Αποκαλύψεις εσείς; Όχι διαφημίσεις εμείς!

Με έναν… λογικοφανή, αλλά καθόλα εκδικητικό τρόπο αποφάσισε η διεθνούς φήμης τράπεζα HSBC να «τιμωρήσει» εκείνα τα μέσα μαζική ενημέρωσης που φιλοξένησαν ρεπορτάζ για τη σκανδαλώδη υπόθεση των φοροφυγάδων, γνωστή ως «SwissLeaks». Τι αποφάσισε η ηγετική ομάδα της τράπεζας; Να κόψει τις διαφημιστικές καταχωρήσεις στα «εχθρικά» ΜΜΕ.

Όπως χαρακτηριστικά εξήγησε ο γενικός διευθυντής της τράπεζας Στιούαρτ Γκιούλιβερ, η HSBC «διαφημιζόταν για να πουλήσει περισσότερα προϊόντα», και επομένως πλέον «δεν έχει κανένα νόημα να βάζεις διαφήμιση από τη μια πλευρά και από την άλλη να υπάρχει ένα εχθρικό άρθρο». «Αν διαβάζει κάποιος στις σελίδες 4 και 5 ότι η HSBC είναι μια κακή επιχείρηση, είναι απίθανο να πει λίγες σελίδες αργότερα ότι θα πάει να πάρει ένα δάνειο σε αυτή την τράπεζα», σημείωσε ο κ. Γκιούλιβερ και διευκρίνισε ότι η απόφαση περί διακοπής των καταχωρίσεων βασίζεται στην κοινή λογική και στις αρχές του επιχειρηματικού πνεύματος. «Δεν βάζουμε διαφημίσεις δίπλα σε εχθρικά άρθρα γιατί οι διαφημιστικές αναρτήσεις δεν θα μας απέφεραν τίποτα», είπε ο Στ. Γκιούλιβερ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η HSBC ακολουθεί τη συγκεκριμένη πρακτική, καθώς το 2012-2013 η τράπεζα είχε και τότε κόψει όλες τις διαφημίσεις από την «Daily Telegraph», επειδή η βρετανική εφημερίδα είχε φιλοξενήσει ένα διόλου κολακευτικό ρεπορτάζ για πρακτικές που ακολουθούσε μια θυγατρική της HSBC στο Τζέρσεϊ. Το πόσο, τώρα, θα επηρεάσει την αμεροληψία των ΜΜΕ η «τιμωρία» της HSBC δεν είναι εύκολο να μετρηθεί, ωστόσο ενδεικτική είναι η προ ημερών (σ.σ. στις 17 Φεβρουαρίου) παραίτηση του αρθρογράφου της Daily Telegraph, Peter Oborne, ο οποίος κατηγόρησε τους ιδιοκτήτες ότι απέκρυψαν στοιχεία από τους φοροφυγάδες στην υπόθεση «SwissLeaks» για να προστατεύσουν την επιχείρηση από διαφημιστικές απώλειες.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα