που θα απασχολούν τον κόσμο της αεροπλοΐας, μετά το τραγικό δυστύχημα της Egypt Air.

Το αεροπλάνο, ένα Airbus Α320, είχε απογειωθεί τη νύχτα της Τετάρτης από το αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκολ» στο Παρίσι με προορισμό το Κάιρο της Αιγύπτου. Πετώντας με κατεύθυνση νοτιοανατολικά, είχε αφήσει πίσω του την Κρήτη και την Κάρπαθο και απείχε 40 λεπτά από τον προορισμό του. Τότε χάθηκαν τα ίχνη του. Μέχρι τις 15.50 της Πέμπτης (ώρα Ελλάδας) οπότε και -σύμφωνα με όσα μετέδωσε η δημόσια ραδιοτηλεόραση (ΕΡΤ), από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (Λιμενικό Σώμα/ Ελληνική Ακτοφυλακή)-  ανακοινώθηκε ότι βρέθηκαν δύο τμήματα του αεροσκάφους 230 μίλια νοτιοδυτικά της Κρήτης.

Οι πληροφορίες προερχόμενες από αιγυπτιακό αεροσκάφος τύπου C-295 το οποίο συμμετείχε στις έρευνες, ανέφεραν ότι εντοπίστηκαν δύο τμήματα και θραύσματα χρώματος πορτοκαλί τα οποία εικάζεται ότι ανήκουν στο χαμένο αεροπλάνο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι άνεμοι των 6 μποφόρ που έπνεαν στην περιοχή μετατόπισαν τα συντρίμμια του μοιραίου Airbus, τα οποία εντοπίστηκαν 100 ναυτικά μίλια από το σημείο όπου χάθηκαν τα ίχνη του.

Στο μοιραίο Airbus επέβαιναν 66 άνθρωποι, 56 επιβάτες, επτά μέλη του πληρώματος και τρεις άνδρες των υπηρεσιών ασφαλείας. Πετούσε σε ύψος 11.300 μέτρων πάνω από τη Μεσόγειο όταν χάθηκε από τα ραντάρ. Το ηλικίας 12 ετών αεροσκάφος εκτελούσε το πέμπτο δρομολόγιο της ημέρας, είχε πετάξει στην Ασμάρα της Ερυθραίας και στην Τυνησία, ο κυβερνήτης του μετρούσε περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης στην καριέρα του, εκ των οποίων οι 2.000 σε Airbus A320. Λίγο μετά τις 9 π.μ. της Πέμπτης, εκπρόσωποι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου δήλωσαν στο Reuters και στο Associated Press ότι το αεροπλάνο κατά πάσα πιθανότητα κατέπεσε στην θάλασα – άρχισε εξάλλου να εκπέμπει το αυτόματο σήμα εκτάκτου ανάγκης, που ενεργοποιείται σε τέτοιες καταστάσεις.

Λίγο μετά τη 1 μ.μ. πια, ο Φρανσουά Ολάντ ανακοίνωσε ότι το αεροπλάνο κατέπεσε και ότι η Γαλλία θα αναζητήσει και θα βρει την αλήθεια. Τη διεξαγωγή έρευνας για το αεροσκάφος της EgyptΑir ανακοίνωσε παράλληλα ο εισαγγελέας του Παρισιού. Για το τραγικό συμβάν ενημερώθηκε και ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα από τη Σύμβουλο Εθνικής Ασφαλείας.

Τα τελευταία δραματικά λεπτά
Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών,  που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου  και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής  Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου. Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του  Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.

Βρέθηκαν τα πρώτα συντρίμμια
Δύο αντικείμενα πορτοκαλί χρώματος εντοπίσθηκαν σε απόσταση 200- 230 μιλίων νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του FIR της Αιγύπτου, από αιγυπτιακό αεροσκάφος που συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών. Νωρίτερα, ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου ανέφερε ότι θεωρεί πιο πιθανό η συντριβή του αεροσκάφους να οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια παρά σε τεχνική βλάβη.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, Πάνος Καμμένος, δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι ραντάρ κατέγραψαν την απότομη στροφή του αεροσκάφους της EgyptAir πριν αυτό εξαφανιστεί. «Το αεροπλάνο έκανε στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και στη συνέχεια στροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά πέφτοντας από τα 37.000 πόδια στα 15.000 και το σήμα χάθηκε τελικά στα 10.000 πόδια», είπε ο κ. Καμμένος. Εξάλλου, πρόσθεσε «φαίνεται πως τα ίχνη του αεροσκάφους έχουν χαθεί. Δεν υπάρχουν ξεκάθαρες ενδείξεις μέχρι στιγμής».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα