Η «αρχηγός» στα πακέτα (στο… μαγαζάκι της ΕΤΕ)

Οι διοικήσεις της Εθνικής Τράπεζας έρχονται και παρέρχονται, αλλά υπάρχει ένα ανώτατο στέλεχός της το οποίο μένει ακλόνητο στη θέση του. Αυτό είναι η διευθύντρια Μάρκετινγκ, Κατερίνα Γιαννακοπούλου, για την οποία οι καλά γνωρίζοντες επιβεβαιώνουν ότι λύνει και δένει στον κορυφαίο χρηματοπιστωτικό όμιλο της χώρας από την εποχή ακόμα που πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός του ήταν ο Τάκης Αράπογλου (2004-2009). Η ίδια έχει καταφέρει να επιβιώσει και των διοικήσεων Ράπανου-Ταμβακάκη και Ζανιά-Τουρκολιά (η σημερινή).

Οι κακές γλώσσες, ωστόσο, ισχυρίζονται πως δεν είναι χάρη στα προσόντα της που παραμένει η κα Γιαννακοπούλου ακλόνητη στο πόστο της. Κι αυτοί οι υπαινιγμοί δεν θα μας απασχολούσαν ιδιαιτέρως, αν η Εθνική ήταν ένας αυτόνομος ιδιωτικός οργανισμός. Είναι, όμως, μια υπό ανακεφαλαιοποίηση συστημική τράπεζα, τη συντριπτική μετοχική πλειοψηφία τής οποίας διαθέτει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και οι διοικήσεις της διορίζονται από το ελληνικό Δημόσιο.

Με το ακριβοθώρητο –σπανίως μπορεί να την πετύχει κάποιος στο τηλέφωνο– και ολίγον τι αυταρχικό στυλ της, η κα Γιαννακοπούλου διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, και το διαφημιστικό πακέτο της Εθνικής, με όρους όμως οι οποίοι δεν χαρακτηρίζονται, όπως είναι απαραίτητο, από απόλυτη διαφάνεια. Καλά πληροφορημένες πηγές αφήνουν υπονοούμενα για την «επιλεκτική ικανότητά» της να προστατεύει τους εκάστοτε προϊσταμένους της μέσω της μεθοδολογίας που χρησιμοποιεί για τη διανομή των διαφημιστικών πακέτων, τα οποία δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Αν κάποιο μέσο ενημέρωσης «τολμήσει» να ασκήσει κριτική στο… αλάθητο του όποιου προέδρου ή διευθύνοντος συμβούλου, κόβεται αυτομάτως από τη λίστα τής κας Γιαννακοπούλου. Ίσως αυτή η τακτική να είναι και, εν μέρει τουλάχιστον, το μυστικό της διαχρονικότητάς της.

Αν, μάλιστα, ληφθεί υπόψη ότι ο κ. Αλέξανδρος Τουρκολιάς –απασχολημένος σε καθημερινή βάση με τα σημαντικά προβλήματα της τράπεζας (ανακεφαλαιοποίηση, έλεγχοι «BlackRock» κ.λπ.)– δεν ασχολείται, παρ’ ότι είναι αρμόδιος, με την κατανομή διαφημιστικών πακέτων, τότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η κα Γιαννακοπούλου «κάνει παιχνίδι» μόνη της. Ως γνωστόν, όταν λείπει η γάτα χορεύουν τα ποντίκια. Και «ροκανίζουν», συμπληρώνουμε…

Εφόσον ισχύει κάτι τέτοιο, η ζημιά που γίνεται δεν αφορά μόνο τη διευθύντρια Μάρκετινγκ όσο κυρίως την εικόνα τής ίδιας τής Εθνικής. Έχει, μάλιστα, σχολιαστεί αρνητικώς από παράγοντες της αγοράς, οι οποίοι δεν θέλουν να πιστέψουν ότι η κορυφαία τράπεζα της χώρας έχει μετατραπεί σε μαγαζάκι εξυπηρέτησης των μικροσυμφερόντων τής κας Γιαννακοπούλου. Αλήθεια, τι λένε για όλα αυτά ο πρόεδρος κι ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής, Γιώργος Ζανιάς και Αλέξανδρος Τουρκολιάς αντιστοίχως, αλλά κια ο πολιτικός τους προϊστάμενος, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας;…

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα