«Αφήστε μας να ξεκινήσουμε»

ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝ ΣΟΥΛΤΕ

 

«Πιστεύω στην Ελλάδα. Εμείς πιστεύουμε σε αυτήν την επένδυση, κάθε ευρώ που επενδύουμε δημιουργεί επιπλέον θέσεις εργασίας, στον οικοδομικό τομέα, στους επαγγελματίες του χώρου αυτού, στο λιανικό εμπόριο, στη γαστρονομία κ.λπ. Εμείς είμαστε έτοιμοι για αυτό. Αφήστε μας να ξεκινήσουμε». Με αυτά τα λόγια, που μπορεί να εκπέμπουν ολίγον από… απόγνωση αλλά είναι ξεκάθαρα και μία ψήφος εμπιστοσύνης για το brand name που λέγεται Ελλάδα, ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Δρ. Στέφαν Σούλτε, σκιαγράφησε το μέλλον της επένδυσης της εταιρείας του στα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Όλα τα παραπάνω ειπώθηκαν στο πλαίσιο της τελευταίας τηλεοπτικής εκπομπής του ΣΚΑΪ «ΙΣΤΟΡΙΕΣ», όπου ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας περιέγραψε την έως τώρα ελληνική… ιστορία της Fraport σχετικά με την παραχώρηση εκμετάλλευσης των 14 αεροδρομίων.
Αναπτύσσοντας τους πρωταρχικούς άξονες του επενδυτικού προγράμματος της Fraport στην Ελλάδα, ο Γερμανός τεχνοκράτης ξεκαθάρισε κατ’ αρχάς ότι το επιχειρησιακό πλάνο που έχει εκπονηθεί θα ξεκινήσει να «τρέχει» κατά προτεραιότητα από τα αεροδρόμια που παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα ασφάλειας.
Σε δεύτερο επίπεδο, ο κ. Σούλτε δεν παρέλειψε να απαντήσει σε αιτιάσεις που έχουν αναπτυχθεί και σχετίζονται αφενός με το ενδεχόμενο αύξησης των τελών χρήσης των αεροδρομίων μετά την ιδιωτικοποίησή τους, αφετέρου με τον φόβο να μειωθούν οι θέσεις εργασίας.
Για μεν το πρώτο θέμα, ο κ. Σούλτε απάντησε πως η Fraport επιδιώκει να πετύχει την αύξηση της επιβατικής κίνησης, μέσω της αναπροσαρμογής των τελών χρήσης των αεροδρομίων. Μάλιστα ποσοτικοποίησε αυτό τον στόχο οριοθετώντας την τιμολόγηση των τελών χρήσης στα €13 ανά επιβάτη για τις πτήσεις εντός και εκτός ζώνης Σένγκεν. Όπως θύμισε ο ίδιος, τα τέλη διαμορφώνονται σήμερα στα €12/επιβάτη για τις εντός Σένγκεν πτήσεις και στα €22 για τις εκτός Σέγνκεν.
Για το θέμα των εργαζομένων, ο επικεφαλής της Fraport υπογράμμισε εξάλλου πως η επένδυση θα χρειαστεί περισσότερο προσωπικό και βασική επιδίωξη είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας και όχι το αντίθετο. «Δεν θα κερδίσουμε έχοντας λιγότερο προσωπικό, αλλά έχοντας περισσότερο προσωπικό, περισσότερες πτήσεις, καλύτερο σέρβις, με καλύτερες παροχές σε λιανικό εμπόριο, εστιατόρια κ.λπ., αν μπορεί κανείς να αγοράζει ωραία πράγματα στο αεροδρόμιο, τέτοια πράγματα. Και με το να έχουμε καλύτερες εναέριες συνδέσεις μεταξύ των νησιών. Εκεί θα κάνουμε κέρδη», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σούλτε.

«Κάναμε την καλύτερη και κερδίσαμε»
Η κουβέντα με τον Γερμανό τεχνοκράτη δεν γινόταν να μην περιστραφεί και γύρω από το πολιτικό κομμάτι της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, στον Στ. Σούλτε τέθηκε υπ όψιν η θεωρία περί ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και ο ισχυρισμός ότι λόγω κρίσης οι Γερμανοί πήραν φθηνά τα αεροδρόμια και μάλιστα με μία σύμβαση που τους δίνει και πολλά προνόμια. Επ’ αυτού, η τοποθέτηση του κ. Σούλτε ήταν απόλυτη. «Ήταν ένας επίσημος διαγωνισμός από την κυβέρνηση», είπε ο επικεφαλής της Fraport και συνέχισε:
«Κάναμε την καλύτερη προσφορά από όλους, για αυτό και κερδίσαμε τον διαγωνισμό. Και για να δώσω ένα παράδειγμα, είτε πάρετε τη Λίμα είτε αεροδρόμια σε άλλες περιοχές του κόσμου όπου έχουν γίνει παρόμοιοι διαγωνισμοί, οι κυβερνήσεις πάντα στο τέλος κερδίζουν πολύ περισσότερα χρήματα από το εάν διαχειρίζονταν τα αεροδρόμια μόνες τους.
»Εμείς επενδύουμε μόνο τα πρώτα χρόνια περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ στα αεροδρόμια με στόχο να λειτουργήσουν καλύτερα. Σε βάθος χρόνου όμως, επενδύουμε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο.
»Η ιδιοκτησία των αεροδρομίων παραμένει στο κράτος, εμείς έχουμε μόνο το δικαίωμα της εκμετάλλευσης, αλλά παρ’ όλα αυτά επενδύουμε. Κι εκτός αυτού προσφέρουμε, κι αυτό είναι διατυπωμένο στη σύμβαση, ότι το κράτος θα εισπράττει το 1/3 των κερδών.
»Άρα το 28 % των κερδών κάθε χρόνο θα διαβιβάζεται στο κράτος. Κι εμείς πιστεύουμε ότι αν κάνουμε καλό μάνατζμεντ θα καταφέρουμε να έχουμε και μεγαλύτερα κέρδη».

Ο πόνος του Σπίρτζη και το παράδειγμα του Περού

Ο Γερμανός επικεφαλής της Fraport δεν έκανε τον… Κινέζο ούτε όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη (σ.σ. ισχυρίστηκε πως υπέγραψε την πώληση των αεροδρομίων με πόνο καρδιάς). Επικαλούμενος τα παραδείγματα των αεροδρομίων της Λίμα (Περού) και της Αττάλειας (Τουρκία), ο κ. Σούλτε είπε ότι λ.χ. το περουβιανό κράτος «εισπράττει σήμερα πολύ περισσότερα χρήματα από το αεροδρόμιο από ό,τι πριν που το διαχειριζόταν μόνο του», η δε τουρκική κυβέρνηση παραδέχτηκε εκ των υστέρων πως σωστά παραχώρησε την εκμετάλλευση. «Θα εργαστούμε για να συμβεί το ίδιο κι εδώ», κατέληξε.
Αναφερόμενος, τέλος, συνολικά στα οφέλη της επένδυσης ο Δρ. Στ. Σούλτε δήλωσε το προφανές. Ότι δηλαδή θα υπάρχουν καλύτερες υπηρεσίες, περισσότερες διευκολύνσεις και οι τουρίστες θα είναι περισσότερο ικανοποιημένοι. «Όλα αυτά αποτελούν ένα καλό διεθνές στάνταρ το οποίο προσφέρουμε και στα άλλα αεροδρόμια που λειτουργούμε», εξήγησε ο επικεφαλής της Fraport και συνέχισε:
«Αλλά, επιπλέον, θα υπάρχει και η δυνατότητα να υπάρξουν περισσότερες διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία ή περισσότερος κόσμος στα εστιατόρια των αεροδρομίων. Γενικά να υπάρξει μια μεγαλύτερη οικονομική δυναμική».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα