ΔΕΗ «Αυτή είναι η αλήθεια για τους κομμένους λογαριασμούς»

Με επτά επισημάνσεις που αφορούν το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών επιχείρησε σήμερα η διοίκηση της ΔΕΗ να απαντήσει στα «μυθεύματα» –όπως τα χαρακτήρισε– περί διακοπής της ρευματοδότησης λόγω χρεών σε εκατοντάδες χιλιάδων νοικοκυριά.

Συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωση της δημόσιας επιχείρησης γίνεται λόγος για μόλις 17.254 διακοπές ρεύματος που έχουν γίνει από τότε που ανέλαβε η νέα διοίκηση της ΔΕΗ, ενώ υπογραμμίζεται ότι το 45% του συνολικού χρέους προς την εταιρεία το οφείλουν μόλις 200.000 καταναλωτές, επί συνόλου 2,1 εκατ. οφειλετών (σ.σ. σε περίπου 5.000.000 ανέρχονται όλοι οι πελάτες της ΔΕΗ).

Αναλυτικά, τα 7 σημεία που επισημαίνονται είναι τα εξής:

1] Από την ημέρα που ανέλαβε τα ηνία της ΔΕΗ η διοίκηση Παναγιωτάκη και μέχρι σήμερα το ρεύμα κόπηκε μόνο σε 17.254 περιπτώσεις, όταν το 2014 έγιναν 222.000 διακοπές, το 2013 έγιναν 290.000 και το 2012 έγιναν 315.000 διακοπές.

2] Από τον περασμένο Ιούνιο έχει τεθεί σε εφαρμογή πρόγραμμα διακανονισμών με το οποίο παρέχονται εξαιρετικά ευνοϊκές διευκολύνσεις για την αποπληρωμή των οφειλών. Συγκεκριμένα, η οφειλή μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις, έως και 36, με προκαταβολή ίση με το 10% της οφειλής. Η κάθε δόση μπορεί να φθάνει κατ’ ελάχιστο στο 30% του τρέχοντος λογαριασμού.

3] Σε καμιά περίπτωση -όπως λέει η ΔΕΗ- δεν επιλέγεται σήμερα η «εύκολη» λύση των αποκοπών σε φτωχά νοικοκυριά. Σύμφωνα με την εταιρεία δίδεται αυστηρή προτεραιότητα για αποκοπές σε πελάτες που κατά τεκμήριο έχουν οικονομική ευχέρεια. Άλλωστε αυτή η κατηγορία των καταναλωτών χρωστά τα περισσότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το σύνολο των 2,1 εκατ. οφειλετών, οι 200.000 οφείλουν το 45% του συνολικού χρέους προς τη ΔΕΗ.

4] Υπογραμμίζεται, επίσης, ότι η νέα διοίκηση της ΔΕΗ συνεχίζει με αμείωτη ένταση να ασχολείται, κατά κύριο λόγο, με μεγαλο-οφειλέτες: ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, επιχειρήσεις, πολυτελείς κατοικίες κ.ά, διαβεβαιώνοντας όλους τους πολίτες ότι πριν προσφύγει στο μέσο της αποκοπής λόγω χρέους έχει προηγουμένως εξαντλήσει όλα τα περιθώρια επίτευξης διακανονισμού με τους οφειλέτες της.

5] Οι υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ εφαρμόζουν πιστά την πολιτική της επιχείρησης να μην προχωρούν σε αποκοπές για άτομα που είναι ενταγμένα στο μητρώο των ευάλωτων πελατών, σε όσους χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, καθώς επίσης σε περιοχές που έχουν πληγεί και τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, πολιτική που συνεπάγεται σημαντικό οικονομικό κόστος για την επιχείρηση.

6] Σε κάθε περίπτωση διακοπής και εφόσον γίνει διακανονισμός, ο ΔΕΔΔΗΕ φροντίζει να αποκαθιστά την ηλεκτροδότηση αυθημερόν. Σε ελάχιστες περιπτώσεις κατά τις οποίες, εξαιτίας λάθους ή αστοχίας του συστήματος υπάρξει καθυστέρηση, οι υπηρεσίες της ΔΕΗ και οι εργαζόμενοι φροντίζουν άμεσα για την αποκατάσταση.

7] Υπογραμμίζεται ότι οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά (παρεμβάσεις στους μετρητές, ρευματοκλοπή, κλπ) δεν μπορεί να γίνει ανεκτή σε μια ευνομούμενη Πολιτεία και ελπίζουμε ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς, συμπεριλαμβανομένων της Νομοθετικής και Δικαστικής εξουσίας, θα συμβάλουν ουσιαστικά στην εξάλειψη παρόμοιων φαινομένων. Στις περιπτώσεις αυτές η προκαταβολή κατά τον διακανονισμό ανέρχεται στο 30% και στο 50% (για ρευματοκλοπή).

Διάψευση και για τις αυξήσεις
Η ανακοίνωση της ΔΕΗ διαψεύδει, επίσης, με κατηγορηματικό τρόπο κάθε δημοσίευμα για αύξηση των τιμολογίων της. Υπενθυμίζει, αντίθετα, ότι τον Σεπτέμβριο η εταιρεία αποφάσισε να μειώσει τα τιμολόγια σε πολλές κατηγορίες πελατών που θα της κοστίσει 80 εκατ. ευρώ ετησίως. Τονίζει ότι σε συνάρτηση με την οικονομική της ανάκαμψη θα επιδιώξει την περαιτέρω μείωση των τιμολογίων στο ηλεκτρικό ρεύμα.

Σε κάθε περίπτωση, από την πλευρά της ΔΕΗ ξεκαθαρίζεται ότι η επιχείρηση όχι μόνο δεν θα απεμπολήσει ούτε στο ελάχιστο το κοινωνικό πρόσωπό της, αλλά στο μέτρο του δυνατού θα επεκτείνει την κοινωνική της πολιτική. Ως παράδειγμα αναφέρεται το κοινωνικό τιμολόγιο που αφορά 600.000 πελάτες, αλλά και το πρόγραμμα επιβράβευσης συνεπών πελατών, το οποίο θα κοστίσει στην επιχείρηση 30 εκατ. ευρώ και το οποίο θα ήταν πολύ πιο γενναιόδωρο, εάν οι εισπράξεις των οφειλών ήταν μεγαλύτερες.

Ειδικά για το κοινωνικό πρόσωπό της, η ΔΕΗ σημειώνει με νόημα πως αυτό γίνεται ορατό στους πολίτες παρά το γεγονός ότι η επιχείρηση «είναι εκτεθειμένη σε έναν ανταγωνισμό, συχνά αθέμιτο, και επιβαρύνεται σημαντικά από ρυθμιστικές παρεμβάσεις στο όνομα του ανταγωνισμού».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα